Gledelig Søndag til Deg – Jeg Har Store Planer i Dag – Jeg har vært på rønken

Gledelig søndag til deg og dine ! I dag har jeg store planer. !

Jeg sitter nå hos mormor å skriver innlegg, og jeg skrev innlegget som min mor bestemte tittelen på i går og nå er jeg tilbake til topplisten igjen. Takk gud for jeg er litt opphengt i denne her topplisten ja.

Man bør ikke være det, fordi den forandrer seg fra dag til dag og etter hvilke antall klikk vi får på bloggen vår. Og det kan gi økt stress , og angst ! Jeg tuller ikke, det blir ett stort press. Men jeg selv må lære å balansere blogg, youtube, tiktok, instagram, facenook siden min med alt det andre jeg gjør som skole, baking, hjemme husoppgaver, og hoby som male med akryl . Fordi jeg får liksom ikke gjort alt på en dag, og det har jeg så veldig lyst til for jeg brenner virkelig for det jeg gjør.

 

Store planer.

Jeg hadde store planer i dag, om å fått gjort en hel del i dag. jeg skulle være med min besteveninne på juletilstelning på Avaldsnes, skulle bake, hente ny kjøkkenmaskin kenwood med tre stål skåler til, og litt forskjellig som stavagarden har sponset meg med til youtube kanalen og bloggen min, så da skal jeg også prøve denne i youtube videoen min i dag og bake brød.

Det må du få med deg ! Hehe, nå har jeg fått 41 følgere på youtube, 150 på tiktok, og det øker stadig og nå litt fortere enn det har gjort før for jeg tror at nå begynner de å forstå hvem jeg er og hvorfor jeg gjør det jeg gjør. Og det er viktig å legge til rette for at leserne ,og følgerne vet hvem du er og hva du gjør slik at når de velger å trykke på din blogg, så er det fordi de vet hvem du er og hva du gjør. Og det at de kan ha noe å forholde seg til.

Jeg har fått tips om at jeg ikke burde skrive så veldig mye i ett innlegg, og jeg tenker selv også at når jeg leser ett innlegg så orker jeg ikke å lese hvist det er kjempe langt, da skal det være veldig intressant faktisk.

Så jeg prøver å ta til meg dette tipset, og derfor blir mine innlegg kortere fremover i tid. Og jeg skal heller skrive flere innlegg enn å skrive ett kjempe langt.

Og så har jeg jo en prøve jeg skal ha på skolen i morgen, og en fremvisning i kristendom som jeg sliter med å må få øve på, og laget ferdig powerpoint presentasjonen. jeg hadde lyst å fremføre den på youtube video for følgerne mine også. Og da får jeg både podcast og powerpoint presentasjion, og video i ett. men det passer ikke inn i kategorien min på youtube. Selv om jeg er kristelig, så er youtube kanalen min for bake glede, og mat laging og tips.

Vet ikke om jeg får tid til alt. 

Desverre tror jeg ikke at jeg har nok tid til alt i dag, men jeg skal prøve så godt jeg kan og jobbe først og fremst med skolearbeidet slik at det er ferdig siden prøven er i morgen, og så prioritere det andre etterpå. Men jeg MÅ hente kenwood maskinenn i dag ellers kommer jeg ikke noenveg hvertfall. Så den skal jeg hente, og så må jeg jo rydde slik at jeg ikke klikker i hodet i morgen og ikke vil stå opp i det hele tatt.

Rot i stuen- gir rot i hode. 

Jeg er slik om at det er rot rundt meg, trenger ikke være mye annet enn litt oppvask, og en vaskemaskin , og støvsuging som må til før det er strøken. Men jeg klikker i hodet, og får tankekjør og blir roten i hodet og vil virkelig ikke stå opp om jeg har noe som helst uoppgjort i leiligheten. Kaller det for ocd noen, men jeg tror ikke det er det men at jeg har vanskeligheter for å gi slipp med tanken på hvor jeg har vært i 14 år, og det å holde det fint og rent rundt meg bidrar til at jeg ikke kommer ut av gode rutiner i mitt hjem. Og kommer jeg ut av rutinene, er det første skritt i motsatt retning. Og det er jeg livredd for fordi det går så sinnsykt bra nå, og jeg har alt jeg trenger pluss mye mer, jeg er lykkelig for første gang på 14 år, og frisk psykisk. Jeg vil ALDRI tilbake til den driten jeg kom fra.

Helse – Rønken 

Jeg mener det viktigste. som vi alle må sette før noe annet er å være frisk, ha det bra. for uten det får vi ikke fullført noe, elller kommet oss til neste mål, heller ei kommet oss på jobb, skole, og diverse. Så prioriter helsen først, både mentalt og fysisk før noe annet, for uten god helse, har man ikke evnen til å komme så langt og blir holdt tilbake hele tiden.

 

Jeg var på rønken i går, igjen for korsryggen så nå venter jeg på svar det vil vanligvis ta en uke. Men svaret for rønken av hendene mine kommer straks neste uke så jeg venter i spenning for å se hva som feiler armene mine og ryggen min.

Jeg har slitt veldig med armen jeg oppererte, og leddene og musklaturen i kroppen. Også vist det viser noe om muskler og sjelett i amrne, er det stortsett noe de vil vurdere uansett om dette er noe som går i hele kroppen.

Det skal bli godt å få svar, men legen trodde jo at jeg hadde prolaps i ryggen så det vil de jo også se da på de her ryggbildene i korsryggen. Da jeg har søtt og stadig fårr de her støt smerter som stråler og er veldig vonde. Og en dag jeg var ute med begge to hundene satt jeg meg fast, fordi jeg fikk ett heftig støt som låste ryggen. og der sto jeg med to ville hunder som dro og ville inn. jeg prøvde å ringe etter hjelp , men ingen svarte telefonen den timen. Så jeg hadde inget annet valg enn å liste meg hjemover etter at jeg sto der en stund. Og jeg kom til trappene, da jeg bor i andre etasje og heisen fynket ikke. og jeg tenke at jeg gir opp ! Og hundene dro, så jeg kjeftet at de måtte stå fint. Ja , det gjorde veldig vondt. Så jeg begynte å dra meg opp trappen sakte men sikkert kom jeg meg helt opp. Og hundene var så flinke jeg tror de følte at jeg ikke var god den siste delen der. Fordi de var eksepsjonelle. Endten det eller så var de veldig lei og ville inn . Hehe.

 

Så da tror legen at det er prolaps, jeg er 29 år, og blir 30 i februar. Den 13 ende faktisk. Og jeg er for ung til alle de her helseskadene asså. Men jeg får god hjelp nå, og det vil jo ta tid men det går hvertfall fremover.

Og adhd utredningen er feridg, det gjenstår bare en del jeg skal svare på og min mor skal ha en samtale med psykologen om barndoms vaner, og hvordan jeg var atferd, psykisk, energi messig. osv.

Nei det er godt å få se fremgangen, nå skal jeg få ha jentungen mer også ! Det er bare kjempe fint å se. Og så får jeg snart ta billappen, jeg og legen min skal søke til det nå. PÅ grunn av kriminelt rulleblad må det søkes, også pga rusen.

Add meg på mine SoMe: 

youtube : https://youtube.com/@luckyluka446

Facebook siden : https://www.facebook.com/luckyluka446

Instagram :

Jeg er på Instagram som @luckyluka446. Installer appen for å følge bildene og videoene mine.

https://www.instagram.com/invites/contact/?i=dxxpla7lzh1v&utm_content=osewwtw

Tiktok :

 

Har du spørsmål ? spør i veg . Tusen takk for du leser bloggen min ! Hjertelig velkommen  til neste kommende innlegg også. 

takknemlig, hjertelig hilsen Luckyluka .

Søkeord: rønken,tiktok,facebook,luckyluka,blogg luckyluka,youtube kanal, luckyluka, instagram,planelegge dagen,prioritering, snart jul,helse mentalt, helse fysisk,lege,råd,erfaringer,

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg