Får ta lappen i desember/ Jeg går nå kokk, Og trives veldig på Denne fantastiske skolen ! Tilrettelagt skole for slike som meg.

Skolestart , da går jeg på kokk VG2.

Hei alle sammen ! Jeg har endelig startet skolen igjen, og nå er jeg den eneste med svart kokkelue på skolen. Hehe jeg er jo den eneste på vg2 kokk , i min klasse.

Og på en måte finner jeg det veldig kjekt å være den enste også, fordi jeg får lære så mye mer og full fokus på meg og mine metoder, og uvaner. heh

Jeg har noen kjempe flinke lærere, og jeg skal da ha felles fagene sammen med en annen klasse. Og jeg har også fått en utrolig ryddig ukeplan, det er veldig bra tilrettelagt nå for min sekundær adhd diagnose.

Vi var på kjøkkenet i går, og da fikk jeg legge opp middager, og lage desserter, og pynte og prøve ut ting jeg så at de gjorde i fjor på vg2. SDet var veldig gøy at jeg får lov å fokusere på det som jeg faktisk elsker å gjøre.

Hauge vgs, er en skole tilrettelagt for slike som meg selv, også for menensker med andre utfordringer i hverdagen , og diagnoser som hindrer dem vanlig skolegang.

Denne skolen har virkelig hjulpet meg , og fulgt meg opp selv utenfor skolen, når jeg var i rusen.

Jeg har alltid fått begynne igjen når ting gikk galt før. Dette med at vi som har vært i rusen og dette går jo i behandling, og det krever jo en del tid og timer her og der når man har behandling for rus og psykolog og diverse helse oppfølging, lege timer og tannlege for å fikse opp i alle de problemene rusen har påført oss.

Skolen tar hensyn og tilrettelegger for at dette ikke skal gå ut over skolen og karakterene.

De er veldig flinke for å hjelpe oss med å lykkes, og motivere oss, slik at vi bare fortsetter å kjøre på til vi fikser det.

Og de tilrette legger for utfordringene våre, fordi de vil jo at vi skal lære og lykkes, og komme oss igjennom utdanningen og slikt.

Jeg er meget fornøyd med både lærere, rådgiver, rektor, og elevene på denne skolen. Det er en utrolig kjekk skole å gå på, og jeg kan virkelig anbefale det til dere andre med utfortinger som meg selv.

Det er skolen som vireklig ønsker at du skal lykkes, så prøv !

Vil du vite mer om skolen jeg går på ? Se her trykk link. https://hauge-vgs.no/

Her er bilder av hva jeg gjorde på skolen på fredag: 

Jeg har ikke nok timer i døgnet.

Jeg har kavet nå hele uken, og hele sommeren for å få ordnet alt jeg skulle fått gjort , men jeg har stadig mye og nye ting jeg hiver meg i og da får jeg problemer med prioriteringen og balansen-.

Men jeg engasjerer meg så utrolig mye i politikken nå, at jeg har prioritert dette litt nå, og pakket bort malingen og syingen for liten periode. Fordi jeg skal kurses, litt til i politikken, ha ett par møter osv.

Nå har jeg netopp vært hos tannlegen, og jeg er ikke fornøyd.

Det må jeg ærlig si, fordi jeg fikk haste time pga jeg hadde vondt. Og de utløste samme smerte igjen  ved å lirke inni denne tanna, før de visste hva som feiler tannen. De vet ikke hvorfor jeg har så vondt, og den bedøvelsen de tar virker aldri.

Jeg har sagt flere ganger i flere ¨år nå, jeg ønsker narkose fordi jeg er livredd tannlegen. Men der får jeg bare beskjed at de får bare hendvisningene tilbake i retur, og at jeg hadde måttet vente i ett år, og da ville tennene mine vært helt ødelagt fordi de har nemlig ikke ett år til. Men da burde de jo faktisk satt meg på akutt liten. Og fått gjort noe, for jeg ønsker ikke at de skal putte en hel haug fyllinger her og der, og fikse tenner som det ikke finnes håp for fordi det er tortur å ligge der i to timer og tre timer mens de lirker i pirker i nervene , når bedøvelsene ikke fynker. Jeg var hos tannlegen i kopervik, han var kjempe flink, han fikk også bedøvelsen til å fynke skikkelig. Ikke som hun der jeg går til nå, hun fikser de ikke hun lager bare mer vondt, og hun ødelegger de tennene som er vedsiden av. Og mener jeg skal komme tilbake og legge fyllinger flere ganger selv når fyllingene ramler ut. Jeg vil ikke ha tenner som blir ødelagte. Da mener jeg at de bør spare meg for denne torturen og bare ta dritten ut, og gi meg nye tenner.

Men fordi jeg er ikke betalende pasient, da får jeg ikke kirurg og narkose. Det er helt absurd sier legen min,. som mener at de i rus har faktisk prioritert helse, og krav på narkose. Og en second opinion. Og det skal jeg ta bruk i ! Hun er kjempe flink denne legen min,

Hun er på bygnes. ! Jeg digger den nye legen min.

Jeg får ta lappen i desember !’

ENDELIG , får jeg ta lappen i desember, og jeg holdt på å si til henne at oj, det var jaggu bra, det eneste som har holdt meg tilbake fra å kjøpe meg bil og kjøre uten lappen er denne samtalen og søknaden om å få ta lappen. Jeg har vært å sett på bil, jeg ønsket å kjøpe. Men det at jeg nå skal få ta lappen, gjør at jeg venter med å kjøpe bil til jeg har tatt lappen. Jeg vil ikke kjøre uten lappen, men behovet for transportmiddel er veldig stort akuratt nå. Så jeg har jo blitt litt desperat etter å kjøpe meg ett kjøretøy, men har holdt meg igjen fordi jeg vet at jeg nå skal få kunne ta lappen i desember. Jeg gleder meg veldig.

Jeg har ommøblert hobby rommene, og dy rommet, og malerrommet :

Stekt ris og vårruller er noe  jeg lever på for tiden, fordi jeg ikke har tid til å lage meg noe skikkelig middag om dagene. Desverre, men forhåpentligvis kommer det seg etterhvert når jeg lærer meg bedre å balansere alt jeg gjør om dagene.

Jeg lager alt fra bunn, men det tar ikke lang tid å lage det. Jeg vasker risen først, og koker den opp, og kutter løk, og bruker ferdig amerikansk grønnsaksblanding, ja helt flaut å si. Fordi jeg er snart kokk, pog jeg hatrer ferdig pakker. Lol. Men vårrullene har jeg laget på forhånd, de har jeg rullet og laget fyll til og fryst rå, og så tar jeg bare opp ett par stykker når jeg skal steike noen og spise. Jeg lager ofte 30 stk og hiver i frys.

Det er kjempe godt!

I morgen skal jeg være med rødt på Taco dag, og jeg skal prate med  noen i rødt og hilse på, for første gang. Det blir kjempe kjekt etterhvert, å få delta på møter etterhvert og få lov å bruke mine erfaringer til det beste for folket. Vær så snill mine karmøy venner stem rødt inn i kommunen vår, det er til min største interesse, at jeg får gjort mer med alt jeg sitter med på hjertet. Jeg skal melde meg som ordfører kandidat etterhvert om fire år. Det er bare så synd at jeg tror dette spillet er rigget. Jeg vet allerede hvem som havner inn, så det vil vise seg. Om de havner inn er det rigget, om ikke så er det ikke rigget. kildene mine er noen som vet en del. Men man kan jo aldri være for sikker.

Men jeg tror hele regjeringen også er rigget. Alt er rigget for at det skal se ut som vi har noe vi skulle sagt. Og det vil vise seg. Jeg skal opp, og inn, og gjøre noe , forandringer til det bedre.!

¨Jeg gir meg aldri, og det er ett løfte, og sannhet og ærlighet står først” For menneskene har rett til å vite. Og fortjener ærlighet.

Det burde ikke vært lov å skjule ingrediensene til en vaksine i 100 år, alle burde ha  rett til å vite hva ting er før de putter det i seg.Litt random, men jeg tenkte bare på denne corona vaksinen de ville skjule inneholdet i denne i 100 år. Hemmeligstemplet. Jeg tar ingenting som jeg ikke vet hva er. bare glem det:)

Hehe, jeg håper ellers at dere alle har det bra, i dag sitter jeg på huset til en hjelpende hånd haugaland og serverer mat. Og  blogger. Jeg har rydda og vasket hele huset hjemme, og så skulle jeg ha mat og hadde kokt og stekt ferdig, så satte jeg meg akuratt ned forann en god serie for å spise, så forsvant strømmen. Vaskemaskin sto på, og oppvaskemaskinen. Lol.

Har du det greit? Hva skjer i dine helger om dagen ? Får du balansert alt helt fint ?

Ønsker alle dere godt <3 . Mvh Luckyluka. STOOOR KLEM.,måtte helgen din bli like fin som deg !

4 kommentarer
    1. Så bra du skal ta lappen, det er godt å kunne komme seg enklere dit en skal.
      Du har virkelig mange gjøremål for tida. Bra du koset deg med dem, og det blir nok mange gode middager laget hjemme når du får litt tid 😀
      God søndag! Lykke til med alt 🥰

      1. Hei tusen takk for kommentar 🌹🙏
        Ja mye enklere med lappen, gleder meg ihjel. Hehe ser på bilder hel tiden.
        Tusen takk for lykken !
        Håper alt står bra til , og ønsker deg alt godt. ! Ha en fortsatt fin fredag og en kjempe god helg ! 🌹

      1. Heei 🥰Ja det er det ! Alt for mye. Det går i surr føler jeg at jeg bare rushet meg igjennom livet. Så nå har jeg tatt meg noen pust i bakken siste dagene. Håper alt står bra til med deg ❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg