DEILIG ENKEL OG KJAPT SUKSESSTERTE Kake Med Gul Krem Oppskrift m Bilder

Hei, det blir ett kort og enkelt innlegg i dag der jeg forklarer ingredienser og oppskrift+ fremgangsmåte på denne FANTASTISK GODE suksessterte , eller som andre sier :” kake med gul krem “.

Den falt i smak hos alle som har fått seg ett stykke. jeg baker og styrer på når jeg lager YouTube video så jeg deler det ut etterpå til folk som får teste ,og så får jeg tilbakemeldinger om det er noe.

Ingredienser

60 min maks, tar dette her.

Suksessterte, eller suksesskake som mange kaller den, har en karakteristiske gul krem med en deilig mandelbunn.

Bunn:

4 stk

eggehviter

150 g

melis

150 g

grovmalte mandler

Suksesskrem:

1 dl

Kremfløte . For laktosefri oppskrift, velg Laktosefri Kremfløte

125 g

sukker

4 stk

eggeplommer

1 stk

vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker

150 g

Meierismør . For laktosefri oppskrift,  Laktosefri Meierismør

Dryss:

1 dl

grovhakket mandler,og brukte sjokolade også,og fin hakket,og blåbær.

Jeg brukte hakket sjokolade ,og mandel og blandet , og blåbær. De restene som er igjen la jeg folie på og satte i kjøleskapet man kan bruke dette til mye for eksempel jugert om man vil lage det , da smaker det som denne piano som vi kjøper på butikken.

Da brukte jeg denne, som jeg kjøpte veldig billig på elkjøp.no , sin elektro butikk, den er kjempe god jeg bruker den til alt. Snakk om 99-200 kr maks.  :

http://www.elkjop.no

 

Slik har jeg det når jeg lager YouTube video.

Her er også ingredienser og oppsettet mitt.

Slik gjør du det

1

Sett på stekeovnen på 175 °C. Til denne oppskriften på suksessterte, trenger du en rund kakeform på 24 cm i diameter.

 

2

Visp eggehviter stive. Vend forsiktig i grovmalte mandler blandet med melis. Ha massen i smurt form og stek kakebunnen nederst i ovnen i 35-40 minutter.

 

3

Avkjøl kakebunnen før den tas ut av formen.

(Viktig ellers sprekker den)

Suksesskrem:

4

Splitt vaniljestang med en kniv og skrap ut frøene.

Jeg brukte 2,5 ts vaniljesukker ,og smaken ble AMAZING ,SERIØST. ! Den gule kremen var fantastisk

5

Ha fløte, sukker, vaniljefrø og eggeplomme i en kjele og varm opp på middels varme. Rør godt helt til det får en tykk konsistens, dette tar 5-10 minutter. Avkjøl litt og rør inn smør. (Ca 2 spiseskjeer )

6

Avkjøl kremen i kjøleskapet til den stivner. Fordel kremen over kaken og dryss over mandler, eller diverse du ønsker å ha på som pynt og smak.

Tips

Slik lager du en enklere suksesskrem: 200 g TINE Ekte Smør, 250 g melis, 2 eggeplommer, 2 ts vaniljesukker, Smelt smør i en kjele over middels varme. Pisk inn melis, vaniljesukker og eggeplommer i smøret. Avkjøl og fordel kremen over kaken.

Jeg hadde større planer, i dag. For blogg.no 

Jeg skulle skrive ett større innlegg egentlig. Men nå begynner det å bli hektisk med blogg, YouTube, og instagram og tiktok samtidig som eg skal ta meg av skole, bolig, dyr,meg selv, hus rengjøring og matlaging hver dag.

Også skulle jeg fortsette å male på bildene , trippel bildet mitt jeg holder på med som er en gave.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg