FANTASTIC FRIDAY,live it love it !

FANTASTIC FRIDAY 😊❤️

I dag har jeg vært på skolen , atter en fantastisk dag på kjøkkenet sammen med fantastiske mennesker !

Vi laget akuratt det samme som på torsdag, bare denne gangen gikk alt så mye bedre , for nå var vi klar og visste hvor alt var, nesten hvertfall.

Og jeg følte at jeg hadde null stress og hele roen i dag, og fikk til å holde stedet ryddig og rent.

Og alle var så sykt flink, og vi fikk servert kjempe god mat som den ene læreren hadde laget.

Men jeg må helt ærlig si at jeg ikke er helt vant med å stå rett opp ned å trakke hele skoledagen og lage mat så lenge. Og stå opp så tidlig og få alt til p gå rundt er vanskelig, men det går greit.

Alt er en tilvenning , som de sier.

 

Når jeg kom hjem, var det deilig å sette seg utenfor på balkongen med en kopp kaffe  og en røyk, i fine været ! Det var sommer og sol nesten hele ettermiddagen ! Hundene storkoser seg i den nye leiligheten, og har funnet den beste plass for p sole seg innendørs , Nicolas ser jo ikke helt god ut der han ligger. 😆 Men han koser seg !  Deretter måtte jeg dysje de, fordi det er en stund siden og det var ikke så gøy.

Det som var så morsomt var at Nicolas mobbet Rico for at han måtte i dusjen, og skulle leke og tøyse med han når han sto i dusjen nervøs. Og rett etter ble han kastet i dusjen selv da ble han stille gitt ! Hehe ! Ikke populært. !  Så koser de da , første som skjer etter dysj n er jo lek ! Mye og Nicolas spinner rundt bordene i stuen og kjøkkenet og skader seg uten å stoppe . Han blir helt saiko !

Etterpå ble det  sofa kos med tepper ! Så jeg har ryddet en del og prøvd meg frem til hvor jeg skulle lage studioet mitt med musikken og YouTube ! Det var jammen ikke lett!  FREDAGS KOS!  HER SER DERE ! Måtte bare plassere det slik i hjørnet i stuen min, fordi jeg hadde absolutt ikke plass til mikrofonen, den skal skrues på ett bord og ikke alle typer bord /plater den går over uten p skli av. Så da ble det slikt som dette her.

Men det går fint for anlegget er der også.

Så  når jeg synger så må jeg jo ha bakgrunnsmusikken i tlf , går ikke ann å ha den i selveste pcen , fordi jeg må ha headset på meg for at mikrofonen skal fyngerer. Det går helt greit da , faktisk var det drit gøy ! Anbefaler det !

Jeg mener seriøst ikke at jeg er god til å synge , men hvem skal få ta fra meg gleden ?

Ingen bør slutte å synge bare fordi de ikke kommer i tonen osv, fordi vi har alle rett til denne gleden her ! Den er ikke VIP’D AT ALL! Sang og musikk er for alle som finner gleden i det ! Så lenge vi har det gøy er det ingenting som  tone og om man er god nok spiller noe rolle! Liker du å synge ? Syng da for faen ! Ingen har rett til å stoppe gleden din. Vi har stemme for å bruke den !

Jeg elsker p synge , og jeg synger ikke for andres del! Jeg synger for min egen del. For terapien i det , utagere og fordi det er mega gøy !

Folk får mene å syns akuratt hva de vil om hvordan det høres ut ! I dont give a f… What they say !

Fordi jeg elsker det , og jeg gjør ting jeg elsker og liker å gjøre. Og det er det man skal. Man skal fylle livet med ting og folk og hendelser som gir oss glede og positivitet!

Og skille oss fra resten som negativitet og piss  !

Ingenting er sterkere  enn å VÆRE DEG SELV HELT OG FYLT  uansett ha andre mener og syns.

Og vist de har ett problem med deg, så er det ikke du som har ett problem. Det er faktisk dem !

Keep on being youre self ! Alle som ikke liker det kan ryke å reise for min del. 😜

Jeg kjenner litt på det selv for tiden asså, ellers hadde jeg ikke skrevet om dette.

Og har for tiden opplevd mye som har fått meg til å tenke litt, både fra meg selv og andre. !

Og ofte hører man andre prate om noen, som :”” ja hun er spesiell, eller noe annet “.

Heldigvis at det ikke er slik at vi skal måtte leve i deres skinn og sko ! Og omvendt !

Nei, å være fornøyd med seg selv, og sikker på seg selv ! Er en fin ting.

Årh ! Jeg har så sykt lyst å lage mat og lage YouTube videoer om det !

Men penger er ikke akuratt noe jeg har så ekstremt mye av for tiden , så jeg har måtte satt det på vent.

Lever minimalt for tiden , har brødskive og slikt men ikke stort mye annet.

Heldigvis er det snart tid for å få inntekten på konto !

Da skal jeg lage YouTube video om hvordan jeg lagt dronning Maud ! Neste uke.

Vi får ikke ha mobilen med på kjøkkenet å filme osv når vi lager mat på skolen, desuten er jeg ikke så sikker på at jeg burde det uansett for akuratt der er det jeg som skal læres og ikke lære bort. !

Og når jeg ikke er sikker på at jeg kan det jeg vil gjøre, så vil jeg heller ikke lære det bort til  andre.

Hvertfall ikke før jeg kan det selv og er sikker nok på at jeg gjør rett !

I dag har jeg kokt pølser til hundene , litt fredags kos på de også ! Jeg har funnet frem konfekt eske og talglys på bordet og dempet lysene !

I morgen skal vi ha basar for en hjelpende hånd Haugaland !

Det blir loddsalg, og mega overaskelse !

Kaker , saft, kaffe og diverse blir servert og mye kos !

Åkrehamn kirke  kl 16:00 , hjertelig velkommen er dere alle ! Årh jeg gleder meg !

Jeg skal også lage YouTube video når jeg handler hårfarge og skal farge håret mitt !

Og når jeg skal handle planter og ting til leiligheten.

Dette kommer til å bli ett fantastisk år !

Og jeg føler at jeg skal vokse godt på dette året , og lære så mye !

Legger ved bilde av dronning mauden jeg laget i dag, og lapskausen  , og fucacciaen !

Jeg leverte middag til noen i dag, så fikk jeg en fin tilbakemelding som varmet meg ❤️ det er så kjekt å kunne dele med andre og glede andre. ❤️og så kjekt at de likte maten min ❤️

jeg ble utrolig fornøyd ❤️ det eneste er at fucacciaen min ble deigete  denne gangen, og burde kansje stekt den litt mer og i tilegg ikke hatt så mye olivenolje oppå.

Vist noen ønsker oppskriftene så kan jeg godt legge dem ut på bloggen , kommenter ja så skal jeg fikse oppskriftene og fremgangs metoden.

Det er ett kjempe godt måltid , men brød og dessert.

Fucacciaen vil jeg si er skam god , den har en fyldig smak og smaker som litt løk og salt på toppen. Olivensmak inni brødet.

Og lapskausen har en litt søt smak sammen med salt og pepper fordi jeg har hatt litt mer gulrot i, og jeg koker den på sterk varme til p begynne med. Men når den koker godt skruer jeg ned til 3 på platen og leggerlokket skjevt oppå og rører godt innimellom.

Dronning mauden der må eggedosisen vispes godt i maskin til den blir skikkelig stiv, men jeg begynte med kremen først. Den skal også være stiv !

Den settes på kjøl så bløter man gelantin platene i kaldt vann imenst man lager eggedosisen, og koker opp 3 spiseskjeer med vann.

Når eggedosis er ferdig tar jeg og knepper alt det kalde vannet ut av gelantin platene , og legger det oppi de tre spiseskjeer med varmt kokt vann som jeg har oppi en liten kopp og rører godt men siler det ganske fort oppi eggedosisen før den stivner. Stivner den blir det strimler i hele dronning Mauden !

Og det er lite appetittlig for å si det slik. Og dronning mauden vil miste den stivheten og renne en del i bunn fordi gelantin ikke er skjært inn i eggedosisen.

Når vi har hatt gelantin oppi , skjærer man fløten rolig inn i eggedosisen for at den ikke skal miste den luftige konsistensen den har !

Jeg bruker på skolen , skolens oppskrift :

3 romtemperert egg,

3fl fløte, rom.t.

100 g sjokolade ,

3 plater med gelantin,

3 spiseskjeer sukker.

Og viktig med å ikke bruke for mye sjokolade , det er forskjell på hvilke type en bruker. Noen er kraftigere i smaken enn andre.

Feks Freia sin koke sjokolade er kraftigere og mektigere i smaken enn dronning sjokoladen.

Så ikke for tynne lag, og ikke for mye sjokolade.

Noen liker jo mye sjokolade på også.

Jeg liker å pynte øverst med fine snurrer med sjokolade som er raspet i store hull i rasp.

Har du noen spørsmål så spør i veg ! Jeg er her , og liker godt å få kommentarer.

Ønsker du mer mat blogging ?

Har du andre spørsmål ?

Abonner gjerne på YouTube kanalen min om du liker videoene mine der , søk LUCKYLUKA PÅ YOUTUBE.

Det gjør meg så glad når folk vil følge meg videre på min reise ❤️🙂

Tusen tusen takk for at du leser innleggene mine, mine trofaste lesere !

Dette skal bli så fantastisk fremover !mye spennende i vente harregud !

Ha en fantastisk flott fredag og en sinnsykt god helg ! Og ikke gjør noe jeg ikke ville gjort !😅👍

Fest med måte !🤭

Klem fra LUCKYLUKA !

❤️❤️DEL, FØLG, ABONNER, KOMMENTER ❤️❤️

 

😇 TUSEN TAKK😇

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg