SeYTVideo/RampeNisse? (Hjelp noen For Å Få Feiret Jul) Min Første Jul og Mentalt Tilstede

RampeNissene ( Hjelp noen for å få feiret jul // Første julen min med Familien på 14 år

 

Dette året er første julen hvor jeg skal huske hver og en eneste stund, sammen med familien min. 

Som dere som leser min blogg ver var jeg jo sinnsyk i gjerningsøyeblikket, syk mentalt og ikke til stede. Manglet 90 % av meg selv, og husker ingenting selv om jeg var rusfri i 2 år så husker jeg det nesten ikke fordi jeg var borte mentalt. Det skyldes jo overbelastningen jeg fikk mentalt, og følelsesmessig ting ble for tungt å bære, og å føle på så jeg skrudde av. jeg husker den dag i dag hvilken dag jeg skrudde av på. Etter dette er alt bare en stor messy tåket luft med smerte, mørke, depresjon, og ingenting. Helt svart + overdoser, sykehusbesøk ol. U name it. 

 

Denne julen er det nøyaktig 1 år siden jeg ble frisk mentalt, og kom tilbake i kroppen min som har gått på autopilot uten vert så lenge. 

 

Så da er jeg mye med familien i år, nå i dag har jeg dratt frem massevis av julepynt for de og satt på plass. også har vi alle pyntet juletreet litt hver. Og det bringer jaggu frem mange minner. Minner som jeg hadde låst bort før jeg ble syk. Og ikke visste var der. 

 

Jeg har som jeg har skrevet tidligere  fått de here popups med minner, gode som hadde fått meg til å hatt de samme meningene mine om stoff, og det driten der som jeg har i dag. Om jeg bare hadde vist de var der og husket det kunne de her meningene jeg ville hatt av minner, de gode stoppet meg fra å fortsette å ruse meg. 

 

Det er fine minner som kommer, og de holder meg gående og får meg til å forstå hvor glad de jeg har rundt meg og hadde rundt meg på den tiden var i meg. Og at jeg hadde de , når jeg ikke kunne føle de. 

 

Så i dag når mamma og mormor kjørte ut en tur, så dro jeg opp fra kjelleren de største kassene jeg noengang har sett med julepynt. Tunge var de også. Og 8 stykker ca. pluss mye mer pynt. 

 

Så satte jeg på julemusikk sanger som mormor hørte når jeg var lite,og som jeg sang til i vinduskarmen og så på stjernene når jeg var liten pike. 

 

Og jeg danser, og synger og klapper meg å få på plass mest mulig av denne julepynten. Så satte jeg rampe nissene i yttergangen, det var det første de skulle se når de kom inn døren Nemlig fordi de rampe nissene står sånt i stil med min personlighet, og jeg digger de !

De her husene som lyser et så utrolig fine !  Jeg digger dem, mormor har de her og jeg har så lyst å kjøpe meg slike til neste år når økonomien tilsier det.

Og en annen nisse satt også i yttergangen en litt større, slik som har beina utfor kanten på bord, og hyller. de er søte men jeg er litt redd nisser om nettene. Pga de minner om dukker. Og jeg hater dukker. !

Ja, og så videre til overraskelsen min mor og mormor kom hjem til var jo da en kjempe god julestemning, og pyntet hus, hvertfall over halvveis fordi de har så sinnsykt mye pynt. 

 

Og de ble så utrolig glad når de kommer dørene ler de godt av rampenissene, og jeg står å synger julesanger og danser også ser de alt annet av pynt og de forstår ikke hvordan i alle dager jeg har fått opp alt av det og de kjempedigre tunge kassene som sto stablet høyt oppe også innestengt i et rom i kjelleren. Hvordan i alle dager jeg hadde fått til det helt alene og på så kort tid det forsto de ikke. Helt ærlig forstår jeg egentlig ikke helt selv hvordan jeg klarte det men man får jo utrolige krefter når  man hjelper noen som virkelig trenger det, som man også bryr seg om. 

 

Min mor har for vane å hjelpe alle andre, og driver veldedighet så tar hun på seg for mye til tider og glemmer å ta det med ro, og slappe av så hun blir jo helt utkjørt.

Så jeg ville hjelpe henne med å ta lett punkt av  “must do” gjøre listen hennes av hennes skuldre. For hun gjør alt for alle andre, også meg. Og hun gjør ingen forskjell på meg, eller andre som hun hjelper i organisasjonen. Det er en veldig fin ting å ha i personligheten sin. Hun har det aller beste hjerte ! Jeg er så heldig som har henne som mamma .

 

Og det ble hun så utrolig takknemlig for, og jeg pyntet juletreet , mor satte på et par kuler og mamma også. Det er så fint at vi får skape de her minnene sammen igjen, og få opp så mangen gode fra barndommen som vi også pratet om, det er så koselig. Og helt til slutt så har vi alle satt på plass resterende pynt og pyntet sammen. 

 

Jeg har hatt en kjempefin dag i dag, og det er godt å komme hjem til familien innimellom, i går rett med en gang jeg la hodet på puten her hos min mamma og mormor, så sovnet jeg pladask og snorksov gjennom  hele natten. fy søren så satt ut jeg ble neste dag fordi jeg er jo ikke vant med dette her. jeg ligger hele natten våken, og når jeg med det første sovner så våkner jeg igjen etter to timer for enten gå på toalettet, eller jeg er tørst, og ikke får til å sovne , eller har smerter å må gå opp av sengen å gå litt rundt. 

Nei så det var veldig godt å få sovet hele natten, jeg er så glad for jeg har et hjem å komme til, og en familie som alltid vil ha meg nært. Og de er jeg så heldig med.

Hjelp noen for å gi dem en fin julefeiring.

Støtt lokale frivillige! Det trengs din hjelp.

Det er ikke alle som er like heldig som oss som har familie, og et hjem å komme hjem til, mat, tak over hodet , venner, inntekt, en varm dusj, nye/ rene klær, hygieneartikler ol. 

 

og nå på denne tiden her kommer det veldig tøffe dager for utrolig mange faktisk, de har en tung tid i vente. Og har ingen som kan hjelpe seg igjennom dette. 

Min mor og hennes frivillige organisasjon, de hjelper med nettopp de tingene her. Og de har ett hus som skal holdes åpent til de som ikke har et sted å gå til, og få mat, og varme. 

 

Men de trenger hjelp, og støtte for å klare å drive dette her, de trenger nettopp din hjelp for å kunne få råd til mat, og ungdomsprosjektet der de deler ut gratis lunsj til ungdommer da det ikke er alle foreldre som har god økonomi, eller er gjeldfri og ligger godt ann hver måned. Og da skal det være mat til de uansett om de er med lommebok, eller uten. Det kommer opp i mot 100-130 undommr.

Det er et tilbud der de behandler de likt uansett størrelse på lommebok. og det er et fritt for negativitet. Og bare positivitet for her tenker de på alle typer “triggere”, hvor hver en enkelt person som kommer inn i det huset. De vil tilbudet skal være best mulig for hver en eneste person. 

 

Og de deler ut mat, til rusbrukere, enslige, eldre, gifte par, barnefamilier. Også nå i juletiden har de juleutdeling med mat og julegaver tilbudet som står for de som ikke har nok til å feire jul i år, det er dyrt og ikke alle klarer det. Jeg selv har slitt i mange år. og de sørger for at hver eneste barn får julegaver, og julemiddag til hele familien. De trenger julegaver, mat til ungdommene, og drivstoff til for å kjøre ut mat, og hente mat fra givere. 

og så har de åpnet et hus , som dere sikkert leste i avisene, haugesund og karmøy nytt. Og da trengs det virkelig pengegave til internett, slik at de kan få det i hus. Internett er dyrt, og de driver ut av egne lommer, så har jeg sponset med det jeg kan. komfyr, flasker jeg samlet inn 1600 kr, handlet mat for 2000 kr, og en hel del kjøttdeig, og andre diverse for 800 kr. Men jeg har ikke så mye selv og nå siden det er jul har jeg ikke mulighet til mer, jeg har brukt mer enn jeg kunne og så kom dyrlege besøket på hunden min, og hel haug med medisiner og spesialfor. det gikk alt for mye og nå har jeg ingenting selv. Jeg får jo så jeg klarer meg, men det er noen tøffe måneder. Så jeg ber dere andre som nå kanskje har muligheten til å støtte om å være så snill å støtte der dere kan, om dere kan. For dette er virkelig noe som er stort behov for, og det er tøffe tider for mange så de trenger virkelig hjelpen våres <3 ! Din støtte , gjør utrolig forskjell, ikke glem det ! Og så godt det gjør å få hjelpe noen i nød, det føles så utrolig godt.. 

Nå har de startet spleis, der kan du se og lese om dette her. link : 

https://www.spleis.no/project/288538

Nå skal jeg legge meg, i morgen skal jeg hjem igjen å øve til prøve, og gjøre ferdig powerpoint til fremføring i kristendom.

Jeg vil ønske deg en utrolig fin helg videre, og tuden takk for at du leser netopp min blogg. Det betyr så mye for meg du aner ikke ! <3

Youtube video, SuksessTerte

Det ligger også ny youtube video på youtube kanalen min, ikke glem å abonner! Jeg har steget i abonnenter veldig ! tusen takk nye, og velkommen skal dere være !  Virkelig. !

 

mvh Luckyluka 🙂

1 kommentar
    1. Sjå her ja, Nå har du jaggu fått gjort masse denne jula da.
      Er jo knall bra, og å få gleda andre er jo ein av dei styset gavane av adle.

      Kos deg videre og stå på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg