Min Spesial,KiWi 🍰 kake,med ostekrem,fy sĂ„ god!

Å harlighet, jeg fikk det til ! Med min egen oppskrift pĂ„ kiwi ostekake !

Og den var sÄ fantastisk frisk og god, og uten sukker. !

Klart det er sukker i kaken, men ikke tilsatt sukker av meg.

Dette er min helt egen oppskrift, og den skal jeg desverre ikke dele med noen. Noe mÄ jeg ha for meg selv, denne kaka har jeg eksperimentert frem.

PĂ„ to forsĂžk, og hele familien elsker denne kaka, og jeg skal dele kake med lĂŠreren ,og min psykolog i morgen.

Jeg gleder meg til de fÄr smake , seriÞst.

Jeg hadde ikke sÄ veldig stor tro pÄ kaken her,men den ble over alt forventning faktisk.

SÄ nÄ har jeg bestemt meg at denne skal jeg ha for mg selv, slik at jeg kan lage den til selskaper og tilstelninger i gave til venner og familie. Og familie middags besÞk. Og andre middags besÞk jeg fÄr, sÄ er det greit Ä ha noe som er mitt Ä sette pÄ bordet.

Jeg kommer til Ă„ lage denne kaka alt for mye, min nye favoritt er det blitt.

Men det er vanskelig, for jeg vil jo ikke spise meg og andre lei pÄ den kaka som var sÄ god. SÄ jeg kommer nok til Ä holde tilbake litt her ja.

Har du noen oppskrift som bare er din? Som folk elsker, og skulle gjerne hatt oppskrift pÄ.?

Fortell, jeg vil gjerne hĂžre.

Det er litt mystisk, Ă„ ha sin oppskrift uten Ă„ dele den med noen.

Jeg skal la den gÄ videre til min datter da selvfÞlgelig. Det er noe jeg vil skal gÄ videre til hennes barn igjen ogsÄ.

SÄ nÄr jeg fÄr jentungen hjem til meg, pÄ besÞk sÄ skal jeg lÊre henne det en dag.

Jeg savner henne sÄ veldig mye, og hÄper jeg snart fÄr mer samvÊr og kansje ha henne oftere, og alene hjemme hos meg. For jeg finner det veldig vanskelig Ä knytte bÄnd , nÄr det er bÄde fostermor , og tilsynsfÞrer i vegen for full oppmerksomhet.

De er kjempe kjekk, og snille . Men det er vanskelig situasjon som gjĂžr det vanskelig Ă„ bli bedre kjent som mor Ă„ barn.

Men det er vel kanske det som skal unngÄs , etter deres meninger. Jeg klarer ikke legge fra meg helt enda, at barnevernet ikke er helt omvendt.

Det mÄ vises, i handling fÞr jeg skal endre mening der. Og alt jeg ser er utsettelser, hindringer, saksbehandler skifte hver gang ting gÄr fremover blir alt da satt rett tilbake til start igjen. Det gjÞr meg som mor til foster jenta mi ganske hjelpeslÞs.

SĂ„ jeg tyr snart til retten, jeg mister dager av hennes liv for hver dag de somler bort dag for dag. Time for time.

Tilslutt blir det erstatningskrav. For det er jo blitt gjort en hel del urett i denne saken. Og ingen tjangse, pÄ tross av at jeg var rusfri og gjorde alt for jentungen. Samtidig sÄ hadde jeg mye mer enn bare nok, av utstyr pÄ plass lenge fÞr fÞdsel.

Og bare ull klÞr, bodyer osv og dyre klÊr, og vogn poseog barnevogn. Bil sete osv.  Alt kostet mye, og jeg leverte det med jentungen fordi det var noe hun skulle ha som baby.

Jeg kjÞper klÊr, kles pakker hele tiden, og rulle sko og mye ting Ä ting som hun Þnsker seg og mye som er nÞdvendig. HÞyest nÞdvendig ogsÄ. Som hun ikke har.

Jeg stÄr til ansvar for mitt barn, og det barnet mitt trenger og er uten omsorgsvikt. Og ble lurt ,nermest truet til Ä signere papirer pÄ omsorgsovertakelse uten Ä fÄ vite noe annet enn at jeg ikke hadde noe valg, og at det var det beste for meg Ä signere ellers ville de gÄ inn Ä ta henna uansett. uansett ville de fÄ det til. Sa de. Ord rett. Jeg ble satt i kjempe sjokk, for hele livet mitt ble snudd opp ned, forsto ingenting. Jeg skulle jo fÄ svar pÄ sÞknad om mor Ä barn hjem pÄ det mÞtet. Noe jeg hadde ventet pÄ o flere mÄneder. Mens de har kurset fosterfamilie bak ryggen min.

Men dette viser de ingen anger for, og ikke unnskyldt for noe. De behandle meg fremdeles som om jeg er uskikket.

De burde skamme seg, og jeg har dokumenterte prÞver fra graviditeten, og der stÄr i epikrisen ogsÄ at jeg ventet pÄ svar om mor Ä barn hjem.

Jeg fikk veldig mye skryt for at jeg tok det sÄ voksent, av personalet der jeg var.

Men jeg tok det jo ikke, i det hele tatt.

Jeg var tom, hele vÊrden min hadde netopp rast sammen , og jeg ble alvorlig psykiske syk som fÞlge av denne hendelsen. Ble ikke frisk fÞr i fjord. Hadde mitt fÞrste sammenbrudd i fjord, og da hadde det gÄtt 7 Är.

SÄ ja, vist ting ikke skjer snart , sp gÄr jeg retten gang. Jeg er nÞdt. For uansett hva folk mener og syns og tror , sÄ er det mitt kjÞtt og blod. Jeg fÞdte henne, og jeg skulle bli mor. Det er mitt barn. Og jeg vil ha tilbake det de stjal fra meg. Koste hva det vil.

Det var ikke meningen at jeg skulle inn pÄ denne saken akuratt nÄ, men slik ble det bare. Hadde behov for Ä skrive om det. Siden jeg blogger rett fra levra sÄ fÄr det bare vÊre slik. Innlegget , det er mye av dette bloggen min handler om.

Jeg gÄr pÄ skole, jeg har fin leilighet , grei nok inntekt. Og jeg er rusfri, og skulle alltid bli mamma. Det gledet jeg meg til fra jeg var liten selv.

Jeg var 11 da jeg fĂžrst sa til mamma at jeg vil ha barn.

Og jeg var 12 nÄr jeg og barndomsvenninnen min avtalte at vi skulle bli unge mÞdre sammen, gÄ sammen med barnevogner og vi skulle til og med hÄpe og krysse fingrer for at vi lÄ ved siden av hverandre pÄ hver sitt rom nÄr vi skulle fÞde.

Det har alltid vÊrt min drÞm, og er fremdeles en drÞm. Men nÄ? Jeg har mistet min mann, fat til mittbarn, pÄ grunn av han ikke fikk hjelp nÄr de tok meg i fra han. For deretter Ä ta barnet mitt i fra meg.

SĂ„ da blir det halv sĂžsken, vist jeg i det hele tatt finne meg mann noen gang.

Barnevernet er skyld, i sÄ mye som de kicker pÄ andre foreldre for.

Systemet er Þdelagt, og da i den Þdelagte hjelpen de prÞver Ä gi med ett Þdelagt system sÄ Þdlegger de mennesker de var ment for Ä hjelpe. Det trengs ingen geni for Ä se det, men tydligvis betyr det ingenting for de. Siden de ikke gjÞr noe med det. Da snakker jeg ikke bare barnevern , men generelt systemet.

Nok om det, i morgen er det skole start etter en hĂžst ferie.

Jeg fikk gjort absolutt alt jeg hadde planlagt i hÞst ferien ,snakker meg om assÄ !

Jeg har fÄtt vasket , hÞst vasken, baket, laget kaker , to stk, og malet nye malerier, sprayet gamle malerier, for beskyttelse, laget mye mat, hatt middags besÞk, spist fisk to ganger i uken, og slappet av, sovet mye, gÄtt mye tur, og handlet det jeg trenger av mat ,kjÞtt fryse varer osv.

Skiftet pÄ sengene tre ganger, tatt meg av hundene. Og handlet ny hunde mat som jeg mÄ helt til Haugesund ,Raglamyr for Ä fÄ tak i.

Vasket skap dĂžrer, hyller, stoler, under mĂžbler, badet, alle klĂŠr og sengetĂžy. Helt fantastisk.

Jeg ville fylle dagene mine opp, fordi jeg har jo vĂŠrt i rus. Og da blir det vanskelig nĂ„r man er vant med Ă„ ha noe Ă„ gĂ„ til,  hver morgen. Å plutselig ha ferie i 10 dager ! Men ,jeg besto med glans !

Ferien altsÄ, ikke skolen enda. Hehe.

NÄ fÄr jeg si god natt, for jeg mÄ legge meg skal jo opp Gry tidlig i morgen. Og glede meg til at lÊreren fÄr smake kaken, og psykologen min.

Ja det hÞres teit ut , men jeg har kjent psykologen min i 14+- Är. SÄ det er ett spesielt bÄnd. Hehe. Det er ikke hvem som helst. Og jeg slipper ikke hvem som helst inn i hodet mitt heller. Man skal vÊre forsiktig slik .

Kjenner godt psykologen min, og hun har aldri brukt noe imot meg fÞr , og kommer aldri til Ä gjÞre det. SÄ da stoler jeg pÄ henne, hun har aldri gitt meg noen grunn til Þ ikke stole pÄ henne.

Man kan faktisk se hvem som jobber med hjertet i det systemet. Det sÄ innmari tydelig ogsÄ. SÄ stor forskjell pÄ folk.

Jeg mener, stoor. Forskjell.

Og etter 14 Är , fÄr man bli godt kjent og knyttet ett bÄnd liksom. Som jeg ikke klarte noen annen sted hos noen andre psykologer da. Men man mÄ jo finne noen man har en god tone med ,kjemi med.

For det er ganske personlig , Ä slippe en fremmed inn i hodet sitt. Der de kan rote rundt i alt. Uten at e selv vet det. SÄ velg din psykolog med omhu, og gi deg selv tid til Ä finne de rette psykolog,for det er verdt det. Da man fÄ mest ut av det hele , og best hjelp i lengden. Og det blir en glede Ä gÄ til psykolog ,blir som Ä mÞte en gammel venn. Hehe.

NÄ er det vel den siste delen av adhd utredningen, jeg er ganske spent. Egentlig ikke da for jeg vet jo og kjenner jo at jeg sliter sÄ veldig, sÄ det skal bare bli godt Ä fÄ hjelp for jeg sliter sÄ mye at jeg blir syk fysisk av all denne energien. For jeg tar det helt ut , og klarer ikke stoppe opp Ä slappe av nÄr jeg fÄr bÄnn guff. SÄ er det liksom non stop. Og neste dag ligger jeg flat , helt ferdig og smerter i hele kroppen for kroppen tÄler det ikke lenger.

Hvertfall ikke sÄ mye som den gjorde fÞr. Hehe.

Ha en strÄlende fin kveld, og sov godt folkens. !

Wish you the very best!  Klem LUCKYLUKA đŸ’Żâ€ïž

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg