Vegen min inn i politikken har startet endelig – Jeg ønsker å tale for mine gode medmennesker som er der jeg var selv(rus og psykiatri) !

 

Hei alle sammen ! Jeg har jo skrevet litt om dette i i ett annet innlegg, lignende før. Men denne gangen er det annerledes for nå er det hele i gang.

I dag har jeg hatt en veldig kjekk samtale med en i ett parti som jeg har veldig like standpunkt med.

Dere kjenner jo til min fortid , og historikk. Men hva er det egentlig som gir meg denne drivkraften til at jeg kan kjøre på og kjøre på uten stop og aldri gi opp? Hva fikk meg hit jeg er i dag ?

Nemlig ett håp om å bli hørt , ambisiøs av å en gang få lov å tale høyt om alt jeg har vært igjennom i det systemet vårt. Man kan jo alltid tale høyt , men hvem vil høre ?

Nå har jeg prøvd flere partier , og ingen ville lytte til hva jeg har å si. Jeg har skrevet blogg innlegg og sendt til forskjellige politikere, uten hell og lykke.

Jeg har skrevet mailer til forskjellige instanser for o bli hørt om konsekvensene av pris økningene , men ute å bli hørt.

Jeg har alltid tenkt md meg selv og sagt høyt forbanna :” hvorfor hører de ikke på oss som vet hva det går i ?” Har vi ingenting vi skulle sagt , og hvordan i alle dager kan de VIRKELIG stå der og si de vil hjelpe oss ,når de ikke vil lytte ? “.

For kort tid siden, ble jeg lyttet til imellom meg og to andre som er medlem av ett parti , og de sier det at de tingene jeg har på hjertet og ønsker p gjøre noe med , det er nemlig ting som dette partiet skal ta tak i.

Og jeg ble bare helt forfjamset fordi jeg har lest mye , og pratet med mange , og tingene jeg hadde på hjertet og ønsket å ta opp, det trodde jeg virkelig verden var blind for. At det bare var jeg som sp dette mønsteret , og denne løsningen. Og at det bare jeg som så imellom stolene.

Men nei , de var faktisk før meg. På enkelte ting. Og det er første gang jeg blir lyttet til. Og det ene førte til det andre. Jeg ble medlem , og har nå hatt samtale med en representant for dette partiet  Han  sto på 4 plass for Storting listen før. Fra 2021. Da stod han på 4 plass for Rødt Rogaland.

 

I år 2023 er han 1 kandidat for Rødt i Karmøy (og 11 kandidat for Rødt Rogaland) . Det er fantastisk.

Han er en utrolig god person som kan trø til for å lage plass til meg , en helt vanlig person.

Han er ogso veldig snill, og hyggelig å prate med. Jeg hadde sansen for han !

“Kristian Mateo Norheim. Heter han.  Det var rødt som sendte meg til han. Og det har vært kanon ! Nå ligger det en ca plan for ting. Og det er fremgang og jeg kjenner at det skjer noe nå. Det er i gang. !

Og etter å ha pratet med han , så ble jeg så utrolig lettet. Fordi jeg følte meg jo allerede ivaretatt og tatt imot med åpne armer. Men nå skjer det ting , og det jeg forsto ut i fra den samtalen er at jeg faktisk kan oppnå mitt mål med å tale for folk som meg selv. Og men jeg må inn i Karmøy for å kunne gjøre noe med alle mine forslag , så jeg trenger dere på Karmøy sin hjelp med å stemme inn rødt.

Dere som kjenner meg , vet at jeg kommer til å gjøre alt i min makt for de tingene jeg brenner for , folk som vet hvem jeg er de vet også hva jeg står for. Og de vet også engasjementet mitt for det jeg brenner for.

Så har det seg slik at i rus og psykiatri her på Karmøy , er det Karmøy som behandler videre , men behandlingssteder jeg ønsker å gjøre noe med som trenger min omsorg , de ligger i haugesund. Og Karmøy instansene behandler sakene til oss og hendviser oss videre til Haugesund så jeg trenger at rødt er både i Karmøy kommune og Haugesund kommune.

Og nå har vi valg kamp snart , så jeg ber av hele mitt hjerte til dere her hjemme om å hjelpe meg ved å hjelpe rødt inn. Stem rødt .

Til dere som er rødt motstandere , 

Jeg ønsker ikke noe debatt , jeg står for rødt og ved rødt og jeg er stolt over det. De har samme politisk syn og mål som jeg selv har. Og jeg har undersøkt mye og brukt enormt mye tid på å finne mitt parti, samtidig som jeg har lest veldig mye og pratet med veldig mange for å finne ut hvilke parti jeg trenger at vi får inn i kommunen slik at jeg også kan få bruke mine erfaringer til det bedre. Jeg vet hva vi trenger i vår kommune , og mine kjære med venner i rødt , vet også hva som trengs. Og de er handlings kraftige her.  Jeg ønsker at vi blir stemt inn, og at jeg kan få lov å gjøre det jeg må for at kommunen skal yte best mulig hjelp til våre innebyggere.

Og vet dere hva som foregår i Karmøy kommune sine behandlings steder ?  Det gjør jeg og jeg sier dere, det er ikke bra for pasienter.Klart det finnes alltid gode sider også, men det er ikke de vi skal endre på så da fokuserer jeg ikke på det heller.

Jeg kan fortelle om en jente jeg fant tonen med på psykiatrisk avd. Hun var en skjønn jente , men veldig stille og pratet ikke med noen. Hun hadde selvskading som ett problem. Og havnet inn på psykiatrisk for å motta hjelp, endelig skulle hun få hjelp og familien skulle få slappe av.

Jeg så at hun ikke hadde det greit , jeg satte inne på tv stuen og drakk brus. Og spurte om hun ville ha seg ett glass brus. Lite visste jeg om at det skulle være starten på glede og latter og kos , og hyggelige samtaler. Og ikke minst , at det skulle føre videre til ett bånd av trygghet.

Jeg hadde litt mors rollen og ansvarsfølelse ovenfor henne, mye omsorg. Jenta var vell rundt 18-19 år. Så veldig ung. Men pga sin tilstand oppførte seg litt mer som en ungdom .  Så jeg pratet gutter med henne og vi lo, og hadde det morsomt.

Og en dag fant jeg henne på rommet mitt , denne tryggheten hun hadde fått for meg , den var enormt , og hun lå i sengen min uten klær. Som ett barn ville gjort med sin mor.

Jeg sa , hva gjør du her da ? Du kan jo ikke være her. Og hun svarte som ett barn ville svart : jooooe.

Og jeg fikk henne ikke ut , jeg ville helst ikke be om hjelp fordi da visste jeg at hun ville få konsekvenser for det.

Inne på avdelingen der , finnes det en gjeng som ser ned og er maktsyke ovenfor de syke. De liker å vise at de har makten.

Så jeg prøvde selvfølgelig alt jeg kunne selv, men uten hell. Desverre måtte jeg be om hjelp. Jeg prøvde å finne en snillere  arbeider der , personalet. Men hun pratet jo med de andre  og da kom de 6 ca personal. Og de rullet og knytte ett Helse vest teppe ,blått med hull i, rundt jenta uten klær. Og hun ville ikke ,og  hun gråt. Og de slepte henne igjennom korridoren og igjennom felles stue på bare knær.

 

Det var så vondt å se , og neste dag da satt det enda flere personal utenfor i hagen, på andre enden av hvor denne lille jenta satt. Hun satt på en benk helt alene. Ikke ett personal satt der. Med hun, de hadde te selskap og sladder krok i andre enden.

Henta satt og gråt. Jeg gikk bort og sa hva er galt ?

Hun sier :” jeg føler og kjenner ikke meg selv “.

Jenta var blitt over medisinert , 18-19 år.  Og over medisinert så mye at hun ikke kunne føle seg selv.

Så hva skjer tror dere , når noen som skader seg selv, kutter seg og slikt ikke føler ? Når de tar bort det ene som stoppet henne. Følelser .?

Jo. Etter at jeg da pratet med overlegen , fordi jeg ba om å få prate med han forbanna var jeg.

Fordi jeg har vært der selv, og vet hva selvskading er og at man ikke kan skrue av for da ryker det. Mye lettere å fullføre om man ikke føler noe.

Legg merke til at jeg hadde  skrevet under på  3 ukers tvang.

Det var gått 10 dager , og når jeg pratet med overlegen erklærte han meg frisk fordi jeg gjorde jobben til personalet. Og passet på pasientene , og kjeftet og sikret meg for at de skulle ha det bra. Og jeg gav beskjed om denne mob gjengen uten p bli hørt. De signerte meg ut på timen.

Jeg ringte mamma , for jeg vet bekymret for denne jenta. Og det var ikke noe jeg kunne gjøre.

Helgen etterpå , ja da hadde hun tatt livet av seg.

Det sto i avisen , og denne familien hennes var i tankene mine alle juletider. I lange tider etterpå. Samme som nå. Jeg klarer ikke å slutte å tenke på denne jenta.

Og jeg har prøvd å finne igjen familien, men visste ikke om jeg burde kontakte de. Kanskje det var alt for sårt. Jeg hadde kjent igjen søsteren til denne jenta , jeg husker hennes ansikt og øyne  den dag i dag selv flere år etter i rus og psykiatri.

Og det er slike ting jeg vil gjøre noe med. Og jeg har en så sykt omsorg for mine med mennesker , og jeg ønsker å forebygge at slik skal noengang skje igjen.

Ungdommer må ha hjelp, de mp bli hørt , og barn mp også bli hørt. Med en gang. Ikke 10-15 år etterpå for da har de så mye de sliter med i tilgg fordi det eskalerer. Diagnoser på diagnoser , og rusproblem , og traumatiske hendelser skjer og de blir mer og mer ødelagt.

Hvorfor fungerer staten slik ? Hvorfor kan foreksempel ikke de unge få hjelp med en gang. Og i tilegg , kan journalene bli fjernet etter de blir voksne slik at de kan få fremtiden sin , i behold. Rettighetene sine i behold. En sjangse i livet. Til økonomisk stabilitet og trygghet. Til l få være frisk, og få suksess i livet .

Jeg mener , vi som har en fortid , samme hva den r. Bare det er rus , eller involverer vold. Vi som har gjort noe dumt tidligere.  Ofrer alt for p ordne opp i det , og alilevell ikke skal få ta hvilken utdanning man selv ønsker eller følge barndomsdrømmen vår ?  Få liv å være i regjeringen ? Eller styre? Få ha en tittel som gir oss muligheten til å hjelpe andre ?

Vi kan verken ta utdanning som psykolog , politi, etteretning tjenesten, militære, vi får såvidt ta lappen. Kun vist vi jobber veldig hardt og aldri gir oss på at vi SKAL ha den ene tingen.

Men det ene etter det andre er en livslang kamp , og så  holder de oss tilbake for å bli friske , for å oppnå større ting i livet.

Så sier de at Norge har god hjelp å gi. At Norge er det tryggeste land og rikeste land.

Vi er i en mega stor forskjells-norge, og vi må gjenopprette balansen. For vår generasjon og neste generasjon og mange tusen til.  For barna våre sin del, at de skal få leve trygt.

Man ser jo det er sp mye vold , drap , og overgrep, og det alt skyldes av systemet har sviket.

Vi må bytte straff med hjelp , for ungdommene.

Og det endret holdningen og synet på de som sliter , synet til offentligheten mp endres på de som sliter. Fra dømming , kriminell og endres til at dette er en person som trenger hjelp. Vi må yte hjelp !

 

Partiet Rødt , de har hjulpet meg på god veg , og jeg kommer aldri til å gi meg.

Det at partiet tar og lytter til slike som meg , visst alle gjorde det så ville vi hatt store endringer , og kunne yte mer hjelp og gjort en mye bedre jobb.

Folk frykter handlings sterke personer , fordi de liker ikke forandring , de er redd forandring. Men de liker ikke at vi ikke gjør noenting heller. Så velg , vil du få ting gjort , vil du bli lyttet til ? Vil du at mennesker som vet hvordan det er l være i dine sko skal få mer mulighet til å gjøre noe med det du og jeg har gått igjennom for at de neste skal slippe ?

Da , stem rødt inn i kommunen vår Karmøy. Og jeg lover å aldri svikte.  ❤️ (Dette innlegget er ikke reklame ) det er mine syn og tanker på ting. Ingen betalt promotering.

Kun min ærlighet. Og åpenhet.

Rødt skal gi meg kurser nå, det blir kjempe kjekt ! Jeg gleder meg veldig til dette. Og dette her er jo det som  alt jeg har jobbet meg opp på beina for , for å kunne få gjøre noe med tingene som har sendt meg dit jeg var.

Slik at det skal bli lettere for andre og bli rusfri, få hjelp, slik at folk skal kunne ha håp igjen.Og slik at vi kan minimere skaden, slik at vi slipper at sp mangen ramle utpå.

Uten noe å jobbe seg imot , da har man ingenting håp heller. Målet til mennesker i rus , det har staten blokkert , og da holder de menneskene tilbake. De gidder ikke prøve en gang pga den kampen de mp ta opp igjen hele tiden, pga de ikke blir hørt på, pga de ikke får rettighetene sine tilbake , og de har ikke en gulrot her og der. Vi må gi litt og litt opp. Vi kan ikke bare ta alt i fra de og aldri gi et tilbake. Selv om de jobber ræva av seg for at de skal endre seg , for at de ikke lenger skal gjøre kriminelle handlinger , noe som er til stor fordel for staten.

Jeg meg selv, ønsket ikke å skade andre og meg selv lenger , så det eneste å gjøre md det var å slutte å bruke stoff og få kontrollen tilbake og bli frisk. Men det er drit tøft , vanskelig , bestandig kjemper man for friheten sin til å velge , oppnå og gjennomføre.

Ogso helse hjelpen er vanskelig , man har stigmatisering hele tiden i helsevesenet vårt.

Jeg tror om staten endret synet sitt på oss som sliter , så ville resten fult etter. Sakte men sikkert.

Jeg har gode venner , sin også brenner for dette. 2 kandidat i rødt Karmøy. Reidun Antonette Bergland.  Og hun er rå ! Hun jobber også for ettervern i kommunen. Og brenner for ungdom. Vi driver frivillig organisasjon, og viser i handling at vi har omsorg og kjærlighet for våre medmennesker.

Og dette er en gull god  dame , med bein u nesen og ryggrad til å utrette mye bra . Intelligent dame , med beina plantet godt på bakken.  Ambisjoner om å gjøre det bedre for folk flest. Og at alle skal bli sett og hørt. Og hun er ikke glad i urett.

Hele mitt nettverk , er i partiet Rødt. Og vi kommer alltid til å stå der å kjempe for folket. Vårt folk, vi må ta vare på hverandre , vi må ta vare på de som kommer etter oss. Og få ryddet opp , og bane veg for unge mennesker.

Jeg håper at du vil være med oss , på denne fantastiske reisen. ❤️🙏

Vi må også ta mer i bruk mennesker med erfaringene , og høre mer på de. Fordi det er netopp de som vet hvordan det er å være på den andre siden. Og gå i de skoene som gikk milevis i motgang for det bedre. De er handlings sterke . Og de er fantastiske ressurser for staten.

Vet du hva en i etterretnings tjenesten tjener i året ?

600-700.000 kroner. Og vi som har vært uheldige , eller gjort noen feil. Som snur livet rett veg og slost bestandig for at det skal bli bedre , for en fremtid.

Og for en tryggere , stabil frnetid og økonomisk stabilitet for våre barn igjen. Vi har ikke den muligheten , vi får aldri noengang se slike penger en gang med mindre vi vinner i Lotta. Pga våre handlinger , sp lider ikke bare vi men våre barn skal også vistnok lide for de handlingene. Det er en domino effekt.

Man ser også støtt og stadig at barn som har foreldre i rus , eller en far som er kjenning av politiet blir behandlet likt som sin far eller mor av offentlige instanser. På grunnlag av foreldres fortid , skal barna bli behandlet annerledes ? Ikke bli hørt ? Ikke bli tatt seriøst ? Ikke få hjelp , og bli dømt ?

Nei, det er ikke rett. Men slik er det i dag, vi må gjøre noen endringer.

Partiet Rødt , betyr så mye som du lese her for meg og mer , fordi de skal hjelpe meg å hjelpe videre.

Vil du lese mer om Rødt ?Hva de står for ? se her. 

Da kan du trykke deg inn på linken her:

https://roedt.no/politikken

Jeg har nå vært rusfri i snart 3 år , kjempet , og andre kandidat for rødt Karmøy. Og hennes mor , og min mor ,og familien er de som har rekker ut hendene sine til meg , på tross av mine dårlige valg tidligere , rakk de ut en hjelpende hånd. Og var med å drog meg ut.

Også Guds makt , som gav oss styrken til dette.

Jeg har fått hjelp, men ikke av staten.

Eneste jeg kan si har vært god hjelp er en stk psykolog spesialist som jobber på Haugaland a senter. For ikke skrive navn i bloggen. Pga min egen signert taushetserklæring på bloggen. Men hun har virkelig hjulpet meg.

Gjorde den jobben som skulle vært gjort lenge før jeg havnet i rusen. Den jobben og hjelpen jeg skulle fått som barn og ungdom.

Den fikk jeg etter at alt var gått så galt som det kunne gått. Jeg måtte bare holde på å dø først , og ødelegge hele mitt liv før jeg fikk den hjelpen jeg trengte.

Og slik skal det ikke være.

Samme gjelder for politet , som skal hjelpe. De hjelper jo ikke før det har skjedd noe. Og når det har skjedd , skaden , ja da er det jo for sent.

De bør øke hjelpen, yte bedre hjelp, og de bør øke ressursene til å kunne bidra mer med hjelp.

Ikke kutte ned på behandlingsplasser  og betjenter og personale. Som skal være der for å hjelpe. Også etterpå stå som ett spørsmål tegn og ikke vite hva de gjør galt. Det blir for dumt.

Jeg engasjerer meg i kommunen min, men håper jo at dette vil rekke langt lengre. For det er stort sett statlig problematikk. Men også har jeg mest erfaring i Rogaland. Gode erfaringer fra Borgestad klinikken hvertfall. Gravid enheten de var helt utrolige.

 

Vi burde også hatt ett belønningssystem, For de som ønsker å snu om livet sitt.

Ett system som belønner , med rettigheter tilbake og gulrot , som kan gi mål og mening. Og noe å jobbe opp imot. At de ikke sprekker igjen og snur eller tar den letteste vegen tilbake for det blir for vanskelig å jobbe hardere.

Dette er mennesker som allerede sliter , vi skal hjelpe de opp, ikke trø de lenger og lenger ned.

Hadde jeg bare fått utredning,medisiner og hjelp. Så ville jeg aldri en gang vurdert selvmedisinering.

Jeg var full av i angst, turte ikke gå utenfor en gang. Jeg hadde mye energi, og slet med selvbilde, overvektig , og adhd. Og selvskading.

For meg , kunne det likegreit vært zombier som sto utenfor , for så redd var jeg.

Mamma var fantastisk , det har hun alltid vært.Jeg har og er drit heldig som har mamma, alltid hatt henne her. Støttet meg , prøvde få hjelp til meg.

Men det endte alltid med at det var hun som måtte hjelpe meg ,og det har hun klart også. Ingen kunne gjort en bedre jobb enn hun. Barnevernet sa også at det var ikke noe mer de kunne gjøre , annet enn mamma allerede hadde prøvd og gjorde.

Men problemet er jo at det ikke er forebyggende hjelp å få, verken for barn eller unge. Og enda mindre hjelp når jeg var liten.

Jeg gikk på bup, og husker ikke mye annet derfra enn at jeg fikk beskjed om p tegne et jeg følte. Og vi lekte med sånn sand i sandkassen.

Jeg kom dit bare for å leke med den sanden, jeg var egentlig litt for stor til å leke i den sanden men  det var så deilig å holde det imellom hendene , og bygge ting.

Men dette tilbudet ble avsluttet. Når jeg var ferdig der var det ingenting annet og heller ikke var jeg kurert , for mine lidelser.

Eneste jeg tok med meg var å skrive og tegne følelser. Men dette har jo mamma fortalt meg i alle år lenge før jeg kom dit.

Så hva tilbyr egentlig hjelpe apparatene i dag ? Å leke i sand ? Si hva som skjer og så skriver de det ned ?

Så blir det alt brukt imot de senere tid og hindrer de i å få oppnådd sine mål.

Få den jobben de ønsker , utdanningen de så gjerne ville ta. Å bli lege feks. Det får man ikke med misbruk i papirene.

Men for en omsorg og kjærlighet en slik person ville hatt for sine pasienter , men også god å snill uten å være naiv. Det er slike mennesker vi burde hatt der , kanskje den stigmatiseringen ville tatt slutt ?

Skjønner du hvor jeg vil. ? Jeg vet ikke om det vil være å forstå av så mange. Men jeg ønsker og velger å tro at det vil nå frem og bli forstått og tatt godt imot.

For jeg har troen på mine med mennesker , jeg har troen på deg og jeg har troen på meg. Jeg vil virkelig at alle skal lykkes.

Og jeg hadde aldri sittet i rødt , og stemt rødt og valgt rødt om jeg hadde trodd noe annet om dette partiet.

Når man er innafor de rammene så ser man jo mer enn hva offentligheten ser i media.

Jeg ser mange flotte mennesker , som står på for oss andre. De har ihvertfall gjort forandring for meg , og gitt meg håp og mål oppnåelsen. Og jeg tror så gjerne at dere også skal få kjenne på den. Jeg unner dere det Beste.

Jeg vet flere er imot rødt. Men jeg sier bare hva jeg ser, og mener. Og hva de har gjort for meg.

For meg har de vært fantastiske , og de har sett meg ,hørt meg , og de tar meg nå inn til deg med åpne armer. Og de gir meg en billett inn til å få bruke stemmen min , for å gjøre det jeg kan for mine folk. De jeg bryr meg om.  Og man gjør alt man kan for de vi bryr oss om. Eller hva ?

Ellers håper jeg at dere alle har det godt , i hele går kveld og natt har jeg bakt kaker. Fordi vi har hatt ett møte i dag , i vår frivillig organisasjon.

Det var ett kjempe hyggelig møte og en sammenkomst av mange gode med frivillige mennesker ❤️Jeg føler at nl har jeg snart alt på plass rundt meg. Og jeg har definitivt enda mer å kjempe for ,videre. For en motiverende effekt dette har på rusfrihet en min. ❤️😍

Ønsker å takke dere alle leserne mine også, dere bidrar til at jeg fortsetter å trø videre , og det er så oppløftende å se engasjementet deres i blogg innleggene mine.

Til dere utenfor Karmøy kommunen :

Hvilket parti håper du kommer inn i din kommune ?

Er du politisk engasjert ?

Har du noen hjertesaker du absolutt står på for for alt det er verdt ? Gjerne fortell jeg er veldig interessert i hjertesakene du har og jobber for ❤️ Jeg finner det veldig interessant , alt dette. Med politikken og hva man kan gjøre som enkelt person , for andre og seg selv.

Så ønsker jeg å takke partiet Rødt for denne muligheten , jeg er helt i hundre. Etter alt dette jeg har kjempet og endelig skjer det ting. Jeg trodde først at jeg bare kunne drømme. Men drømmen skjer ! Tusen hjertelig takk.

Takk for du tok deg tid til å lese , gjerne ungå å skrive negative  ting som ikke har noe med min sak å gjøre. Da jeg vil holde det litt ryddig og rent da det er ett veldig følsomt og intimt innlegg.

Det er mye formidlet her av mine hjertesaker , men jeg har mer. Men som jeg skal frem en og en sak. Ikke flere på en gang. For da blir det jo rot.

Men ønsket bare å gi en viss oversikt over hva jeg står for. Og hva jeg ønsker å gjøre og få på plass.I vår kommunen, dere fra andre kommuner kan egentlig se bort i fra denne formidlingen. I mitt innlegg i dag. Det gjør du som du vil selv.

Mange gode klemmer fra Luckyluka. ❤️

4 kommentarer
    1. Lykke til.

      I min kommune har rødt en historie som gjør at de ikke kan få min stemme, i tillegg er de totalt uenig i min hjertesak (off transport sak) så kan ikke gi de stemmen min.
      Denne saken er så viktig for meg at jeg er villig til å holde meg på nesen når jeg stemmer.

      1. Hei tusen takk for kommentar ! Jeg har fult forståelse for det , man skal gå etter sine hjertesaker.🌹🙏 Da gjør du det som er rett for deg og det respekterer jeg. 🌹❤️😍

        Ja det har vært litt forskjellig fra kommunen til kommune ser jeg. Men jeg er veldig fornøyd med rødt her jeg bort hvertfall. ❤️

        Kan jeg spør om hvilken kommune det er ? – mvh Luckyluka.

    2. Har sakt det før, gjentar det, er imponert av deg, ikke bare malekunsten din, men nå også dit brennende engasjement som det lyner av i dette innlegget Det er mer en flott at du engasjerer deg i politikken. Da er du med, du har en stemme. Det er nok av de som syter og klager, har en generell politikerforakt, som de gir utrykk for i sosiale medier, uten å løfte en finger, annet enn den de hamrer løs på tastaturet med. 😉

      1. Tusen takk😍🙏🙏 Dette var en veldig gledende og god kommentar å lese i dag. Setter utrolig pris på det. ❤️

        Ja det er ikke noe fytt i ytring lenger, før i tiden var det nok lettere å gjøre noe med å bare ytre seg i media. Men i dag kreves det handling , på handling på handling for å få gjort noe med ting. I tilegg til ytring. Det er en kamp, men en kamp som virkelig blir verdt det og som kommer til å føles veldig godt når det går igjennom ❤️❤️ Har som sykt lyst p gjøre det bedre for folk flest. Vi går inn i en skulle endring nå. Alt øker , renter ,produkter ,mat , leie , lån, osv. Til og med lånekassen. Å komme seg ut på boligmarkedet er nermer umulig i dag for de som sliter , med mindre de har arv. Og det er det ikke mange som har. Vi skal hjelpe hverandre opp. Og passe på at neste generasjon har det bra og blir trygge med en stabil økonomisk fremtid , der de kan garanteres bolig. Skolegang , trygghet , stabilitet økonomisk, slik at de kan få en god fremtid og leve godt. Og det er tross alt de som skal ta over for oss en dag. Og styre Norge. Det virker som det er glemt. Det har snudd så fort alt sammen at det er skummelt. Fordi de stopper jo ikke på tross av at kriminalitet øker. De ser det ikke de bare forsetter. Også mens kriminalitet øker , kutter de ned på betjenter. Og offentlig tjenestemenn. Og damer. Hva vil de oppnå mon tro ? Kaos ? 😬😭❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg