JOGA made me realize, erfaringskonsulent? Rus. Helseskader

Jeg har gym, men våknet med enorme smerter i dag.

Så da hva gjør vi med de dagene. ? Smertene ?

Jo vi sykler , for å varme opp. Deretter har jeg gjort en del joga øvelser for å tøye å strekke, og balansere det hele.

Når jeg holdt på kjente jeg ALLE steder jeg har vondt i , på en gang.

Og ikke bare det, men hvor stråle smertene opprinnelig kommer i fra fikk jeg også sortert ved hjelp av joga.

Jeg har laget bilder med markerknger for hvor ,og hva, og hvorfor.

Det ligger lenger nede, må bare skrive ferdig først.

Det som var er at jeg fant da ut at stråle smertene mine fra i dag, det lå som en sinnsyk knute bak i øvre del av leggen, samtidig som jeg har vist nok senebetennelse. (Merkeringer i bildet )

Jeg har gått med isjas smerter i korsryggen, vestre side i flere måneder nå og de ser bare ut til å bli verre. Kjenner jo det godt når jeg gjorde øvelser, både der hvor isjas nerven faktisk ligger, nedi ved lusken og helt ut langs bakover og opp mot halebenet og rett i vestre korsrygg igjen. Så kraftig støt jeg får , som får meg til å slippe grep på alt jeg har i hendene.

I foregårs, mista jeg kaffekanne og sølte kaffe ut over hele gulvet på kjøkken.

Så sliter jeg med leddene, mest inn i kne, håndledd, og hovne fingre samtidig som utstikk av ledd som vokser seg sjeive.

Og så til den forbaska operasjon jeg hadde i armen, ser jeg nesten mistet armen pga en sprekk.

Stafylokokker og en annen bakterie jeg ikke vil si navnet på. Ganske alvorlig , og har mistet følelsene i huden. Jeg var på veg til få blodforgiftning, og hadde null motorikk i armen verken fra albue bøying , til å løfte as men opp. Pga hovne lymfeknuter, og albuen var full av i betennelses infeksjon helt inn og rundt benet, og albuen. Det er skummelt , å tenke på.

JOGA har hjulpet.

Jeg kjenner at joga har hjulpet , den fjernet de stråle smertene mine jeg voknet opp med i dag morges som ble verre ut over dagen til jeg kom på skolen.

Jeg har operert livmorhals, og fjernet galleblæren,og har nesten ingen heile tenner. Slitt med betennelse på spiserøret, også nå går jeg bestandig med mage problemer pga magesyre økning fordi jeg har ikke galleblære som tar seg av alt dette.  De tingene her er noe som det bør være STORT fokus på , på skoler og forebyggende mot rus arbeid. Og foredrag, og kurser og behandling. Hvilke helse skader det følger med denne rusen. Og det livet hvordan det påvirker helsen, psykisk og fysisk.

Jeg skal skrive mer om dette , og hvilke fokus vi bør ha når det kommer til å forebygge, behandle og forbli rusfri. Og hvilke påvirkende effekt rusen har på livet generelt om helse både psykisk og fysisk.

Men jeg har skole og time nå, så nå gå fort denne runden.

Jeg har vært litt å lekt med tanken, om erfaringskonsulent og å holde foredrag. Men jeg vet ikke om jeg tør enda. Jeg har scene skrekk, prestasjonsangst og jobber med det via youtube kanalen min. Når jeg har en høy nok røst i sosiale medier , skal denne røsten bruks til å gjøre gode handlinger , og hjelpe folk. Få ting frem i lyset , og aldri glemme hvor jeg selv har vært.

Vite at det er fremdeles folk som er der jeg var med akuratt de samme utfordringene som er både i systemet , og livsstilen. , Hjelpe apparatet osv.

Og jeg vil prøve å gjøre det bedre for andre, at andre skal få dette til like godt som jeg gjorde. Jeg sier ikke at det er lett for det er løgn. Det er fri vanskelig , men det blir ikke bedre enn hva man gjør det til selv liksom heller.

Og jeg var heldig , for jeg har familie og venner og jeg ble frisk psykisk noe som gjorde at jeg “Våkna” opp,det hele var tilfeldig. Men hadde det ikke vært for alle gangene jeg har prøvd, feilet og lykkes for så å feile igjen. Behandlingene , en til to ganger i året, rusfrihet perioder alt fra to uker til to år.

Og en kjærlig familie som alltid got my back, så hadde det ikke vært bare bare for meg heller.

Men det er ikke håpløst selv for de uten dette jeg har , for en plass må en begynne.

Det er bare til å få gang i ting , begynne , hva så om en feiler noen Ganger ? Man må det for å lære.

Det er det som fører til at jeg kan klare å holde meg rusfri igjennom hele livet å, fordi jeg har feilt en del ganger og prøvd enda flere ganger enn jeg har feilet.

Så keep on going, aldri gi opp. En dag kommer det og en dag er det lys i tunellen. Samtidig som alt det gode kommer tilbake , dine egenskaper, kunnskaper,meninger ,synspunkter ,undlingsfargen, og minner, de aller beste minnene du ikke visste du hadde en gang. Alt kommer tilbake. Men ikke første gangene. Så det er bare så viktig p aldri gi opp.

Vi må jo også kjempe med oss selv, for så å kjempe oss rusfri, for så å kjempe oss inn i ett rusfritt liv, normalitet , for å så kjempe oss tilbake inn i et system hvor vi ikke føler oss velkommen eller ønsket. For så å kjempe tilbake rettighetene vår, og alt vi har mistet.  Og for å kjempe  oss tilbake tllit og  i tilegg kjempe for å holde oss rusfri resten av livet.

Så det er ingen som sier det er lett, men vi er alle i samme båt og kan støtte hverandre. Og det finnes frivillige hjelpe organisasjoner som gjerne stiller opp.  En vis dame sa til meg :” vis du absolutt skal tro på noe, hvorfor ikke starte med å tro litt mer på deg selv ? “.

Det er en setning som satt seg fast hos meg , en dame jeg gikk på skol med for to år siden.

Det er en ganske vis setning ! Og mening. Ta det til deg.

Nei nå for jeg gå inn til timen ,så vi snakkes senere.

Klem fra luckyluka. ❤️🤍

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg