LykkeRus! OjOj! KunstUTstilling Min Første utstilling av mine malerier, + Min historie bak maleriene //Bearbeiding terapi i maleri /PtsdTrauma/ Veldes Malerservice

OK! Seriøst jeg e kjempe lykkelig, og har DEN glad nyheten !

halloen alle skjønne mennesker ! Jeg er i selveste lykkerus fordi jeg har fått min Aller første utstilling av bildene, maleriene mine !

 

Veldes Malerservice var så utrolig snille, at de ville gi meg en vegg med mine malerier til å stille ut i butikken deres ! Jeg er overlykkelig, fordi som dere vet har jeg jo vert rusfri 1.5 år, og denne muligheten her er og føles veldig stor, og det gir meg en veldig sånn, motivasjon da og at jeg har oppnådd noe som dette her føles veldig stort ut for lille meg. 

 

Og jeg fikk også lov å legge ved en mappe med historien bak maleriene mine som jeg valgte å stille ut. De her maleriene er av min nyeste teknikk, jeg fant ut som er “min” ting da. Du vet hvordan folk har sine avtrykk i maleriene sine, ja dette var mitt!

Og jeg er helt overveldet av mange følelser på en gang, lykke, glede, angst, motivasjon, oppnåelse, jeg må også få lov å si at jeg er litt “kry” eller stolt av meg selv også eller? hehe. 

 

Det er helt fantastisk faktisk, å få lov å sitte i dette med mine egne følelser, og mine egne bilder hvor jeg bearbeider min ptsd, angst, adhd, traumer og traumatiske hendelser som jeg har opplevd i rus livet da. Og få lov til å bruke de her tingene , lidelsene til ett verktøy på denne måten , noe så trist og vondt kan brukes til noe så fantastisk godt, og faktisk gjøre noe så fantastisk med meg og føles så godt ut. Jo det er litt av ett paralell det. 

Veldes malerservice , er en flott butikk med både maling til vegg og kunstnere ! Og jeg måtte jo selvfølgelig benytte meg av sjangsen mens jeg var innom å handle utstyr av kvalitet med meg hjem da jeg nesten er helt tom for lerret. Da kjøpte jeg bomull 100% lerreter , de er på tilbud med 25% rabatt, så det ble ganske billig så da kjøpte jeg tre stykker med meg. også fikk jeg ganske billig gode malerbørster også med meg hjem. Slike jeg har vært litt på let etter da fordi den ene som er oppi dette settet bruker jeg somregel når jeg skal lage træt , blomster osv busker med. Det jeg hadde den var for stor med litt dårlig børste på, men denne oppi dette settet her av myke materialer som gir en mer flow i malerstrøket, også klumper den ikke seg, den holder avstanden den skal ha noe som er veldig flott fordi da havner jo malingen der den skal i stedet for der den ikke skal “ utenfor”, busken liksom.  Og de er perfekt til detaljer og det er noe jeg prøver å jobbe mer med nå, desto mer detaljer desto bedre blir bildet også. Så da kjøpte jeg de her da som jeg vet er gode. Og de var ikke dyre heller forskjell til andre butikker jeg handlet børster hos så var de ganske billig og god kvalitet til detaljerikt bilder. Fantastisk jeg er så glad nå! 

Nei jeg er kjempe fornøyd, både med utstillingen, hvor godt jeg ble tatt imot av de som betjener kassen og butikken, og hun som har med ustillingen å gjøre var jo så utrolig koslig og snill dame! 

 

 Jeg kommer til å befinne meg der på butikken innimellom, og tenkte jeg skulle ha en liten sammenkomst der jeg inviterer på kake og kaffe, og forteller litt om maleriene mine. også kan vi se litt på de andre maleriene der også som var så utrolig fine å se på! Fikk en fantastisk god avslappende “hjem” følelse , varm følelse i det jeg gikk inn døren på butikken faktisk. Og det hele føltes veldig naturlig ut, å være der, og henge opp bildene. Fordi jeg ble så godt tatt imot, og meg med min historie bak meg vetdu har litt fort for å bli dømt , men nei. ikke her du! Harlighet så herlig de var der borte, og veldig behjelpelige flotte folk. 

Og jeg ser på kunst utstyret, malingen, og børstene og lerretene at jeg kommer nok til å gå der å handle fremover, for en får liksom den gode kvaliteten til en litt billigere penger enn andre steder ser jeg. Også la jeg veldig merke til spatellene , “spadene” man har til maling  for å male med. De hadde ett godt utvalg av de faktisk, og jeg som har litt lyst å prøve denne teknikken men jeg tør ikke. Hehe, men tenker jeg skal handle meg noen av de, siden der hadde de forskjellige størrelser, metall, og former, og noen lengre enn andre, noen små noen store. Så da får en jo ett ganske godt utvalg faktisk. En god start om du skal begynne å male, da går du dit, fordi der har de gode merker, som bruker mindre maling. Den malingen de har der er slik at du trenger ikke å dra å dra , ta på mer maling for å få den godt ut over. Og da bruker en mindre maling enn den malingen man må hele tiden ta på børsten igjen , for å nå frem til dit man skal male strøket. 

 

Det er fantastisk dette de har fått til da , på veldes malerservice ! De har facebook side der en kan få vist frem bildene sine, og de har tilgjengelig utstilling på selveste butikken. og i tilegg er det mulighet for å selge bildene sine der også, om noen viser interesse for de. 

 

Jeg selv tenker jeg vil gjerne ta vare på orginalene selv, men gjerne kopiere på lerret 5 stk av hvert bilde og selge om det viser seg å være interesse for det da selvfølgelig. Kan også lage plakater ut av bildene om noen ønsker dette også. 

 

Men jeg er ikke så god i å se egen verdi av bildene mine så da må folk bare komme med bud så blir vi enige heller. Hehe. 

 

Tenker jeg ønsker å ta vare på orginalene selv fordi vist jeg skal ha flere utstillinger så er det kjekt om jeg har bilder tilgjengelig. Fordi denne gangen når jeg fikk plass for første gang trodde jeg jo at jeg skulle stille ut ett bilde, men så hadde jeg jo fått en hel vegg så da malte jeg hele helgen for å bli ferdig slik at jeg hadde mer enn ett bilde å henge på veggen. JO jeg hadde jo tre bilder da, to jeg malte i fjor, og så dette som jeg har malt på i par uker nå, og da malte jeg jo to andre bilder over helgen da. 

Har du lyst å møtes på utstillingen over en kaffe og noe søtt? Da kan du gi meg en tommel opp i kommentarfeltet, så ser jeg interessen. Jeg har også innlegg ute på facebook på det. Det hadde jo vert litt gøy å samle kunst nettverket også og pratet om maleriene våre? Og evnt kan jeg invitere mitt nettverk over kaffe og kake en dag denne uken også fortelle litt om mine malerier, historien min kjenner jo mitt folk best til da så jeg orker ikke å fortelle den til mine nermeste som prøver å komme over den historien min å leve videre. hehe Fordi denne historien min påvirket mine nære familie, og venner på en veldig vond måte. 

Det blir det når man havner ut i rusen, og når man kommer tilbake må man liksom plukke sammen de puslebitene som man rev opp fra det hele og  pusle de sammen igjen, vist du skjønner hva jeg mener? Man river jo alt opp når man drar av gårde i rusen. Man sårer alle , og trør på alle, og det er absolutt ingen god følelse, tvert imot. Og det haunted meg for livet det som har skjedd. Men man må jo bare leve med det, og gjøre alt i vår makt for at det aldri skjer igjen. 

 

Også lære å leve med det, man lærer å takle det best mulig for hver gang det kommer opp igjen. 

eg legger ved min historie bak bildene her i blogg innlegget mitt for dere gode trofaste leserne mine til å lese om dere vil. 

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min, som sagt i alle andre innlegg det betyr hele verden for meg. det at min blogg kan få inspirere, bidra til godhet og hjelpe andre. litt sånn hjelp til selvhjelp, det betyr at alle de erfaringene og vonde Lærdommene jeg fikk, mine folk fikk, ikke var forgjeves. Men at de kan brukes til noe godt i stede for å være en så vond ting i livet, jo det betyr meget mye skal jeg si dere ! Gode mennesker ! Nå skal jeg lage meg middag, og prøve å lande  litt. Jeg er jo helt i taket av denne flotte muligheten her! hehe. 

 

Men velkommen er du til min utstilling, dette er min aller første også, så den er verdt å få med seg! Og med det samme, skjekk ut det skam gode kunst utstyret og de fantastiske prisene på veldes malerservice ! Jeg ble hvertfall utrolig fornøyd ! <3

Her er historien bak mine malerier:

Velkommen Til Noen Av MIne Malerier 🙂

Historien bak: Alle elsker vel en god historie ? spesielt en med en lykkelig slutt !

 

Jeg har en fortid i rus.( Historien)

Jeg møtte mine “venner”, som i feil omgangskrets, begynte å selvmedisinere, og var veldig overvektig, og hadde dårlig selvtillit i tillegg så å ty til rusen var min måte å “slanke” meg på, samtidig som at jeg slet med ledd smerter og skikkelig angst, og det tok verken i mine ledd , ( leddgikt) og angsten, plutselig turte jeg å gå ut igjen. 

Og jeg ble også så godt tatt imot av de her rus vennene mine, at jeg ble værende, men det snudde veldig fort. Og angsten ble til en type “dagen angst”.Frykt for livet, bestandig.

Etter hvert som man er i rus livet, opplever man ekstremt mye vondt, traumatiske ting og hendelser, vold og overgrep som gjør at en til slutt “skruer av”, det kommer til ett punkt hvor du ikke klarer å kjenne på mer, fordi du har fått overbelastning psykisk, som når kneet ditt bli overbelastet så takler det ikke lenger å holde på vekten fordi det ble rett og slett for mye. Men det skjer igjen og igjen, etter at barnevernet lovet meg mor og barn hjem, følte jeg meg trygg under graviditeten fordi jeg var jo blitt rusfri og gjorde som jeg skulle , alt rett. 

Men rett før fødselen, der jeg sitter på kontoret og gledet meg over å få høre: “ Ja du har fått plass, vi skal reise inn da og da, alt er klart for deg nå”, jeg er jo i behandling på dette tidspunket. 

Nei der , etter at jeg slapp opp garden, turte å knytte kontakt med barnet mitt  magen, der knuser de meg. Ikke fordi jeg hadde vold på meg, eller omsorgsvikt, nei. For det var uten skjellig grunn. De sier da at de har kurset fosterhjem i flere månder bak ryggen min. Og at jeg ikke har noe valg enn å signere de papirene, de vil ta og barnet fra meg uansett. 

Og jeg havnet jo inn i en psykisk tilstand som blir senere tid årsaken til alt traumatisk, jeg opplever og går igjennom, meg, mitt sinn og min kropp. 

Opphavet til at jeg ble så syk, er når de tok barnet mitt, som jeg var blitt lovet å få beholde. Hele livet snudd rett opp ned, og med diagnose som “ pretend mode, og dissosiasjon lidelse” som er der du verken kan føle, tenke, vise empati, eller omsorg, og hvertfall da ute av stand til å ta besluttninger for deg selv, ta deg ut av dårlige, farlige situasjoner, si nei blandt annet, og vite hva som er det beste for en selv, Og i hvert fall å snu om livet, styre unna rusen ble ekstremt vanskelig, for en trenger hele seg selv for å klare å gjør dette. Så jeg havnet utfor veldig mye, dårlige situasjoner, vold, og jeg trådte til med vold mot politi, og fikk da på meg dommer, etter dommer. ( Snu arket, baksiden)

 

Og papirene ødelagt for flere tiår frem i tid. Og på den måten blir det ikke noe lettere sak å bli rusfri, leve et normalt liv. Nei , fordi man blir da holdt tilbake for alt man skulle få oppnå, uten de rettighetene, uten rent rulleblad. Ol. 

Jeg kom tilbake til meg selv tilfeldig, på min aller verste rusbruk, Og i det øyeblikket visst jeg hva jeg måtte gjøre, jeg reiste hjem, fra alt og alle jeg var med den dagen, slapp alt jeg hadde i hendene og la meg syk, full i abstinenser, cold turkey, havnet på sykehuset med dødelige kramper som så ut som MS, sank nedover sofaen på ryggen , hendene ristet, hele meg ristet derav ble jeg krypende på rygg. Sykehuset tok abstinensene mine, så da var jeg jo hektet igjen. De måtte det fordi de kunne ikke behandle meg med de krampene. Og de sa at om jeg ikke kom til den dagen hadde jeg vært død neste dag. Og jeg hadde hatt nok av i dødsfall og overdoser oppigjennom så jeg visste jo hva det var. Men jeg så ut igjen og prøve på nytt på tross av at sykehuset frarådet meg på det sterkeste å gjøre dette selv, hektet på 100 tabl til dagen, opiater, amfetamin og hasj. Jo det var ingen lett sak, men Gud var med meg hvert steg, jeg var aldri alene. Og har en fantastisk Mor som driver veldedighet ( En Hjelpende HÅnd Haugaland) Som alltid stiller opp for alle<3 Og i dag er jeg her, går på skole 1.5 år senere, maler, synger, syr og designer klær, har bare 4-5-6 ere på skolen, blogger og har egen youtube kanal hvor jeg lager desserter og mat, tiktok følgere på 1200, er med å driver frivillig organisasjon go bidrar mye der.og bor fantastisk trygt og godt, og får utredninger for adhd og diverse, men jeg kom ut av dette livet med en del helseskader, fysisk og psykisk, og det psykiske prøver jeg å  bearbeide gjennom å male, og her på bildene mine kan du se min PTSD TRAUMA, og Pretend mode diagnose samt som Adhd.

Før var jeg med på å rev ned samfunnet- Nå er jeg stor del av det å bygge det opp og hjelpe samfunnet ! Fantastisk god følelse <3 Du kan lese mer om det på bloggen min <3 ( Se nedenfor )

 

Håper du Liker bildene mine! – Janne B. H . L 

Aka- Luckyluka.blogg.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg