FLO OG FJÆRE! Nydelig reise til paradiset. Plante himmelen! Tips til reise(anbefalninger,bilder)

Hei På deg ! Har du hørt om Flo og fjære ? 

Ikke? La meg fortelle litt om stedet.Deyte vil du så absolutt ikke gå glipp av på din gjennomreise /ferie reiser.

Flo og fjære , en resturant og en paradis hage av trær , blomster alt av planter fra alle mulige steder på jorden. 

En smak av paradis

Båtturen, hagene og maten gjør besøket ditt til Flor&Fjære til en fest for sansene!

 

Et besøk til Flor&Fjære begynner med en behagelig båttur. Ved ankomst på øya står det guider klare til å vise deg hagenes skjønnhet,og forteller en del spennende historie om denne øyen, før det serveres middag i jungelen. Etter måltidet er det tid til å nyte hagene på egenhånd før returen Stavanger.

Familie­historien

Det hele startet i 1965. Åsmund og Else Marie Bryn kjøpte en forblåst husmannsplass på nordspissen av Sør-Hidle, hvor de bygde en familiehytte.

 

I 1987 ble Åsmund uføretrygdet og begynte å beplante området. Etterhvert ble hagen større og større. Flor & Fjære tok form og folk strømmet til. Etter en stund ble det behov for bevertning, og i 1995 åpnet sønnen Olav og kona hans Siri restauranten.

 

Nå er det tredje generasjon, Endre Bryn.

 

Dette skriver de :” Der regnbuen traff jorda”.

Vi elsker å få gjester inn i hagen vår, og vårt mål er å glede alle som kommer på besøk til oss. Familien arbeider hele året med ett tydelig mål; å lage den beste hagen – ever!

 

Et besøk på Flor & Fjære er et besøk inn i familiens hage. Opparbeidet med lidenskap over tre generasjoner har hagen vår vokst fra en forblåst hussmannsplass til en fargerik oase – og her elsker vi å ta imot gjester!

PRIS OG PAKKE: 

Hva er inkludert?

 

Transport tur/retur Stavanger

Omvisning i hagen

Middag

Dessert med kaffe eller te

Pris pr. person: Ukedager fra kr 1590 ,- Lørdager fra kr 1790,- (minimum 25 personer).

Vår tur til flo og fjære ,med bilder : 

Opplevelsen ,i det vi satte foten i båten var veldig behagelig. Jeg er ikke sæflig glad i å kjøre båt men båten var behagelig. Og når vi traff land ble vi veldig godt ivaretatt, og presentert. Fikk spørre om det var noe og svar på alt.

Vi ble fortalt om historien i detaljer , i det vi kom inn i hagen.

Det var vind stille , beliggenheten på trær skapte veldig mye ro fra vinden.

Og alle fugler og naturens lyder kom veldig godt frem. Det var en veldig terapeutisk tur. Man får de blomster og planter på ett helt nytt nivå.

Også når vi fikk omvisning , noe som varte en god stund for det var veldig mye fint å se. Da kom vi opp til “jungelen” som er der man spiser. Har tatt bilder av det slik at dere skal få se alt. Må bare skrive ferdig og holde dette innlegget litt ryddig.

Maten var nydelig , kjempe fin og smakfullt ! Det var spiselige blomster i maten min og desserten, først sier jeg at de har gress i maten min at jeg ville ha ny. Men nei dette var spiselig sa læreren min. Hehe jeg er ikke sp glad i blomster i maten mn det var fint , og jeg kommer nok til l begynne å bruke naturen mer selv etter denne turen.

Når vi hadde spist tre retters middag med dessert , noe som var himmelsk godt. Ja da var vegen videre til stranden for å bade. ! Fy for en nydelig plass og delig badeplass dette var.

Jeg vil virkelig anbefale det til hver og en som har råd , det er litt dyrt men det er verdt det. Selv hadde jeg aldri hatt råd til å reise , men var så heldig at vi var pl klassetur. ! Og jeg angrer ikke ett sekund på at jeg ble med.

Det var punktlig og strukturert på hvor vi skulle møte til hver tid , avgang og ombordstigning osv. God kontroll på medpassasjerer.

Dette er absolutt verdt å ta turen til, det mener jeg. Om jeg skal spare penger til en slik tur til så so be it. For dette vil jeg gjerne gjøre igjen. Med familien denne gangen.

Bilder : se lenger ned for maten.

Det var en fantastisk tur , takk til skolen – Hauge videregående skole , med rektor og lærere for at jeg fikk ta del i denne fine turen. Det var nydelig !

 

Håper dere alle har det fint ! Måtte dere ha en super fin sommer ferie alle ! Ønsker dere alt godt. Tusen takk for at du leser bloggen min.

 

– Liker du dette innlegget ? Del det på facebook! Takk så mye.

Del gjerne bloggen min .

 

Klem fra Luckyluka !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg