Vet du hva? Jeg MÅ bare få si det LIVET ER FANTASTISK. ( Ribbe Middag ) Heldig/Takknemlig

Hei på deg ! <3 Så kjekt du ville komme her og lese! <3

Jeg skrev ett innlegg tidligere i dag, men jeg bare lagret det i kladd fordi jeg var ikke særlig positiv, og det var ett veldig alvorlig innlegg om å bytte straff med hjelp, og gi ungdommene en sjangse i livet uten å få brukt jurnalene sine imot seg i senere tid. La barndommen være barndommen, og gi de en ny sjangse med blanke ark og journaler når de blir voksne. Slik at det ikke skal henge med de resten av deres liv. Yte mer hjelp. og lytte mer til ungdommene og barna som ber om hjelp.

Men det er noe skriverier for en annen dag, fordi jeg har bare så lyst å fortelle dere alle at LIVET ER FANTASTSISK. Og det kommer før noe annet hos meg.

Du skjønner det , nemlig at ting har virkelig gått min veg i det siste, på tross av sykdom, og operasjoner så har jeg aldri lagt bort min positivitet og lykke. Jeg har malt og kost meg, bakt rundstykker, laget vårruller for hånd og bunn av, Og jeg har bare virkelig vært glad og fornøyd med livet.

 

Jeg er ikke rik, Så jeg kan ikke dele lenger , jeg er ikke kjendis så jeg kan ikke gi deg fame, jeg er ikke noe stort jeg er lille meg , og det får være godt nok. Jeg kan ikke tilby mer enn det jeg kan og har og det jeg er, det er ærlighet. Erfaringer, livet mitt , vegen til det bedre , og suksessen jeg skal oppnå. Råd og veiledning og positivitet og inspirasjon. Bilder , malerier , malt av meg , informasjon, men jeg deler med glede dette. Jeg tenker at å være seg selv, er mer enn godt nok. De som Ønsker , og vil ta imot det jeg kan tilby. De gjør det. Og det gir meg glede å ha dere her inne. Så mye takknemlighet jeg har ovenfor dere leserne mine , og gode med loggere.

Du vet når du bare stopper opp, og tenker. 

Du vet når du bare stopper opp, får stirra på utenomverden igjennom vinduet, eller ute fra trappen med synet rettet mot den flotte naturen? Og du bare tenker:

FY FAEN HVOR BRA OG GODT JEG HAR DET, livet er herlig asså!

 

Og man bare føler de her følelsene, takknemlighet, at man virkelig verdsetter det man har i livet nå, glede, godhet, omsorg og omgitt av kjærlighet og luften fra naturen og omverdenen som bare omgir seg rundt deg og treffer kinnene dine, stryker deg over armene. Og det er LIVET folkens, livet som stryker deg i ansiktet, livet som legger små små nydelige partikler på huden din , i ansiktet, kroppen, armene, på nese tuppen din. Det er livet, som ønsker deg velkommen. Og Noe så nydelig da!

Jeg tenker ofte slik, og jeg setter virkelig pris på det, man får økt takknemlighet for de aller minste ting etter ett liv på bunnen i mørket, ensomhet og døden som har trykket meg ned i alle år. Det er virkelig en dyster plass å være i livet, så når jeg får de her tidene som nå, det er jo den lyseste dagen i mitt liv, om igjen og om igjen og om igjen. Å bli plukket ut av helvette og stappet rett inn i livet igjen føles som om man allerede har havnet i himmelen.

Ja jeg er vell litt poetisk nå på en liten skrullete måte, men jeg er virkelig glad for at jeg er her jeg er og har dette livet jeg har i dag. Og jeg er virkelig lykkelig, og jeg føler at dette trenger en oppmerksomhet, og dette trengs å bli videre formidlet. Denne gleden og lykken jeg opplever nå, den ønsker jeg virkelig å gi til andre. Jeg håper virkelig du har det bra, og at alt går godt.

Livet blir ikke bedre enn hva man gjør det til selv.

Og en God god kar jeg digger skrev nettopp til meg på min kommentarfelt: Det er i motbakke det går oppover ! – Bunny Trash .

Jeg likte veldig godt denne setningen, jeg har ikke hørt den slik før faktisk Jeg har hørt at det kan  bare gå oppover når man er på  bunnen. Hehe men denne var ny. Likte den veldig godt.

Jeg har sansen for han, han er virkelig noen man kan lære mye av, og har godt innhold i bloggen sin. Og han engasjerer seg hos de litt mindre kjent bloggere, og hjelper de opp. Han vil ikke ha tronen for seg selv, og deler gjerne med oss andre. Og det sier mye om en person <3 Takk Bunny.

Det er viktig å hjelpe hverandre opp. 

Det er veldig viktig å hjelpe hverandre, man skal hjelpe hverandre opp, ikke trø hverandre ned. Jeg har stor respekt for de som er seg selv, og de som gjerne strekker ut en hånd for andre. Og som ikke prater dritt om andre med bloggere. Men heller sier det de mener rett ut. Jeg selv mener at man skal være som en liten familie her på blogg, man skal hjelpe hverandre, og fremsnakke uten å være falsk. Vist man ikke mener noe så heller hold kjeft mener jeg. La være å si noe om en ikke kan si og mene noe fint.

Og jeg har blitt møtt med åpne armer her på blogg.no Og Faktisk var Bunny den første som åpnet opp armene for meg og ønsket meg velkommen. <3 Og det betyr så mye for meg.

Vi skal gjøre slik med nye bloggere, vi skal åpne opp, veilede gi råd, og hjelpe hverandre. Og skape flotte dialoger, samarbeide greit sammen, og ønske hverandre godt<3

Jeg er litt sånt at jeg klarer ikke alltid å skryte av noen uten videre, og liker jeg noe så sier jeg det rett ut. Og jeg setter klare grenser for hva som er greit og ikke greit. OG DET er Nettopp det som viser hvem man er, som person. Klare grenser, åpenhet, ærlighet, og forholde seg til fakta og sannhet gjør det også lettere å forholde seg til en syns jeg,. Man trenger ikke ett image på blogg.no , vær deg selv det er mer enn godt nok. På den måten finner de rette menneskene frem til deg, som liker deg for den du er.

” Dont change for someone who dont like you, be you and let the right people love you. <3″

Det er den beste ordtaket jeg har hatt på lenge, og det er så sant , det som sies i det ordtaket.

Det er ingen lett måte å gjøre  det på vist man hele tiden forandrer seg for noen som ikke liker oss, når man heller da kunne vært seg selv og latt de rette folkene finne seg og elske seg.

Se maleriet jeg malte ble ferdig i dag også. Hva syns du ? Dette har jeg malt i gave til mamma , fra ett fotografi hun tok når vi var på ferie. Jeg ønsker at mamma skulle få ha minne for livet så jeg malte det til henne. I min stil. Og har lakket det med gloss , sien det er vann sp gjør det ingenting om det skinner , og i tilegg ivaretar fargen i mangfoldige år.

Jeg bruker gloss , varnish. En annen dag denne uken skal jeg blogge fremgangen min med malingen, mine første maleri , vs mine siste 😅Det blir morsomt å se ! Mye har skjedd i kunnskapen om. Farger etter den tiden ha. Har nå malt i snart tre år. Og maler hver dag nesten.  Prøver og utfordrer meg selv ut av komfort sonen , og lære nye ting. Selv om jeg vet jeg hater noe , og det er alt for vanskelig , setter jeg meg ned med det for ø lære det. I kunsten sp er et mye slik at om det ikke er en utfordring , og er for lett / kjedelig , så er det på tide å gå videre.

Vist det ikke er en utfordring da er det for kjedelig. Og man vokser seg fort lei.

i DAG har jeg: 

I dag har jeg stått opp, og gått tur med hundene, en riktig så kjedelig og rolig og deilig dag i dag. Også kokte jeg kaffe, så pakket jeg sakene mine og hundene sine så reiste vi til min mor og familien for vi skal sove her i dag.

Også fikk jeg en sove sofa, en drit kul en av ei snill snill dame fra EN HJELPENDE HÅND HAUGALAND , vår frivillig organisasjon som min  mor driver.

Og så hentet vi denne da, men den var veldig uhamselig og tung, så vi var tre stk og fikk den inni bilen, men når vi skulle ha den ut, og gid a meg. Det ble mye banning og steking og vri og vrengning men tilslutt fikk vi den ut og inn. Jeg ble kjempe fornøyd for uten om at jeg slo foten min, skikkelig med sofaen oppå. Lol. Det blir slik når man absolutt er så sta og skal få det til koste hva det koste vil. Lol. hehe

Nå begynner jeg få orden på alt i huset mitt, som jeg leier da, men mangler sko hyller, men det skal jeg fikse til uken.

JO , JEG FIKK RIBBE I DAG ! Å FYTTI. 

Mamma hadde laget sinnsykt god ribbe i dag til middag, langtids stekt tynnribbe , fy søren det var herlig asså. Long time no see, jeg har søren meg spist to ganger i dag av middagen , like mye hver gang Tyter jo ut ribbe av meg snart.

Liker du ribbe? Prøv å langtids steik den neste gang fra kvelden før. Sett den på svak varme over natten, og skru opp 1 time før servering for sprø svor. Husk å dampe , og helle over vannet . Fyller vann i en form helt til topp og har den nederste rille. Og ribben  midt inni, eller hakket før midten. Og jeg bruker også å ha mye salt og krydder på, og hvitløk faktisk. inni der jeg har skjært opp ribben svoren, og jeg skjærer under også slik at det er lettere for fettet og renne av. <3 Anbefaler veldig godt.

Så ellers har jeg blogget og tatt hele dagen med ro egentlig, det er veldig viktig å ta noen slike dager også.

Men positive er at jeg fikk det faktisk til på tross av ADHD . som jeg har ubehandlet /u-medisinert. Så jeg har hatt en veldig positiv dag der alt har gått min veg, ser man bort i fra foten min som fikk juling da. hehe.

Ønsker dere alt godt, masse gode tanker sendes din veg. <3 Husk : Du fortjener å være lykkelig <3 Klem. Luckyluka.

 

5 kommentarer
    1. Hallo igjen, som jeg nevnte tidligere, Du har et stort talent for billedkunst. Innlegget ditt i dag sprudlet av livsglede. Ser fram til å se flere malerier fra deg. Du nevnte i ditt forrige innlegg at du bruker det å male malerier som terapi mot traumer. Jeg nevnte der noe om ungene på flyktningmottaket også stadig går tom for maling på tube. Der blir også det å male brukt som terapi, spesielt for barn og ungdom, Med god hjelp fra organisasjonen “Refugees Welcome to Norway. Det er utrolig givende å oppleve hvordan utrykkene i maleriene forandrer seg. Fra grått og trist, kanskje noe blodfarget., Ansikter med en nedover eller rett strek som munn. Tårer. Til i dag etter at de har fått oppleve kjærlighet, respekt og omsorg. Smilende og leende fjes, og alle regnbuens farger.

      Kanskje noe for deg å engasjere seg i, tror du kan være rette person til det, så positiv jente som du er. 😉 Og har følt selv på kroppen om dette med traumer, selv om det er på en helt annen måte,

      1. Hei , takk igjen for å lese min blogg veldig hyggelig🌹 Ja det er veldig terapi i å male. Og jeg har funnet stor hjelp i det. Jeg kan sitte i hele dagen og hele natten å bare male. Det du skriver om at du kan se hvordan maleriene forandrer seg , fra trist og blod til glede og regnbuens farger. Det kan man også se i mine tidligere malerier , og til nå. Jeg skal legge ut innlegg om dette før vs nå. Bilder av maleriene. Det er spennende å se denne endringen i maleriene.

        Når du sier det kanskje er noe for meg å engasjere meg i , hva tenker du da ? Terapi maling ? Jeg har tidligere hatt den tanken , for de som var der jeg var før jeg ble rusfri.

        1. Ja så absolutt, det er å dele dine gode erfaringer med terapi maling jeg tenker på. Og så tenker jeg du skal ta til deg ros, For eksempel når en annen blogger svarer deg i sitt innlegg: “Oisan, så hyggelig tilbakemelding, og det fra en kunstner. Sikker på hun mente det, som meg 😉

          1. Åja det er deg ja 😅🌹Det står bare bien og en epost adr. på blogg navn her i kommentarene. Så visste ikke helt hvem det var. 😅🙏🌹Men da ramlet jo alt på plass 😅

          2. Ja jeg mente det so. Jeg skrev , det var rått. Og det at du har laget var veldig nult og det krever litt kunnskap og trening det du fikk til ! Og elsker fargebruken.

            Ja jeg vil veldig gjerne engasjere meg i mer. Men nå har jeg helt fult opp. Takker veldig for ros ❤️Det er veldig hyggelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg