Den skjønne lille dama, i butikken med masse Gull ! Shopping ! Bilder.

 

Og der ble det en rusle tur , med rullebagen min. 

Det er en dag der ingenting er åpent ! Alt er stengt. Kiwi, Rema 1000,alt. Kjøpesenteret også.

Og jeg skal til å begynne på en kjole som bestemor har laget halveis , og fullføre den men så ser jeg til at jeg har ikke tråd i den fargen så jeg skulle gjerne ha vært på en sybutikk.

Så jeg ringer deg til systuen i Åkrehamn. Og skal spør om de har åpent.

Det går en stund , det ringer. Og jeg tenker at neimen har de stengt. Men så plutselig svarer en hyggelig stemme !  Hallo? Ja , hei du har du åpent du i dag ? Jeg mangler tråd.

Og denne gode stemmen svarer tilbake , ja vi har åpent , vi har åpent helt til 19:00 i dag.

Og  så flott da , jamen da kommer jeg sier jeg.

Og vi sier hade , og under to minutt bruker jeg på ta på meg sko og å gå uten for med trallen min.

Dette her var dagens høydepunkt , ville blitt en veldig lang og kjip dag uten.

Fordi nå skal du se hva jeg holder på med , og hva jeg mangler.

Her kan du jo se , jeg har ingen tråd som passer til denne grønn fargen. Og jeg trengte også noen tips til hvordan jeg skulle få arm hullene lukket fint igjen

I tilegg har jeg hatt planer om å kjøpe meg stoff , fordi jeg har veldig mye men ikke så store mengder av hver fordi jeg har sydd og feilet og sydd og feilet så mye. Med så dyrt stoff.

Så jeg tenkte egentlig på dynetrekk , og slik next. Men no need !

I det jeg drar til butikken , så møter jeg henne i døren der sitter hun å syr. Hun gode dama som eier butikken , vel og merke.

Jeg forklarer problemene til henne , og hun hjelper meg skikkelig detaljert. Og hun viser meg hvilke kant jeg bær ha , og hvordan jeg kan lage en usynlig kant av dette tøyet , på kjoler. Og hun finner rett tråd , og hun hjelper meg med stoffet fordi jeg fikk mega tilbud , 56 kr meteren. Når stoff som det koster mer 150-200 kr meteren.

Og jeg kjøpte også en saks , trådsaks , i farge rosa. De har også andre sjokk farger.

Og jeg fikk endelig kjøpt meg slike klemmer , slik at jeg slipper å bruke nåler hele tiden. Jeg sliter med målene fordi jeg klarer ikke å brette to bretter i tøy i tilegg til ø sette nålene  i med bare to  hender. Hehe. Kanten bretter seg opp og da står jeg der og må begynne på nytt. Så dette var skikkelig gøy !.

Legger ved litt bilder bilder :

Her er alt jeg handlet ! Totalt 8 meter med stoff. Og i tilegg mange kjekke små og ingen klemmer 15 stk. Og tråd saksen, og tre gode kvalitets tråder. Og kant til kjolen. Og inner for til kjoler.

Alt for 800 kr ! Det er helt sinnsykt billig ! Og hun ville rett og slett hjelpe meg i gang , og hun sa at om jeg noen gang trenger hjelp , så bare kom ! Jeg skal hjelpe og lære deg vist du trenger !. Og jeg ble så glad ! At jeg  følte at denne Ildsjelen trengte få litt oppmerksomhet på min blogg. !

Så ønsker du å titte innom systuen ? Gå på hjørnet rett ved over vegen for ungdomsskolen i Åkrehamn. ! Mange sier til meg at de ante ikke at det var en sybutikk her en gang. Så ja , stikk innom. Det er rett og slett gull der inne for oss som liker å sy !.

Og den snilleste dama , som sitter der ! Du får altid god hjelp, skreddersydd hjelp , og utstyr og tilbud og råd. Nei hun er helt fantastisk ! Tusen takk fo god hjelp. Takket være henne så kom jeg litt lengre med en kjole !.

Her er ikke så roppene sydd enda på, men det er ett kanskje spørsmål i hodet som sier kanskje , kanskje ikke ? Hva annet. Liksom hehe. Denne kjolen har jeg designet og sydd selv, og den har overlooking søm, og strammet inn i ryggen etter min fasong ,som er en ganske vansklig fasong. Hehe.

Tusen takk for du stikk t innom og leser bloggen min , i dag skal jeg begynne på den grønne kjolen tenkte jeg. Fullføre bestemor sitt verk det blir spennende !

Ønsker dere en rektig så fin lørdag, og liker du delle bloggen ? Klikk på den blå dele knappen og del på grupper og sider og profilen din 😅🤩Takk så mye.

Kommenter gjerne , hva du synes om denne butikken og kjolen min ? Råd tas også imot.

Hjertelig hilsen LuckyLuka ! ❤️

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg