Der var ferien over gitt ! QUIZ ,VINN-GAVEKORT VALGFRITT /Tilbake til normalen//sponsor søkes

Back to normal!

Ja nå er ferien over ,og vi er begynt tilbake til normalt og inn i rutiner igjen etter en vanskelig rutine jeg har hatt som var veldig dårlige uvaner i ferien ! Jeg sov til 16:00 ene dagen! Harrefred. !

I dag var jeg hyperaktiv delux ! Har slitt en del med maur innvendig i hele kroppen og beina. Men slik blir jeg fortalt at det er når man har adhd !

Jeg har fått 5 i gym! Faktisk , jeg hadde stryk i gym så dette året har jeg bare en 3-er faktisk. Rester eg oppover og flere 6 ere !

Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle klare , fordi jeg slet sp mye med skolen før ! Og ikke vurderinger de siste årene.

Men jeg har lært noen gode lærere teknikker når man har lære vansker.

Nummer 1 gjør det interessant !

Nummer 2 lat som det er gøy ! Og lar som en er skoleflink, sikt seg inn på 6 er. Da blir det bra resultat av det.

Nummer 3 Vær interessert i å lære , og skriv alt du bør kunne på nytt helt fra start av, og se over om det er noe mer en burde øve på oftere , kanskje du sliter med en type utregning ? Mattematikk stykke du da burde øve litt ekstra på.

Nummer 4 ,ikke bruk hjernen til unødvendige ting under lære prosessen.

Nummer 5 , skriv det i Word dokument , og trykk les høyt i søke fanen så kommer det opp og da leser den det til deg ,. Ha på lydopptaker en slik at du kan trykke den på hele tiden når du trenger å gå igjennom det igjen.

Nummer 6 ,lytt på opptaket om natten når du sover.

Aller viktigst, følg med i timen !

I gym timen i dag var jeg jo aldri stående i ro, fordi jeg bøyde meg ,strekket meg ,hoppet ,snurret meg rundt og spente i gulvet , og løp, med ball selv i pausene fordi jeg var så hyper aktiv i dag.

Jeg så virkelig frem til å begynne tilbake på skolen igjen , det har vært lange dager. !

Meeen, tror du ikke jeg klarte å lese feil dato i dag på timen jeg hadde hos psykolog da ! Harlighet.

Jeg ble kjørt ,vi begynte å kjøre sp sier jeg nei fader det er jo ikke i dag! Så vi måtte kjøre tilbake igjen. Og jeg fant ut at skolen var jo ikke over ,bør jeg allerede satt i bilen på veg hjem så da gikk jeg hjem for p gjøre noen forberedelser til vurdering vi skal ha i praksis heller. Jeg holder på p skrive vare liste og arbeidsplan for kjøkkenet på onsdag når vi skal lage en rett og få vurdering på hele den prosessen. Det å ha det ryddig rundt seg hele tiden, ta oppvask undervegs ,følge oppskriften, hva en velger å gjøre først og sist , hvordan vi takler presset ,og om vi møter til rett tid , og har med nødvendig utstyr på kjøkkenet og om vi har alt på plass som har ett faguttykk som heter mice en place ! Hehe. Jeg fikk 4 på faguttykk faktisk. Det var en litt vanskelig prøve syntes jeg.

Nei nå er det strake vegen rett frem, og jeg har vurdert at jeg skal trappe meg ned nå neste måned på medisiner jeg går på. Fordi jeg har satt av sommerferien til å gå helt av, jeg vil ikke være avhengig av noe medisinsk behandling. Selv om det er lovlig og fult mulig å være helt rusfri og leve fritt og bra med medisiner når det er medisinsk behandling,kontrollert men det føles bare ikke rett lenger. Jeg føler jeg er ikke der lenger. Mind settet mitt hører ikke til de medisinene lenger og de gjør ikke noe gagn annet enn å være kreft fremkallende. Så hvorfor skal jeg gå på de da ? Ikke tar de russug lenger fordi jeg har ikke russug, sliter ikke med noe rus problem lenger. Ikke noen av punktene som følger med det å bli rusfri sliter jeg med lenger. Men det jeg sliter med er det at jeg var så syk, mentalt. Og vil virkelig ikke havne tilbake mentalt igjen til det der. Så jeg er livredd , har mye angst , og sliten av tankekjør. Traumer som kommer litt opp sjeldnere å sjeldnere da selvfølgelig. Men ALT går over. Og jeg føler at nå er jeg på rett plass, ett sted i livet hvor det faktisk har gått enormt videre. Life goes on, det er så sant.  Men nå har det gått waaay past rusproblemet mitt og føler at jeg r trygg og stabil nok til å kvitte mg med medisiner som hjelpemidler nå.

Jeg har jo også ett enormt godt nettverk rundt meg ,mange gode venner , ekte venner. God familie og slekt som alle bryr seg virkelig om meg og stiller gjerne opp. Og ikke minst har jeg det følelsesmessige , emosjonelle båndet til de nå ,når jeg er tilstedet. Det hadde jeg ikke før når jeg var syk. Fordi jeg var låst. Fra meg selv. Tanker og følelser. Meninger. Jeg har ikke meg selv og heller ei hadde jeg egne meninger.

Nå føler jeg , og vet hvor sterk jeg er og 100%sikker i at det skal gå bra resten av livet uten rusmidler.

Man skal ikke bare klare perioder ,men faktisk resten av livet. Den dagen du gjør fred med det , at en skal være uten resten av livet uten å føle hastverk, frykt for å gi slipp på det livet så er en good to go. Da er det safe. ! Til å gå videre ett steg. Og vi kan ikke sette alt på vent fordi ingen vet hva morgendagen bringer , kanskje det blir for sent ? Nei det gidder jeg ikke jeg liker å ha en plan, og forholde meg til den planen , følge den slavisk. For da har jeg kontroll.

Jeg skal ha QUIZ ! QUIZ TIL DERE ! VINN GAVEKORT VALGFRITT PÅ 200 KRONER. 

Jeg skal nå kjøre en quiz der dere får mulighet til å vinne gavekort på 200 kroner , på valgfri butikk,da når en person svarer rett på alle spørsmålene så vil jeg spør hvor de ønsker gavekortet sendt , og sende gavekort fra den butikken de selv velger på beløp 200 kroner.

Dette er bare en liten runde med liten gevinst , i første omgangen men etter denne omgangen vil det komme mer om det viser seg å være interesse for det selvfølgelig.

Del gjerne !

Her er quizen.

  1. Hva er hovedstaden i Norge?
  2. Hva heter nasjonalsangen vår?
  3. Hvem er statsminister i landet vårt?
  4. Hva het den norske kunstneren som malte maleriet “Skrik”?
  5. Når feirer vi nasjonaldag?
  6. Hvilken sport driver Johannes Klæbo med?
  7. Hva er vårt nordligste fylke?
  8. Hvilket styresett har vi?
  9. Norge har to offisielle språk – hvilke?
  10. Hva heter kongen vår?

Er det flere som svarer rett på dette så blir det trekning på video på youtube kanalen min som jeg legger ut på bloggen min !

Vinneren må sende mail til meg på [email protected] Men brukernavnet du bruker her når du svarer med informasjon om hvor det skal sendes og hvilket gavekort du ønsker !

. Kan også fås elektronisk noen steder.

Ellers har du hatt en fin juletid ?

Hva spiste du på nyttårsaften? Jeg er ribbe menneske hehe ! Men jeg liker godt pinnekjøtt også om det er kokt nok ! Hehe. Og lite fett ! Såklart. Jeg takler ikke det fettet ! 😁

Jeg som privat person ønsker å tipse om at :

En Hjelpende Hånd Haugaland trenger en sponsor som kan sponse med bil til utkjøring av mat kasser ,og henting av maten som skal pakkes ut til brukere , eldre , enslige , barnefamilier osv. Og nødvendig kjøring med mat. De kjører veldig langt ,ofte og har slitt ut en hel del biler nå og atter en gang fått haveri på privatbiler igjen ! Nå ser jeg meg nødt til å be om hjelp fra sponsorer. Ta kontakt på mail, om du ønsker å sponse , du får reklame ,logo både her og der , og på bilen. Og god reklame på siden til en hjelpende hånd Haugaland.

Også skulle vi fått tak i skilt til de som de kunne hengt på veggen , med “Huset” på og nedenfor En Hjelpende Hånd Haugaland i mindre skrift som skal henge på vegg slik at det tyder godt fra hovedvegen,+ logoen . Ønsker du å sponse med skilt til å henge på veggen da får du også logoen din på. Det vil bli så verdsatt ! Og hjelpe så mye på om noen vil hjelpe til med dette.

Tusen takk for du leser min blogg, jeg verdsetter det så utrolig mye og har stor takknemlighet til det. Det betyr mye for meg. ! Jeg ønsker deg alt godt ! Håper du har det bra der hjemme , både deg og dine nære kjære. 🥰

ja nå er jeg spent ! På quizen ! Kjør på! Svar så godt du kan ! 😁 Jippii! Lykke til!

Herlig hilsen Luckyluka. ❤️👌

2 kommentarer
    1. Du altså, eg e bare så imponert av ka du får t, og
      hvordan du har reist deg mere og mere. Detta står det respekt av!

      Og ja du vett me støtte deg 100% på veien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg