Han er Bra Igjen đŸŒč🙏// Re:Operasjon og helseutfordringer//Min Adhd utredning og Wice test

Hei alle sammen !

Etter at jeg hadde en bekymret leser for hunden min, kom jeg til Ä tenke pÄ at jeg har ikke oppdatert med nytt innlegg om hvordan det gÄr med lille Nicolas etter operasjonen og helse utfordringer.

Dere har fÄtt vite en god del men sÄ fÞler jeg at etter en kommentar kom til meg at jeg mÄ oppklare en del ting.

Patellaen er fra grad tre og helt nede til grad 1, han halter ikke , har ikke smerter der. Vi har trent det ned og etter det har han ikke utfordringer med beina. Dette ha vi gjort siden han va 1 Är , han er nÄ 4 Är.

Betennelsen i tarm dette har vi hatt langvarig behandlinger pÄ , flere typer medisiner og opptrapping og ned trapping pÄ kortison og gÄr pÄ spesialkost. Det kommer nok av en type allergi for mat ,irretabel tarm ish. Dette er han blitt frisk fra og det  vedlikeholdes  med spesialkost og nÊringsrik kost , allergivennlig som er laget for de utfordringene han har med magen.

Og sÄ har vi dette med luftrÞret , det er ikke en prolaps ,men noe mindre alvorlig som gjÞr at han mÄ spise fra skÄler som stÄr litt hÞyere oppe.  Vist ikke hoster han , og han kan ikke legge pÄ seg for da blir det tett i luftrÞret. SÄ vi holder han pÄ en god vekt. Og han har hatt god hjelp av dette. Verken hoster eller noe for tiden. Dette vedlikeholdes av meg  + dyrlegens rÄd og han har vist store forbedringer der.

Og sÄ har vi tannkjÞttsykdom en som ikke gir smerter , men den lÞsner tennene sÄ han mÄ regelmessig inn for Ä fjerne tannplakk og trekke ved evnt lÞse tenner som KAN bli vonde om de ikke blir tatt i tide. Noe vi alltid passer pÄ.

Han fÄr tileggs medisiner , og nÄ en gele som  fjerner tannplakk og sÄ gÄr han inn hver 6 mÄned for Ä fjerne tannplakken.

Å pusse tennene pĂ„ han er umulig , og det beste da er Ă„ la vĂŠre Ă„ slosst med en hund som har problemer med bein og luftrĂžr og tenner og fĂžlsom mage. For da bli han dĂ„rlig i magen eller kan fĂ„ vondt. SĂ„ vi velger Ă„ gĂ„ til dyrlegen og la han fĂ„ ha det greit uten stress i hverdagen.

Det som kom opp var fra en leser som er sÄkalt hundetrener ,en anbefaling om Ä fÞre han over til andre siden pÄ fint. Med andre ord , ta livet hans.

Jeg selv er helt imot Ä ta livet av en fult fungerende hund, som ogsÄ ikke bare lever men hopper og spreller og har det veldig bra. Og gÄr god hjelp.

SÄ lenge det er hÄp for en hund , og smÄ ting som kan fikses sÄ tar jeg ikke livet av hunden.

Ingen som tar livet av meg fordi jeg mangler tenner og har irretabel tarm og fibromyalgi og psykiske diagnoser.

Jeg mener , om det kommer til til dette i senere tid at han ikke klarer Ä gÄ, leve livet sitt og ha det bra , full av i smerter og slik sÄ selvfÞlgelig vil jeg han skal fÄ fred. Men sÄ frem til at han er glad og happy og har fred i live ,og vi har klart Ä lÞse de helse utfordringene som han har sÄ mÄ han jo fÄ lov Ä leve livet sitt han ogsÄ.

Men jeg vet at det er flere som har slike meninger om at viss ett dyr er skadet sÄ tar man og gir det fred. Spesielt ved raser , og oppdrettere. Som ikke kan selge ett skadet dyr. Men jeg driver ikke avl , jeg har familie hunder. Og de er veldig kjÊre gode familiemedlem. Og mine babyer.

Er det Guds vilje sÄ vil det skje. Men om dyrlegen mente at dette var noe som ville vÊrt til det bedre for han , sÄ hadde det i det minste havnet pÄ bordet alle gangene vi har vÊrt der inne. Og for Þyeblikket er det ikke noe som har vÊrt pÄ bordet til fagfolka.

Og jeg mÄ si , pÄ de verste tidene hans sÄ la jeg det bordet , men da var det ikke aktuelt. Han kunne fremdeles leve ett godt liv.

SÄ jeg fÞlte egentlig bare for Ä skrive litt om dette her da , siden det kom opp en kommentar. Og jeg har veldig god forstÄelse for hvorfor dette kom opp i kommentarfeltet.

Jeg har bare lagt ut hvordan det har gÄtt med utfordringene , pÄ en negativ ladning fordi jeg var sliten og jeg skriver jo fÞlelsene mine her i bloggen. Men skulle ogsÄ ha skrevet om hvordan det gÄr etter alt dette. SÄ det er min feil.

Fordi jeg er veldig slik selv om ett dyr lider , sÄ gir vi det fred. Men mitt dyr lider ikke. Han har det fint.

Og er veldig utskjemt , for masse tur ,spesialfor og alle dyrlege timer han trenger og medisinene han trenger. Godt med bra utstyr , fulle stuen inleker og tepper og diverse hjernetrim. Han er min fĂžrste prioritet.

Men ogsÄ nÄr jeg skrev ett innlegg om dette var jeg veldig sliten for det hele tiden har vÊrt noe det siste Äret. Legg merke til (har vÊrt noe) . Vi har jo fÄtt hjelp med det og han har blitt bra.  Men jeg var veldig sliten og har trakka pÄ eggeglass rundt han fordi han har denne magen som var ett problem fÞr tennene , og da var det bare noe som var stressende for han sÄ ble han lÞs i magen og hele livet mitt stanset opp fordi han hadde vondt og det gjorde veldig vondt for meg ogsÄ.

SĂ„ det henger litt i meg enda , frykten for at det skal komme til det igjen.

SÄ jeg skrev min frustrasjon som jeg alltid gjÞr i bloggen min. Og de utfordringene jeg mÞter pÄ skriver jeg her. Og sÄ skriver jeg lÞsningene og oppdateringer men i dette tilfelle sÄ glemte jeg det fordi jeg har hatt sÄ mye for tiden. Og i tilegg ble jeg dypt sÄret av noen sÄ jeg har ikke klart Ä skrive blogg innlegg pÄ veldig lenge fÞr i gÄr. Uten Ä skrive masse stygge ting. Noe jeg ikke Þnsker Ä bruke bloggen min pÄ. SÄ da lot jeg vÊre Ä blogge. Jeg prÞvde 13 ganger ene dagen  og 7 ganger andre dagen men slettet og skrev , slettet og skrev og satt slik i flere timer. SÄ gÄr jeg pÄ skole og vi har veldig mange prÞver for tiden fremover. Det er vanskelig Ä balansere alt for tiden. Men nÄ er det helg sÄ vi skal fÄ ordnet en del nye innlegg, sÄ kommer det flere intervjuer jeg skal ha.

Mensa NivÄ , pÄ min hÞyre hjernedel. Adhd test , og resultater. 

Jeg holder pÄ Ä planlegger intervjuer , skrevet en del notater. Men det ble flyttet fordi det skal vÊre ett bra intervju sÄ mÄ det tilrettelegges for det skal vÊre komfortabelt for de. Da fÄr man det bedre intervjuet.

Jeg har flere ting pÄ gang. Men det kan ta litt tid.

I dag har jeg fÄtt svar pÄ wice testen min. Det viser seg at hÞyre hjernedelen min er pÄ mensa nivÄ , mens venstre hjerne delen min faktisk er under normalen. SÄ jeg har en svakere venstre hjernedel og dette er slike ting som verbale , og det teoretiske. Imens hÞyre hjerne del gÄr pÄ slik som kreativitet og hukommelse for tall osv dette skÄret jeg pÄ Mensa nivÄ. Hehe det er veldig fasinerende ! Men pÄ grunn av dette da sÄ viker det bort fra adhd. Fordi begge deler skal ligge under normalen ved en adhd diagnose. Og jeg har en over og en under normalen.

Og det gir veldig mening for meg , for feks har jeg en del ting i mattematikk jeg ruler som bare det og da er det gÞy. Men sÄ kommer neste kapitel og det gÄr tvert motsatt og alt krasjer det er veldig frustrerende.

Jeg maler jo med akryl og har mye fatasti og kreativitet og baker kaker og pynter alt selv. Elsker slikt. Og det gjÞr jeg det veldig bra pÄ.

Men teoretiske tĂžffere stoffer det sliter jeg med , som feks naturfag. NĂ„ har vi om fett og proteiner og nĂŠringsstoffer og slik. Og jeg kjenner at det er veldig tungt stoff. Og i tilegg har vi om anatomi noe jeg egentlig er veldig fasinert av og interessert i , men jeg sliter med det teoretiske.

Vil lage film 

Jeg Þnsker Ä lage en film , dokumentar om slike utredninger av hjernen min , med fagfolk som kan vise og ta tester og bilder av hode mitt og fortelle oss hva rus og traumatiske opplevelser har gitt med hjernen. Det Ä skrue av hjernen , fÞlelser og diverse under press emosjonelt. Som lager en overbelastning pÄ det emosjonelle som ogsÄ gjÞr at man skruer av. Jeg vil se utfallet av dette og fÄ frem hvordan dette har pÄvirket hjernen. Det er en dokumentar jeg hvetfall ville sett pÄ.

SÄ jeg har lyst Ä kontakte noen fagfolk for p hÞre med de om de Þnsker Ä delta. Men det er vanskelig i Norge. Spesielt med noen som ikke er sÄ kjendis og har en egen tv kanal eller noe sÄnt som rikdom og penger , kjendis stempel. Hehe.

Men jeg Ăžnsker Ă„ prĂžve , sĂ„ vi fĂ„r se hvordan det fĂžr etterhvert som intervjuene er ferdige. Tenkte prĂžve pĂ„ det i sommer. 😁 Det er jo alltid lov Ă„ prĂžve.  Og spĂžr. Hehe.

Ellers har jeg i dag sovet mye , FrÞs veldig nÄr jeg kom hjem i dag. GÄtt ett par turer med hundene og sÄ har vi lekt med bamsene de store i dag. SÄ nÄ er hundene utslitt og jeg skal finne meg mat sÄ deretter legge meg til shameless -hbo- serie.

Ja , jeg har sett den fÞr men jeg var ikke oppegÄende nÄr jeg sÄ den serken fÞr sÄ jeg husker jo ikke helt hva som skjer. SÄ det er like spennende og morsomt som den gang igjen hehe. Husker at det var morsomt men husker ikke hva som skjedde i den. Kjente Soviet karakterene igjen.

Men liker veldig godt serier som gjÞr deg sÄ godt kjent med karakterene og avhengig av karakterene , fordi man blir litt avhengig av de om det er en god serie og det p ha de i bakgrunnen ogsÄ. Lyden , stemmene , vÊre mÄten pÄ hver enkelt individ.

Ja da er det en god serie synes jeg.

Ønsker dere alle godt  og en riktig god helg. SÄ snakkes vi pÄ siden.

Vist du har noen Ăžnsker til innlegg , research jeg skal gjĂžre og skrive om legg gjerne igjen en kommentar om det.

Hva skal du i helgen ?

Wish u all the best. Mvh luckyluka. Godnatta !

 

2 kommentarer
      1. Takk ! Ja de er det ! â€ïžđŸ™ Hadde ikke klart meg uten hundene mine. De er fantastiske ! ❀ Du har hund du ogsĂ„ ? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg