Resten av AvisartikkelenTOPP30-Beste Med å Være RusFri-Topp5 Verste med rus

Les Resterende av Artikkelen min i avisen, TOPP30 Beste med å være rusfri//TOPP5 Verste ting med Rus: (ps: les resterende av avis artikkelen om meg ,helt nederst)

 

Hei alle sammen!

Jeg la meg i går i 23:00 tiden, men jeg sovnet ikke før klokken var 01.00 ca., og våknet klokken 03:00 i natt helt lys våken, og smertefri, ingen plager med helsen og kroppen eller armene eller beina.

Tenkte at gud, for en fantastisk dag dette blir. Så jeg tok meg god tid til kaffe, og gikk god tur med hunden min og han fikk løpe fritt ute løst og han stor koste seg veldig. Og jeg sminket meg, tok god tid til alt og var i kjempe form og lysvåken og alt skulle gå plettfritt i dag tenkte jeg.

Helt til jeg kom på skolen, og begynte å duppe av i timen fordi jeg hadde ikke så mye å gjøre annet enn å lese på noe vi skal få prøve om.  Men jeg var alene i klassen i dag helt til nå nylig 12.30 ca.

Og helt stille i klasserommet, jeg har nå drukket en redbull, og allerede begynt på en battery slik at jeg skal klare å holde ut resten av dagen. Og så klart hadde jeg ikke mer strøm på kameraet mitt jeg tok med meg. Jeg tok det med fordi jeg har stelt meg, sminket meg og ønsket å ta noen bilder og videoer på vegen hjem i dag. Og på skolen. Men jeg får gjøre det når jeg kommer hjem da heller.

Jeg satt i klasserommet i friminuttet og prøvde sitte på dokument og skrive litt, om hvilke tittler jeg skal blogge om i dag.

Jeg kom akkurat til å tenke på at jeg har jo ikke hatt ett slikt innlegg hvor jeg forteller de 30- beste tingene med å være rusfri. Det kan også være til god hjelp for meg selv, hjelpe meg å fokusere mer på de her tingene.

Men jeg vil også fortelle de 5-10 verste tingene med rusen også, for det også viktig for meg å ha i bakhodet hver dag hvor forferdelig det er, og hva som fikk meg til å ville slutte med det og fikk rus i vrangstrupen. Det er jo viktig å minnes på de her tingene i ny og ned, fordi vi må bruke det til våres redskaper for våres eget beste.

TOPP 30 – BESTE TING MED Å VÆRE RUSFRI:

– Jeg får lov å føle alt igjen, uten å bli overbelastet.

– Jeg har alle rundt meg igjen, alle bånd er knyttet igjen.

– Jeg har ikke det hverdagslige stresset etter å bli frisk, jeg våkner opp frisk.

– Jeg er til stede hele tiden, og er her og nå.

– Jeg er frisk psykisk, og veldig sterkt mentalt.

– Jeg kan ikke bare drømme, men igangsette drømmene mine til å bli virkelige igjen.

– Jeg ser ett mål, og jeg fullfører det.

– Får kjempegod mestringsfølelse, noe som gjør at det blir lettere å holde seg rusfri for hver gang, og gir mer kampvilje.

– Jeg har god kontakt med barnet mitt, og får nå fremgang med barnevern og samvær oftere og skal ha bort tilsynsfører og få ha jentungen alene snart.

– Jeg føler meg voksnere, og tar mer ansvar mye lettere.

– Jeg lever igjen, og jeg velger å leve ett normalt liv A4 liv, med litt variasjon i hverdagen fordi jeg styrer selv alt nå. Ingenting styrer meg lenger.

– Jeg har FULL kontroll på meg selv, og hva som skal skje de kommende dagene.

– Jeg kan prate med normale folk, om normale ting og prater sjeldent om rus og slike ting jeg pratet om før, noe som fører til bedre vennskap og nye kjennskap.

– Jeg har fått kontakten med barndoms venninnen min igjen. Og blir kjent med hennes barn. Og får tilbringe alt min tid med de jeg vet bryr seg om meg, og som jeg bryr meg om også, og være i omgivelser jeg selv ønsker å være i. Ikke de jeg ikke ønsker å befinne meg i mot min egen vilje, med tvang fra meg selv og rusen.

– Jeg er i stand til å hjelpe andre, noe jeg alltid har villet gjort, men som stadig gikk galt før fordi jeg ikke visste å hjelpe meg selv en gang. Nå går det faktisk veldig bra.

– jeg har en INDRE fred, som jeg ikke kan beskrive, noe jeg ikke fant i rusen. Jeg fant fred, men ikke på denne gode måten som føles som den beste rusen i verden faktisk så mye at det kiler i magen når jeg tenker og skriver om det nå.

– Jeg kan gjøre akkurat det jeg vil, når jeg vil. Jeg er konge i mitt liv.

– Jeg kan plutselig få flashback til minner som er kjempegode som jeg ikke visste jeg hadde. Som også bidrar til å få meg til å se at det var gode minner og gode ting i livet mitt som jeg ikke så før.

– Jeg har fått bedre syn, hørsel, kvalifikasjoner, personligheten min og kunnskaper.

– Jeg vet nå hvem jeg er, hva yndlingsfargen min er for eksempel, hvilken musikk jeg liker ol.

– jeg har funnet ut at jeg har mye erfaring, og følelser som gjør at jeg kan male med akryl, og skrive sanger, og lage videoer. Jeg har mye kreativitet som jeg får utløp for i bilder og videoer.

– Jeg tar utdanningen min, og går på skole. Og jeg får bare 5 er og 6 er, men dårligere med oppmøte når jeg har vært i rus i 14 år , er kroppen min full av slitasje som går ut over skolen, og utdanningen min.

– Jeg er i stand til å ta tak i hva enn jeg ønsker å ta tak i, og kjempe hvilken kamp jeg vil. Fordi jeg er trygg på meg selv blitt, og selvsikker.

– Jeg har fått bedre selvtillit, og sikkerhet, og troen på meg selv igjen.

– Jeg står opp om morgenen, og steller meg og fungerer fra tidlig på dagen av, og da har jeg hele dagen og kvelden til akkurat det jeg selv har lyst å gjøre.

– Jeg er i stand til å ta meg av mine egne, familien og venner om det skulle være behov for det. Til alle tider.

– Jeg har en skikkelig god følelse nå, og kan heve hodet og gå med rak rygg, og ikke minst senket skuldrer. Fordi jeg får gjort mye for andre, for meg selv, ta tid til selvpleie, og bidra med forskjellige ting, fordi jeg er ikke avhengig av ett stoff som driver meg, og slår meg ned når jeg ikke har det. Og de her følelsene man har til oss selv, har mye å si for suksess.

– Jeg er stort sett alltid glad, og lykkelig og takknemlig.

– Jeg fullfører alt som jeg begynner på, for en gang skyld og det føles fantastisk ut. At jeg får til det jeg selv ønsker er en veldig god motivasjon for å fortsette på neste ønske, og mål. /utfordring.

– Man blir sterkere for hver gang man mestrer noe, og selvsikkerheten og troen på en øker, og da blir alt så mye lettere neste gang. Det er som ett spill, vi stiger i nivå, når oppgavene er komplett og vi har samlet opp redskapene vi trenger for å stige opp i Level. Hehe.

– Jeg er UTROLIG LYKKELIG, OG TAKKNEMLIG, og ser alt, og føler alt, og forstår alt, og kan gjøre noe med alt som kommer. Og jeg er sterk og oppegående nok til å klare å omprogrammere meg selv til den versjonen av meg selv jeg har lyst å være. Oppgraderer meg selv hele tiden, og jeg ser at jeg vokser og jeg føler det. Og jeg har alt jeg trenger ikke minst, og sitter ikke en enste dag uten toalettpapir, mat, eller såper.

DE 5 VERSTE TINGENE MED RUSEN:

–             Det Traumatiske en må oppleve, som en aldri hadde sett for seg, som overgrep, overfall fysisk, overdoser, dødsfall, styggeskapen som ligger i enkelte mennesker der rusen styrer folk til å vise sitt verste djevelske ansikt.  (Det er en sykdom, rusavhengighet som styrer)

–             Det jeg selv gjorde mot andre, helt ukontrollert påførte andre og mine nærmeste den største smerten.

–             At en Mister ALT av rettigheter, og stemmen sin en har som samfunnsborger, og ødelegger papirer og journaler blir skrevet som gir ditt verste mareritt av konsekvenser i fremtiden når man minst aner det. Som å bli nektet å være forelder når man ikke har annet på oss enn et forbanna tull av en setning i journalen som ble skrevet ned en dag en var rusa og snakket til offentligheten, psykolog og ruskonsulent. Ol. Alt håp blir borte, og desto vanskeligere blir det etter hver en konsekvens av journalen som blir brukt imot oss, og til slutt blir alt svart av psykisk overbelastning for man ramler mer og mer utpå rusen, og opplever mer og mer vondt, og skruer mer og mer av, helt til det ikke er mer å skrue av. Og man vet ikke at man er så dypt inne i det, og så syk som man er før man blir frisk, om man i det hele tatt blir frisk. Og fra det punktet er det nesten helt umulig å bli rusfri på, uten å bli frisk først. For man faller stadig tilbake til dritten, når man hater det og man forstår ikke hvorfor man feiler og feiler, fordi ingen sier eller ser deg som syk, og har heller ikke uoppfordret lyst å » fikse» det, og hvordan da fikse det, når verken du vet selv hvor syk du er, og ingen andre ser det så dypt heller. De fleste ser bare overflaten, rus og psykiske problemer henger sammen. Men det er så mye dypere enn det der, og så mye mer Heavy enn de fleste aner. Det psykiske som skjer med hodet når man ruser seg. (Det ble mye på dette punket) shit på.

–             Alle gangene du tror du har funnet noen som elsker deg for den du er, og blir stadig backstabbet.

–             Alle ganger man får straff av offentligheten, for å være syk og trenge hjelp.

–             At man ikke er til stede, og mister kontrollen til å ta oss ut av situasjoner der folk ikke vil oss godt, og skader oss. Og skader oss selv. Og man blir ikke hørt av systemet.

– Det å være mot min vilje rundt folk som skader meg tile gen vinning, for russuget tvinger oss til å sitte i skadelige omgivelser, rundt skadelige og farlige mennesker.

– Jeg Fant alt jeg så, opplevde, og hørte, og denne mind fuckingen, og mind kontrollen fra de onde som vil vinne noe på å skade andre, rettet mot de som allerede er overbelastet mentalt og følelsesmessig. Og de som er naive som fikk gjennomgå. Veldig vanskelig og kvalmende. Og det er ingenting en annen rusmisbruker kan gjøre for å slippe unna, fordi det er ingen hjelp å få og alt tryggheten forsvinner, og en kan ikke gjemme seg noe sted, for de finner alltid ut hvor du er. For andre som du tror er venner, røper deg og tar også del i denne styggeskapen, mot at de får rusmiddel en brukerdose, så er de kjøpt og betalt for å backstabbe deg. Og det er veldig vondt i seg selv å se hvordan denne rusen kontrollerer folk, selv dine nærmeste venner, er en ikke trygg hos.

MEN, NÅR SANT SKAL SIES, gjelder ikke dette for alle mennesker, og man må kunne se bak rusen for uansett hva jeg og andre har gjort så er det rusen som har kontrollert oss, traumer og overbelastning psykisk, og psykiske lidelsene som har styrt oss til å være det mørkeste av oss selv mot andre. Og noen ønsker og tror de gjør godt, men allikevel blir det vondt verre fordi det gjøres ut ifra hva noen som ikke er i stand til å tenke klart sine beslutninger og tanker om hva som bør gjøres og hvordan andre trenger hjelpen og hvordan andre er, slik at det ofte skjer at det gir motsatt effekt også blir folk enda mer sykt mentalt. Og enda mer usikker, og ustabil.

Det er så deilig, å være fri, og ha egen fri vilje, og være konge i eget liv.

Jeg styrer meg, jeg styrer alt jeg vil være, hvor jeg er, og hvor jeg vil, og hvem jeg skal omgi meg rundt og slippe inn i livet mitt.

Jeg har kontrollen, og jeg lever igjen. Og jeg får indre fred støtt og stadig, og kjenner jeg får litt rettigheter tilbake, litt etter litt sakte ja, men sikkert kommer det tilbake.

Og jeg skal få ta bil lappen nå, så jeg leverer stadig prøver, både blod og urin. Og jeg får ha jentungen min mer, og ikke minst får jeg være til stede når jeg er med henne. Jeg får bygge mange nye gode minner, og huske alt.!

Jeg får lov å være der for mine, og jentungen. Og jeg kan endelig få bygge meg selv og det som var rast sammen, opp igjen på mine egne premisser. Og det at jeg er selvstendig, og gjør alt selv betyr at ingen kan noensinne kan rive dette ned og ta det i fra meg igjen. Og da blir det mye tryggere å få på plass nye ting og bedre ting i livet, og mennesker som faktisk bryr seg.

I dag skal jeg bake, jeg vet ikke hva enda. Men jeg tenkte jeg skulle lage oppskriftene og med bilde forklaringer ut på bloggen min. Jeg lagde hjemmelaget farse, og kjøttkaker, med bacon og gulrot terninger kuttet i 1 mm * 1 mm størrelser. Og kålstuing med gulrot oppi, og brun saus fra bunn av med brun ost oppi og litt melk for å runde av smaken fra kraften litt.

Jeg spør deg, hva vil du at jeg skal bake og legge ut oppskrift og fremgangsmåte ut her på bloggen min? Jeg er up for en god utfordring så trenger du hjelp med en bakst og deig, så gi meg en kommentar så kan jeg få gjort det og kanskje hjelpe deg i gang med gode bilder og oppskrifter og tips jeg lærer undervegs.

 

Hva vil du høre mer om ?

Vil du jeg skal lage podcast der jeg tar opp en del med dette rus//psykiatri //pårørende til rus emner, og lurer du på noe så må du bare spør meg som anonym eller ikke , i kommentarfeltet. Jeg ønsker å hjelpe alle jeg kan med mine egne erfaringer og kunnskaper.

 

Tusen takk for du stadig leser min blogg, jeg er så utrolig takknemlig. Det kommer nytt innlegg senere i dag.

 

Mvh Luckyluka.

Avis artikkelen her : 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg