Ut på camping Tur , og road Trips. /+ Shopping , se bilder (Nydelig Ferie Med Beste Familien)

Ferie med Beste Familien: 

Hei alle sammen , jeg håper dere har ALLE En nydelig sommer ferie. Jeg er ikke den som reiser så mye , selv om jeg skulle ønske det så koster det mye penger å reise rundt. Jeg vil gjærne oppleve værden fra alle kanter. Men det går ikke med mindre lommeboka er enig.

Denne gangen ble det da en god tur til Groven Camping , i Åmot. Siden der har vi vært før og vi trives veldig godt her.

Her er det fine vadeplass , og tur stier , og hyttene er av ganske god standard faktisk. Og vi har Moccamaster i hver hytte her.

De har også to geiter , som løper midt i gården inngjerdet. Og ingen hunder er løse så det er faktisk drit fint å gå tur me hundene våre her for man vet at man ikke blir angrepet igjen. Jeg lider av konstant frykt etter at vi ble angrepet.

Nicolas han var blitt lam etter angrepet , og kven og gråt og rista. Lam på halve siden. Det var sjokket som tok han. Men alilevell. Hadde det ikke vært for mamma sin store hund som beskytta min lille nicolas på 2,5 kg . Hadde denne border collie som var veldig stor til å være den  rasen. , Bitt lille minn i hode elle nakken. Han var noen cm i fra. Når Rico hoppa på han. Og det er en stor belastning for slike små hunder. Fatter ikke hvor vanskelig det er for mennesker å forstå at de skal bruke bånd ? Hva feiler de ? . Vi virkelig treg , eller bare mangel på empati og omsorg ? Kunnskap ? Ikke vet jeg men noe er galt. For noen ser ikke ut til å forstå at selv den snilleste hunden blir aggresiv når de møter på mine som sender ut aggresive signaler etter gjentatte angrep oppigjennom. Vi trener det bort , så er det alltid en eller aen idiot som går uten bånd. Eller slipper hunden sin rett og slett ut døren alene fordi de ikke orker å gå tur. De burde ikke hatt hund en gang.

De ser jo ikke hvor mange hunder denne biter på denne turen. For de er der ikke. Eller hvor mange barn den plager og bjeffer på. Feks.

Jeg synes det ikke er greit.

Ja klart uhell kan skje at de kommer seg ut av seg selv. Men gjentatte ganger så er det ikke lenger ett uhell, det blir bevisst til ett punkt der de velger å ikke gjøre noe for å forhindre at det skal skje.

Andre ganger er det nok med en beskjed fra noen andre , men fleste bryr seg ikke.

Men respekt til de som bryr seg , og gjør noe med det. Evig takknemlig for det betyr at jeg kan gå fritt tur , hvor vi har behov for å gå. Bedre psyken , og lette på dagen og ha det bra på en god tur. Og komme hjem med godt humør. I stedet for at hele dagen er ødelagt , eller at livet til hundene mine ble flashet forann øynene på meg. Det er vondt det.

Så Groven Camping , er en befrielse å gå tur på. Alle bruker bånd , og tar hensyn til både barn og hunder og andre dyr. Det er fint. For det ville ikke vært noe ferie med den konstante frykten for å gå tur med hundene. De trenger flere daglige turer. Og aktiviseres og mosjon er enormt viktig for trivsel.

Også er der ikke fest og slikt her , det er ganske herlig. Det er rolig og snille folk som kommer hit. Og de som driver og.

Mye kjøring rundt og handler/shopping. 

Ja. Det blir vel litt mye kjøring og handling på slike turer. Men det er begrenset hva man kan når man ikke jobber og har lønn som dekker kostnader. Men for min del kan jeg godt være ett sted og grille der , og lage middagen på hytta. Det er slik dagene blir fremover. Vi har gjort ærender nå , og ordnet maybog alt vi trenger. Så skal vi bare slappe av og nyte turen etterpå , på hytta.

Det blir fint 🙏🌹Og vi var litt uheldige med været da. Vært pøsregn og kaldt. Men i dag og i morgen blir det sol.

Hvorfor snakke om global oppvarming, når vi ikke en gang har sommer mer enn ett par ganger i sommerferiene ? .

Jeg skjønner ikke helt det , det er ikke varmt eller sommer dager hele sommeren en gang som det brukte være før i tiden når jeg var liten. Jeg har aldri bada så lite som de siste årene. For det er for kaldt. Vi har noen fine dager , og da må jo jeg benytte tiden og få klippet plenen og ordnet utenfor dørene. Og når jeg er helt ferdig med alt ute. Plenklipping , kant klipping , busk trimming og lugging i bed. Ja da er sommeren ferdig.  Etter hva jeg kan huske hadde vi jo sommer i sommeren før i tiden , men tar jeg feil ? Jeg var liten , og det er det jeg husker at det var varmt ish hele sommeren før. Det begynte siste dagene på skolen , og vare ut til vi begynte på skolen igjen. Ikke gjevn varme men varmere enn nå hvertfall. Rart. Global oppvarming. Hehe.

SHOPPING , OG MALING , FRISØR OG HÅR. 

Jeg har handla meg mye kjekt. Se her.

Frisør /hår : Kjøpt på Normalen , det hele kom på ca 500 kroner jo. Og da har jeg tatt bort to parfymer. For det var gave.

 

 

Maling ,acryl painting. : 

Dette var det verre med , dette er dyr maling. Og det er Amsterdam sine akryl malings tube sett. 399. Ish  kroner.  Maler børstene er ganske store , og helt ok. 103. Kroner.  Totalt 800 kroner. Blokken kostet bare 79 kroner. Det var billig , og litt halv tykke ark og store. Men er nok bedre å tegne på. Enn å male på.

NÆR BILDER AV  ALLE VARENE : 

 

 

Planen med frisør utstyret er jo siden jeg er Hobby frisør , og klipper på hobby basis og elsker hår og sminke så passer det veldig godt å ha ett lite kott med frisør krok. (Salooon) Jeg tar også piercinger vist noen ønsker å klippe seg , farge eller ta piercing kan de ta kontakt med meg. Men jeg må jo fortelle alle sammen at jeg er ingen profesjonell fagperson, og det finnes risikoer. Så lenge folk er inneforstått med det og signerer papir på at de samtykker og forstår det. Så er alt good. Frisør og klipping det gjør jeg stortsett bare på mine nære. Jeg tar ikke betalt. Og vil ikke ha betalt heller. Jeg liker å gjøre det og gjør det for å bli bedre selv. Jeg ønsker også mer kunnskap og erfaring med å sette opp hår , flette og slikt.

Årh, jeg har ikke spist så nå begynner jeg å bli kvalm. Må få i meg noe å spise. Men kjøpte en pølse i brød som jeg måtte kaste , for den var ikke god.

I går bestilte vi mat på gatekjøkkenet , og jeg fortalte hun damen som leverte meg maten at denne kebab tallerken var ikke god. Kebab kjøttet smakte ukjent , var bare fett klumper på tallerken. Ikke noe god smak og kvalmt og seigt. Hun ble ikke glad. Men jeg tenkte meg ikke om, for jeg går på kokk og vi forteller alltid hva vi mener om maten. Det er jo slik det ska være.

Men det var ikke slik at jeg gikk bort bare for å fortelle det. Nei det var at hun fant en take away boks til meg at jeg kunne ta maten med meg. Og da måtte jeg fortelle at jeg ikke likte maten.

Hun var pisse sur på meg , haha. Men jeg er ærlig , og det skal jeg forbli. På godt og vondt.

Aldri smakt så dårlig kebab kjøtt før. Fysj. Kasta nesten opp av å ta en bit i munnen. Det smakte ikke kebab.

Liker du  denne bloggen ? Del den så blir jeg kjempe glad. Takk! 

Hva skal du i sommer ? Har du hatt noen fine turer ?

Følg min facebook side , og få med deg alle de nyeste innleggene : Min facebook side LINK TRYKK HER

Ønsker deg alt godt , og en rektig så fin sommer ferie ! Klem fra Luckyluka. 🌹

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg