Fantastisk BLÅBÆR TUR 💯❤️

I dag har vi vært med klassen på blåbær tur , helt inn i Ølen Bjoa.

Hos en hyggelig mann som driver selvplukk , og bærene var helt fabelaktige!

Og vi fikk en del informasjon om at alle de bærene var flere 100 forskjellige typer blåbær. Og noen av de som smakte helt fantastisk og var hvite inni var faktisk opprinnelig fra new zeeland.

Det var så mangen trær ,og så mangen blåbær på hvert tre.

At vi ble helt ukjemt, og jeg har sikkert spist en kg alene på vegen.

Jeg plukket 9,5 kg + 2,3 kg etterpå alene.

Etter blåbær turen vår  var vi å besøker Westcon i Ølen ,vi ble invitert på lunsj. Ja. Noe de kaller lunsj hvertfall. For meg er de rettene middag da.

Harregud for en resturant de spiser i med så mye god mat og egen dessert kafeteria med kule is , gele , vaniljesaus osv.

Og flere forskjellige retter middag, som de da kaller for lunsj.

De jobber også på kveld på Westcon, og i morgen skal de spise koteletter.

Vi har vært på fryserommet å sett. Og ovenfor ser dere bilder av også maskinene de bruker.

Og vi pratet med sjefskokken, og enda en kokk. De begge var veldig hyggelige.

De har middag akuratt nok til ansatte, og har lite svinn fikk jeg til svar når jeg spørre om de hadde mye til overs. Da de lager mat til 1500 personer.

Nå har vi gått igjennom alle blåbærene vi har plukket til sammens 42 kg blåbær.

Jeg har fått med meg 1 kg, skulle egentlig kjøpe 2 kg. Men på grunn av de ikke duger til saft eller blåbær syltetøy så valgte jeg bare å ha 1 kg til smoothie. Og desserter jeg skal lage.

Tenkte at det kansje hadde vært godt å hatt tilslørte bondepiker med blåbær i.  Ikke helt sikker enda ,men jeg ser hva jeg får lagt med de.

De var sinnsykt spesielle, og kjempe gode og store med en lys blå farge.

Noen var hvite inni, og noen røde. Men seriøst alle sortene var kjempe gode.

De er best til å fryse ned og bruke når man skal ha de litt og litt.

 

Vi selger selvplukket blåbær for ungdomsbedriften vår på restaurant og matfag på Vg1 ,Hauge videregående skole. Hvor inntekten går til klassekos, tur osv. Hva enn vi skulle finne på.

“Vi har vært helt på blåbær tur ”

Det er en helt annen type blåbær tur enn i mitt tidligere liv i rus. Jeg hadde jo noen skikkelig heftige blåbærturer da også. På godt Karmøysk.

Hehe, jeg var jo så sinnsykt glad i å stå der å plukke, og ikke minst smake alle  typene blåbær at jeg ble skikkelig nedfor når vi skulle gå. Hadde ikke lyst å dra det i fra. Jeg elsker blåbær men er egentlig veldig kresen på blåbær.

De i butikken er jeg ikke glad i, og de fryste bruker jeg mest i smoothie. Skal det være fra butikken så skal de skulle seg på godt vis ut i fra de andre blåbær i butikken.

Og jeg har sikkert spist en kg alene med blåbær.

Så gode var de , og jeg kan anbefale det til alle andre også.

Vi selger de for 150 kr per kg, så er du interessert så ta kontakt med RM1  på Hauge videregående skole.

Nei, dette har vært en kjempe fin dag og tur med klassen min. Gode folk jeg har rundt meg i klassen dette året.

Vært så sykt heldig med menneskene rundt meg i år føler jeg. Dette skoleåret skal bli bra, og jeg vil anbefale Hauge videregående for også dere andre som har forskjellige utfordringer som påvirker hverdagen og vanlig skolegang.

Har du ikke gratis skoleår, så ordner de det også.

Her har det jo godt mennesker med forskjellige utfordringer fra alle kanter , noen kommer fra Stavanger, Arendal , Jæren, Karmøy, haugesund og Bergen har det vært her også.

Så har de jo også behandlingsplasser, for de i rus. Tilgjengelig for elever.

Det er en ganske fin skole, med tilrettelagt hjelp.

Vi har jo også utfordringer på denne skolen også, likt som på alle andre skoler. Og litt uenigheter og her også.

Det vil det alltid være på en skole uansett hvor vi går.

Og forskjellige mennesker vil man også møte hvor enn man går, det handler bare om å lære å  snu fokuset, og gå for sin egen del ikke for å sosialisere.

Klart når jeg er på skolen, så går det helt fint å vær rundt andre i rus, og rundt folk jeg har tidligere dårligere erfaringer med fra rus livet.

Men jeg har ikke kontakt med alle på fritiden, det har jeg gjort tidligere gangen jeg gikk her og da har det lett for å gå galt så jeg skiller mellom skole og fritid. Akuratt som folk skiller jobb og privatliv.

Det har jeg kommet langt med nå denne gang, og dette året er det jo nesten ikke rus, og det har ikke være noe tull. Så dette går kjempe fint.

Og når vi er på kjøkkenet, storkoser vi oss med matlagingen uten stress. For vi er der for å lære ,og da bruker vi den tiden vi trenger på det.

Lærerne flest forstår jo at vi har utfordringer og vil hjelpe, men som en person med utfordringer kan jeg også føle litt sterkt på ting og kjenne på ting litt sterkere enn vanlige folk, men som den fantastiske rådgiveren vi har her så får vi hjelp med slike ting og samtale osv.

De strekker seg veldig langt for at vi skal lykkes her på denne skolen 🤍 Og det  er jeg veldig takknemlig for.

Dette er tredje gangen jeg prøver denne skolen, på forskjellige linjer da vel og merke.

Jeg gikk på bygg før , og nå resturant og matfag,første gang begynte jeg på RM1 ,Men gikk bare en dag og to.

Så de har vertfall vert veldig tolmodige med meg.

Når jeg kommer hjem har jeg lyst å bake , og lage noe godt. Skulle egentlig gjøre det i går men da var jeg så innmari trøtt og sliten.

Og i natt sov jeg bare to timer. Så jeg for se hva jeg før til etterhvert.

Lå bare å vrei meg , med ledd og muskel smerter. Og rastløsheten som kravlet igjennom meg.

Slitsomt. Men kom meg fremdeles på skolen, tar dag for dag og time for time. Så går dette helt fint.

Vil ønske dere en super fin dag videre så snakkes vi på senere vist jeg finne ut hva jeg skal lage med blåbærene så blir det også blogg innlegg om dette.

Stor klem fra luckyluka 🤍❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg