En kald vinternatt(novelle)

En kald vinternatt.

Novelle av luckyluka.

 

Det var en kald vinternatt , og jeg var helt alene i verden.

Hvor skal jeg sove,hvordan skal jeg få varme,og når skal magen slutte å rumle?

Jeg valser meg gode turer rundt i byen og prøver å finne ett skjul jeg kan være i,ikke visste jeg at dette var  slik ting skulle ende den kvelden.

Hvordan skjedde dette? Hva gjorde jeg galt? han bare klikka helt av ingen grunn jo.

Også er det jeg som er ute og fryser, Sulten og er  kald.

Jeg har sjal rundt halsen i det minste, men årsaken til at jeg tok det med var for at ingen skulle se det.

Rødheten,med fingermerker.

Han ringer vel til slutt og sier unnskyld,men tiden går.

Det blir kaldere, og magen rumler høyere for hvert minutt.ikke røyk og ikke mat og ikke klær eller tak.

Alt jeg kan gjøre er å gå å gå,rundt og rundt.

Butikkene åpner snart, han har enda ikke ringt.

Hva skal jeg gjøre, hvem skal jeg ringe?

Alle sover jo.”bip,bip,bip. “Den du ringer kan ikke nåes for øyeblikket.” Nei vel, jeg er helt alene atter en gang. 

Butikken får belysning, kan ikke vente til den åpner,håper det er varmt.

Strømmen går på telefonen, og den er våt. Dag nummer fem er gått.

En dame som alltid har åpent på en mat bod, lager thaimat og leverer i hendene mine.

“Du trenger varm mat” sier hun. 

Hadde vist sett meg hver kveld i 5 dager i strekk.

Tårene mine renner…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg