Oppdatering – etter operasjon -ARTWORK ARTIST – ADHD KUNST ,KOKK OG SKOLE

Hei alle sammen , jeg håper alle har det bra !

I dag skal jeg egentlig bare blogge om hva som  Skjer i livet mitt for tiden. Det er hyggelig det også innimellom , og fortelle litt om hvordan dagene mine har vært og hva jeg har gjort på. Sammen med noen bilder !

Jeg kom  hjem fra sykehuset 

Keg var jo på sykehuset som dere vet , opererte bort noe blod og åpnet livmortappen siden denne var helt lukket. Grodd igjen. Det er ikke gale når hullet har grodd igjen liksom. Ehm. Jo. Tydligvis.

Og nei , det er ikke fordi jeg ikke bruker det, lol. Haha jeg tulla veldig mye med det at jeg var støvet ned , da jeg nå lever i sølibat av valg. Read my humor , lol.

Nei , jeg kom da hjem etter at de fjernet tre dl blod. Og nå er jeg kvinne igjen. Har hatt menstruasjon. For første gang på 10 år.

Jeg trodde jeg hadde menstruasjonsverk, når jeg lå med rier. Pga blodet som vokste inni livmoren.

Men menstruasjonen var jo ikke på nærthold så vondt i det hele tatt. Jeg fatter ikke at jeg hadde glemt hvordan det skulle føles å ha menstruasjonen. Så jeg lot det gå år. Før jeg fikk hjelp.

Jeg spør jo bare en gang etter hjelp, jeg gidder ikke mase det skal være unødvendig. Men med vår fortid , må man sette oss selv i respekt.

Så når jeg da har hatt menstruasjonen merker jeg stadig bedring. Ingen smerter , ingenting. Jeg er netopp ferdig i går faktisk med denne. Og jeg merker det så godt på hele kroppen at den er sunnere nå enn da jeg gikk på p sprøyta i 10 år. Det er slettes ikke bra for kroppen å hindre den i å heale og gjøre sin jobb.

Så jeg har fått meg sykkel, og jeg har begynt å sykle mye !

My god ! Det er morsomt å sykle , det er en sånn tour de France greie , haha 😆 så jeg slet jo med bremsen fordi jeg måtte ned med armene to hakk for å bremse  og da må man jo egentlig tenke litt sp når det da kommer biler full fart , rekker man ikke helt å tenke så kjapt , så jeg har holdt på å havne tilbake på sykehuset igjen. Lol. Men det gikk bra. Det er en tilvenning , men jeg må nok få meg en annen sykkel når jeg skal handle jeg kan ikke sykle på denne med handle poser og ryggsekk. Bøyd rygg siden man ligger jo på sykkelen.

Det er tungt å sykle faktisk !

 

Jeg har malet veldig mye i det siste , under bedringen. 

Akryl malingen går det veldig bra med , men det er snart tomt for maling. Jeg har snart malt opp tuber for flere tusen kroner. Begynte å male større bilder og det krever enda mer maling.

Jeg begynte på  flere malerier under og før bedringen, og nå har jeg endelig fullført to malerier snart tre. !

Legger ved bilder her :

Snart skolestart igjen ! Kokk! 

Ja , u heard me ! Kokk du ! Neimen ! Shit tenk at nå er det andre året , kokk ! Kokken Janne Britt ! Det har en egen klang til seg mener jeg , ikke sant ? Hehe.

Jeg er lei av en sommerferie uten sol da , har ikke fått badet enda ! Så jeg får ta vinterbadet etter sommerferien. Lol. Neeeh jeg er en frysepinne!

Her jeg bor er det iskaldt om nettene selv midt på sommeren sp jeg gruer meg til vinteren, det blir skyhøye strømpriser desverre. Men jeg trives sååå  godt her jeg flytta til. Natur rett utenfor med enormt utsikt over jorder og sjøen , og øyer. Nei det er fantastisk. Terapeuten i det trenger jeg.

Men det har vært litt min feil at jeg ikke har fått opplevd sommeren helt og holdent , da jeg skal utnytte sol dagen for å få klippet plenen og stelt utenfor. Så da klipper jeg plen , og kant klipper og fikser opp når solen står på , og når jeg er ferdig og vil sole meg da er solen gått ned. Og her på Karmøy regner det veldig mye.

Vi har jo hatt storm , mitt på sommeren, torden var før det igjen da lyste hele rundt huset opp lilla ! Det var kult. Men jeg rømte til mamma. Ja jeg er litt mamma dalt.Og jeg skjemmes ikke for å skrive det offentlig , jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten mamma hun er det mest fantastiske  menneske jeg noengang har møtt ! Og hatt rundt meg.

Og jeg er redd for stormer. Og lynet !

En gang slo det ned i fiber kabelen , og jeg sto midt på gulvet , og en kule kom inn i veranda døren inn i stuen , og jeg fikk støt opp i begge beina og havnet i sjokk. Så jeg bare sto der og gapte. Derfor ble jeg redd for naturens krefter og det er da veldig forståelig.

Har du vært borti noe slik.?

Er du redd for naturens krefter ?

Jeg vet jo at jeg har gud med meg og er trygg, men frykten kan fort ta over. Ta for eksempel når vinduene her jeg bor var på veg inn stuen i stormen , jeg bor jo langs kysten så det blåser kraftige gal her og nordavinden trekker godt i vegger og tak.

Man kan da altså kjenne i og se på vinduet som beveger seg inn og ut med ett spillerom på 3 cm.

Gammelt hus , men fytti katta så idyllisk og trivelig og terapeutisk det er her.

 

Other than that : 

Jo, ja jeg bare elsker livet ! Jeg er på ett veldig bra sted nå i livet mitt. Og har det så bra md meg selv.

Adhd , det er noe dritt innimellom. Da det tar alt av energi jeg har og slutter det i tryne på meg så jeg mp gå plukke det opp fra gulvet. Neida.

Jo det er nesten sånn. Bare at jeg har sp mye nergi, vil gjøre alt på en gang så begynne jeg og gjør litt av alt , og fullfører bare noe. Vist jeg får til p bruke energien, for noen ganger når jeg vil gjøre alt og har mye energi så går det inn tilbake inni meg igjen , og låser meg fart i en paralyse. Hvor jeg blir sittende å gruble på hva jeg mp prioritere først. Sø blir ingenting gjort.

Så har jeg også den at jeg gjør alt hele tiden,  til jeg ramler i bakken og er helt ødelagt kroppen tåler ikke det nivået  av energien jeg får. Helsa mi er ikke som før. Langt i fra.

Og da mens jeg og hodet mitt spinner , streiker kroppen og helsa.

Så føles det som jeg har vært på tur på amfetamin og dritt , i flere uker. Det er kjipt. Siden jeg er rusfri. Og får den driten selv om jeg valgte å gjøre noe med livet for at det ikke skulle være slik, så er det slik uansett. Jeg føler det er urettferdig, men også er det bare en ting å gjøre med slikt. Ta imot hjelp, bruke de redskapene man får tildelt og har erfart og lært.

Jeg får til psykolog , og traume behandling etterhvert nå. Og det kommer til å bli mega tøft.

Men det er livet , noenganger er det  rett frem vi går , og andre ganger kommer det motbakker , og det blir veldig tungt å trø oppover , men vi klarer det om vi bare trør godt nok på. Og man ser tydelig hva som er gulroten på toppen av bakken , vil man ha det nok så LØPER vi etter det.

Nå , må rutinene komme inn igjen . 

Jeg har vært dårlig med rutiner i sommer , dritt skikkelig i leggetiden min. Lol. Jeg ha også blitt opphengt i en serie på HBO. -Killing Eve . Den er så FET ! Elsker denne serien.

Killing Eve is a British-American spy drama and dark comedy based on the Codename Villanelle novella series by Luke Jennings. The first season debuted on April 8, 2018 on BBC America. The series consists of three seasons and has been renewed for a fourth.

 

Anbefaler den virkelig til dere som er litt , hva skal man si ikke helt normal som meg. Hehe og liker litt sånn  psykopat roller i serier.

Jeg finner hun ene veldig sjarmerende selv om hun er en Hitman. Leiemorder. Og jeg blir virkelig tiltrukket til denne attityden hennes , og psykopat atferden hennes.

Det er noe med henne som bare er sånn at du blir helt oppslukt i hennes ansikt og uttrykk og atferd.

 

I dag skal jeg fortsette å male litt , og jeg skal vaske og rydde i huset og tenkte jeg skulle klippe plenen men det er det jeg snakker om , med adhd en . Det er umulig å gjøre alt dette , med mindre jeg ikke sove i natt. Og det skjer fort. Så jeg skal nå faktisk sette meg ned og prioritere , og dele opp hus oppgavene slik at jeg gjør noe i dag , og noe annet av det i morgen sp kan jeg sove i natt. ! Det er mitt redskap , og pga jeg livet dette innlegget sp gag jeg faktisk ibruk det redskapet. Takket være dere leserne mine ❤️ Gjør det lettere for meg å se hvilke redskaper jeg har når jeg får skrive det til dere , og fortelle om det jeg holder på med og sliter med for tiden og da med det samme prøver å hjelpe andre med denne informasjonen så må jeg jo ta det i bruk selv også. 😅❤️

 

 

Liker du denne bloggen ? Del den gjerne! Da blir jeg evig takknemlig ! Skriv gjerne en kommentar ! Takk. For at netopp du besøker min blogg , kommenterer og engasjerer deg ! Det betyr veldig mye for meg.trofaste lesere. ! ❤️❤️

 

Tusen takk ! For at du er deg ! Klem fra LuckyLuka ! ❤️Wish u all the best of the best! Måtte din dag bli like fin som deg.

2 kommentarer
    1. Uten å påberope meg noen kunstfaglige egenskaper, ser jeg hva jeg ser. Og det er at du etter mine øyner, tilsynelatende har et stort talent for malerkunsten. Lytt synd at at du snart går tom for acrylmaling på tuber. Det gjorde også noen kunstneriske unger her på flyktningmottaket – hele tiden. Så da sjekket jeg på nettet, og da dukket det opp, hadde tenkt å skrive Ali baba, men det heter Ali express. Der fant vi malingstuber til 7 kroner. Ikke vet jeg om disse holder den kvaliteten du bruker. Men uansett så funket det her. Eneste er at det tar helsikes lang tid fra Kina. 😉

      1. Hei ! Tusen takk, så hyggelig ! ❤️🙏 det var veldig kjekt å komme inn hit i dag og lese kommentaren din ! 🌹 Flyktningmottak? Hvor ligger det ? Jobber du der eller driver du ? Ja det er veldig kjedelig å gå tom , spesielt når man ikke har muligheten til å kjøpe nytt. Jeg kjøpte en hel haug for lenge siden av god kvalitet når jeg hadde litt ekstra i lommeboken. Men tips : søstrene Grene har tuber men de er litt små. Men varer ganske lenge. 20-25 kr ish. Tuben. Også Europris har store tuber , men det er ikke så god kvalitet. Men funker. Var de jeg begynte med. Når bruker jeg Winston og golden sine. De er jeg veldig fornøyd med. Men det er ikke noe man har råd til å kjøpe til stort forbruk da de er dyre 😅

        Virkelig kjekt at du besøkte bloggen min 🌹 Og om det er noe jeg kan bidra med på flyktningmottak så bare spør.Vi har jo også en frivillig organisasjon der vi hjelper med mat og klær osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg