Middags tips med oppskrifter

Lasagne, med fucaccia toppet med pepper, løk og maldon salt.

Dessert karamell pudding.

Det er dette vi har laget på skole kjøkkenet i dag, og det smakte fantastisk.

Oppskrift kommer nederst. ! Først litt om dagen:

Jeg kom litt for sent i dag, fordi jeg skulle egentlig ikke på skolen tenkte jeg på grunn av formen min. Jeg blir litt i ilag etter ett samvær med mitt barn i fosterhjem. Det skyldes absolutt ikke barnet eller vår tid sammen , fordi vi har det så kjekt sammen. Og hun er  værdens beste lille jente som jeg elsker mer enn alt.

Det skyldes bare hele situasjonen generelt.

Back too the food, skolen.

Når jeg da kom på skolen, visste jeg ikke hva vi skulle lage og hadde ikke vært dagen før fordi jeg var på samvær den dagen så hadde ikke gjort noen forberedelser , ikke arbeidsplan, ikke oppskriften hadde jeg sett eller gått inn igjennom.

Så når jeg kom sa at jeg hadde ingen forberedelser , så fikk jeg til svar ,”nei men det har ingen.”

Godt var det , personen trodde jo jeg var på skolen i går sikkert fordi de andre hadde jo forberedelser.

Men det gjorde at jeg ikke var redd for å begynne på noe jeg ikke har laget før,det var det som var tingen ,jeg var litt skeptisk for å begynne på noe jeg ikke visste hva eller hvordan til å gjøre , så da hopte jeg faktisk rett i det fordi jeg trodde vi var på samme bølgelengde hele klassen når det kom til dette. Uten forberedelser hehe. !

For meg på kjøkkenet i dag var litt kaos i hodet , for det ble så mye rot atter en gang rundt meg, og ting ble tatt bort som jeg hadde lagt klart. Det ble litt hektisk, for det første var jeg for sen. Så måtte jeg finne ting på nytt og fjerne ting at jeg fikk plass.

Men det gikk jo greit alt i alt ble det ett kjempe resultat, det endte jo med at jeg  ikke fikk tid til å lage karamell pudding da. Men like greit for di var ikke ferdig i tide til vi skulle hjem.

Så i morgen må jeg ha forberedt meg på hva som gikk og ikke gikk bra , og endre ting og bestemme meg hvordan jeg skal gjøre det hele.

Lasagne gikk kjempe fint , fucaccia gikk også eksepsjonelt men det har jeg laget en del ganger nå og begynner å bli up for nye utfordringer.

Så jeg prøver meg på karamell pudding i morgen, oppskriften legger jeg også ut da for de som har lyst å lage dette selv hjemme.

Jeg begynte å lage fucacciaen , fordi den tar lengst tid. Så frem til at en ikke skal lage karamell pudding da. Den skal stå på kjøl noen  timer.

Anbefaler å ikke bruke så mye mel i fucacciaen, og ikke jobbe med den, la den være lett og løs.

Bruk kjøkkenmaskin så går det mye fortere og i tilegg herjer vi ikke med den på samme måte den får beholde en del av luftigheren.

Fremgangsmetoder står det i oppskriftene jeg har , så bare følg de så går dette kjempe fint.

Jeg personlig begynner å like meg på kjøkkenet , men jeg er jo en som helst liker p jobbe alene på grunn OCD og mindre kaotisk.

Mitt kjøkken hjemme er strøkent , det samme er hele leiligheten og balkongen min blir sopt hele tiden og ryddet.

Jeg er ganske opptatt av å ha det ryddig. Men klart når jeg kjenner at jeg blir stresset så prioriterer jeg maten først. Og rot og uorganisert gjør meg stresset, og lite plass også.  Og det blir ofte slik på ett storkjøkken desverre.

Og det er alltid noen som trenger mer plass enn den de har fått tildelt , som på skole banken også er det alltid noen som kaster tingene sine på en annens pult når de har en egen. 😅

Men man må lære å jobbe i det , og å kommunisere.

Jeg kastet fucacciaen når den hadde stått i kjøkkenmaskinen rett oppi langpannen, og lot den heve der veldig lenge , og så prikket jeg nedi den og la på ting for så å la den heve igjen etter at jeg hadde tatt i den.

Den ble ekstremt luftig, jeg må si jeg har lært en del ting jeg trodde jeg kunne fra før av å gå på skolen og ser at alt kan faktisk bli bedre. !

Vi er liksom aldri ferdig utlært , og vi kan alltid lære nytt.

Først var jeg jo litt pirket for at jeg ikke skulle gjør som jeg alltid gjør fordi jeg følte da at min metode som har funket for meg ikke var godt nok, men nå ser jeg jo at det var jo bare for at jeg skulle lære å bli enda bedre. Det kan alltid bli bedre , ikke tull en gang.

Jeg var fornøyd med min brød mat før , men nå ville jeg ikke hatt det selv en gang. Det duger , men ikke som min bakst blir i dag bare av å gå på kjøkkenet på skolen ett par ganger så har den blitt myyye bedre. Her er oppskriftene, hold inne på bildet så kommer det opp en liste , klikk lagre så har du det på telefon/dataen din sp kan du zoome vidt det er behov for det.

Når jeg kom hjem.

Ble det litt soling på meg på balkongen, hadde ganske vondt i beina når jeg var kommet hjem.

Og så ble jeg så ufattelig trøtt, jeg hadde med middag til hele familien, og spiste en del også.

Rart nok så fikk jeg ikke vondt i magen enda til så mye melk som ble kokt opp til ostesausen.

Det er første gang på flere mnd jeg har kunnet spist noe med melk i uten å få vondt.

Men oppblåst ble jeg jo selvfølgelig ! Den slår aldri feil, bare se på bildet. Haha!

Jeg sovnet på sofaen sittende så trøtt var jeg ! Så nå har jeg netopp vært ute med hundene og funnet middag til de også.

Vi møtte nabo katten i dag, det gikk ikke så bra.

Her jeg bor, når jeg går ut ytterdøren min kommer jeg da til alle andres dører i en gang før jeg går ned trappen. Og rett over oss sto nabo katta.

Og hundene  gikk amok! Så kom hun ut og åpnet døren for katta si , og jeg følte jeg fikk ett blikk. … U know? Blikk…

Jaja, det er nå bare som det er det. Jeg må få gå ut med hundene. Jeg har i det minste bånd på mine dyr , hehe 😅😂😸👍

Katter er minst like farlige de , hunden her ble angrepet av en katt som trengte seg inn på våres altan. Helt uoppfordret. Og den hadde absolutt ingenting der å gjøre.

Normalt sett holder de seg på sin faste løype, men i parring tiden så trekker de ut av den og da er de ganske farlige for hunder.

Selv kjenner jeg noen som ble angrepet av katt også som barn ute når de lekte.

I morgen skal jeg lage dronning Maud , live YouTube video til kanalen min på YouTube.

Live YouTube video i morgen. Søk luckyluka .

Abonner så får du varsel når den kommer.

Jeg har handlet inn alle varene , men det blir en utfordring fordi jeg har ikke alle redskapene jeg trenger. Som rasp, og tror jeg mangler den ene vispen til kjøkken maskinen min.

Så jeg må skjekke at jeg har alt jeg trenger , vist ikke for jeg “jukse litt ” hehe !

Det en trenger da er

3 egg.

3 ss sukker.

3dl fløte.

100-200 g sjokolade.

Vist du har lyst å delta når jeg streamer live,så gjør du det. Det er bare hyggelig det. Så skal jeg prøve å forklare så best jeg bare kan. Det blir min første live YouTube video. Og det skyldes ett råd jeg fikk av en annen youtuber i dag. Så det blir spennende.

Nå må jeg gå å legge meg , jeg skal tidlig opp i morgen på skolen. Må først gå tur med hundene å mate de før vi kjører til skolen.

Fy faen hvor mye de hundene i nabo laget og mine har bjeffet i dag, og de alle har vært ville ! Hørte en nabo brøle til sin når jeg gikk tur. Haha. Så etterpå en annen nabo også. Men ikke like høyt som den første.

Jeg har streamet Lucifer på Netflix nå i det siste , og det er andre gang jeg ser det fordi Netflix begynner å gå tomt for nye serier og filmer.

Og det var ikke konge det som kom ut sist nå. Så har jeg jo sett alt der og , nå snart finne meg en annen streame plattform.HBO ska vistnok være greit ? Kommenter med ideer gjerne om du har noen ideer til meg.

Og har du spørsmål så spør i veg !

Jeg vil gjerne connected mer med dere leserne mine , så kommenter å spør i veg.

Det var noe av det jeg gledet meg mest til med å bli rekruttert til hovedplattformen til miniblogg.

BLIGG.NO ! 😸👍 Kommentarfeltet. ❤️ Få bedre kontakt med leserne mine ❤️

YOUTUBE KANAL: LUCKYLUKA

ABONNER, KOMMENTER , DEL . 😸

STOR KLEM FRA LUCKYLUKA. !

Ønsker dere alle en super fin natt videre, så snakkes vi på i morgen. ! Lykke til med matlagingen!

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg