HVA ER HØSTENS MOTE & FARGER


HØST MOTE- HØSTENS FARGER

Jeg ville informere mine lesere om noe jeg har lurt på selv nå i dag.

Hvilke klær og farger er på mote nå til høsten ?
Så jeg har gjort en del reaserch og kommet frem til god informasjon.

legger ved kilder på slutten av innlegget, men jeg måtte bare dele det og mine meninger.

Jeg er utrolig glad i farger, de gjør meg virkelig mye i bedre humør.

men det er jo ikke alle farger vi passer alltid, og noen har yndlingsfarger.

Jeg elsker eple grønn, men jeg passer det ikke for det er ikke min stil rett og slett.

Men det er noe som er inn nå til høsten, har ramset opp en del, se her:

1. Eplegrønn

Sommerens favorittnyanse blir med oss inn i høsten. Eplegrønt lyser opp både i gatebildet og på catwalken denne sesongen.

STØVLETTER 3300 KR SAMSØE SAMSØE

2. Rett vest

Ønsk en 90-tallsfavoritt velkommen tilbake, nemlig dressvesten! Bruk den over en tettsittende pologenser, en T-skjorte eller en bluse.
MED NÅLESTRIPER 1300 KR SECOND FEMALE

Mening: Jeg elsker vest, men ikke alle tar seg godt ut og det er vanskelig synes jeg å finne bukser som passer til vest. Det må nesten være dress bukse.
Ja jeg er litt firkantet, og litt rusten på dette med klær å mote for tiden.

3. Sløyf det!

Knyttede bånd var å se hos flere store designere under høstens motevisninger. Sløyfen ble brukt som et dekorelement hos Carolina Herrera, som belte hos Brandon Maxwell og som en topp hos Jason Wu.
SLØYF DET CAROLINA HERRERA

Mye av «sløyf det!» er ganske kul stil som jeg antageligvis hadde brukt noe av selv. Jeg elsker blant annet sløyfe rundt halsen og slips.

Men problemet er her jeg bor , der er det ikke så mangen som duller seg noe særlig opp. Og vi går ui vanlig jeans, hette genser ol, eller joggebukser.

Noen går til og med i pysjamas bukse, husker så godt når bjørn borg kom ut med de her pysjamas buksene sine og bokserne. ! Alle gikk på skolen med pysjamas rutet bukser og innesko og ullsokker over buksekanten.

4. Boots

Svarte støvler med kraftige såler passer perfekt til regntunge dager. De grove bootsene er en fin kontrast til smale bukser og en feminin kåpe.

SNØREBOOTS 5400 KR ATP ATELIER

I Looove boots, men ikke alle ! Det er sinnsyk forskjell på boots, jeg hater de som ser ut som klovne sko , det der hadde jeg absolutt ikke kastet på beina mine for en million en gang.

Jeg kjøpte noen helt normale greie boots på H&M  til noe 300 kr, som jeg elsker med foring ( hvit ) inni hele bootsen, og de har ingen form som en klovne sko.
Jeg har de enda, og de er sinnsykt deilige å gå i ! anbefaler på det sterkeste.
Veldig fornøyd med de bootsene mine !

 

5. Cargo

Høstens store Y2K-trend er cargobuksen. Den vide buksen med praktiske lommer og synlige sømmer får du nå i både luksus- og budsjettvarianter. Den er komfortabel og kan kombineres med det meste.

KAMEL FARGET CARGO H&M 300 KR

Cargo , det er noe jeg kan bruke noe av hvertfall. Jeg er veldig kresen på de men de går greit så langt de ikke ser ut som sånne bestemor kort bukser!
For det er veldig fort gjort å ta feil der, av moten og bestemors kortbukse !
Men denne karamell fargen er jeg veldig glad i , den går kjempe fint med gammel rosa, og egentlig alle knasj farger også faktisk.

6. Karamellfarget

Myke toner av brunt, kamel og beige gir en av sesongens fineste fargepaletter. Kombiner nyansene i ett og samme antrekk, og miks gjerne ulike materialer slik at uttrykket blir enda mer interessant.

KJOLE 500 KR H&M

7. Quiltet

Pakk deg inn i vatterte plagg når temperaturen faller. Plaggene gir sporty antrekk som er like fine til joggesko som pumps.

LINDEX 500 KR

9. Dress deg opp

Legg jeansen til side, og finn fram din indre businesskvinne. Nå skal jakke og skjørt matche. Er du ikke glad i skjørt, kan du heller gå for en dressbukse.
PRADA

CAROLINE DAUR

Denne fra caroline daur. Jeg absolutt elsker denne stilen her ! omg ! Jeg har aldri sett den før i dag, og dette er noe jeg må få til på ett vis.
Egentlig veldig kjipt at de har bare mote på sånne stramme klær som man viser magen på når de aller fleste av oss har en god mage , hvertfall vi som er glad i mat og godteri . ! Men å være fornøyd med kroppen sin så kan man jo trø på oss hva man vil, så lenge vi har komforten til det.

DET ENESTE SOM BETYR NOE FOR MEG, ER AT DET ER KOMFORTABELT Å GÅ I. Og at jeg ikke ser helt idiot ut i tilegg da.

Men nå har jeg tenkt at jeg skulle ut å shoppe litt mer dagens mote , hlst farger ol. Så derfor jeg legger ut om dette innlegger ! Jeg har for en gang skyld lyst å prøve å følge moten litt, men jeg har absolutt ikke råd til prada ! Det blir billig mote og skjønnehet på meg. Så skal jeg dele outfits og hvor det er kjøpt samtidig prisen med deg som min gode leser.

Mote trenger ikke å være dyrt, man må bare lete litt ekstra mye når man skal lete på billigere butikker.

 

10. Poseclutch

En clutchveske er elegant og enkel å ta med seg. Årets fineste clutchvesker er formet som en liten pose og kommer i fine, avdempede nyanser.

Ok , dette er noe jeg absolutt ikke hadde brukt ! For det første , lett å miste, for det andre veldig lett å stjele en veske som ikke henger rundt armen eller skulderen ! Og til denne prisen de her lå på, de andre da , så er det ikke verdt det å gå  med stroppløs veske til flere tusen kroner.

11. Bomberjakke

Bomberjakken er et av de kuleste ytterplaggene du kan gå for denne høsten. Jakken skal være litt stor og romslig, så velg en litt oversized variant, eller kjøp den en størrelse større.

LYSEBLÅ 6900 KR ACNE STUDIOS

Baggie, er jeg glad i faktisk. Dette er noe jeg kunne ha brukt ! Og fargen er jo kjempe fin, og går fint til joggebukser også de her ! Jeg digger den.

Dette var en fin måte å finne ut hva jeg liker på, jeg har jo ikke så god peiling lenger fordi jeg var 14 år i rus livet, da var ikke dette vitkig liksom.

Som rusfri nå, 9-10 mnd , begynner dette å bety mer for meg hver dag som går, inkl sminke og det med selvpleie og skjønnhet og mote. Å føle meg bra , og pen er blitt vitkigere ja.
Jeg er fornøyd med meg selv men du skjønner hva jeg mener med det å føle meg pen ( pyntet ) ? Vi har alle behov for det, og det gjør noe med oss når man klarer å dulle mer med oss selv, og ta vare på oss selv mer.

12. Frynser

Frynser gir fort assosiasjoner til de glade 1920-årene. De gjør det lille ekstra, og er en fin detalj til et ellers nedtonet og enkelt plagg.

KJOLE 2800 KR, DESIGNERS REMIX

    ETRO

Dette er jo veldig kult, minner litt om cowgirl /goth style, jeg liker det men ville nok hatt litt mer farger enn å bare hatt svart, antageligvis lagt til noe gull farget smykker og belter osv for å få litt mer variasjon og fokujset litt bort fra det svarte og mørke. Men ellers en ganske kul stil som bærer sitt eget preg.

13. Fotsidt

Selv om mini- og midiskjørtet fortsatt er i motebildet, har det fotside skjørtet tatt over tronen denne sesongen. Tenk gjerne kontraster når du styler antrekket, og husk at valg av sko setter stilen.
SAINT LAUREN



SVART OG ELEGANT 1900 KR BY MALENE BIRGER

BLOMSTRET FRA LINDEX 359 KR

Ikke noe for meg, nei nei.. blar forbi dette jeg.

14. Bredskuldret

Sesongens mest trendy blazere skal ha markerte skuldre og være litt oversized. Et budsjettips kan være å finne en herreblazer på en bruktbutikk eller sy i skulderputer i en gammel favoritt.
DOBBELSPENT 6000 KR ,ROHE`
MØRKEBRUN 760 KR ZARA
ACNE STUDIOS

En vanskelig ting, men det kan gå med den rette type som prater til meg.

15. Denimdrøm

Denim fra topp til tå gir et kult og avslappet uttrykk. Velg likevel et trendy snitt, som en oversized olajakke og bukser med detaljer som synlige sømmer, strasspynt og ulike farger.
PERNILLE TEISBÆK

Dette er en grei stil vi alle passer å gå i til en viss grad, jeg er glad i dongri men det er ikke noe jeg er så flink til å gå i, fordi jeg vil ikke gå så trangt en hel dag på skolen. Men på byen , gjerne !

MIDIKJOLE MED KNAPPER 4195 KR GANNI

JAKKE MED STRASSPYNT 2500 KR, BAUM UND PFERDGARTEN

VIDE JEANS 1800 KR, BAUM UND PFERDGARTEN

Skinnhellige priser også her ! sinnsykt «1800,2500,4195 kr» !

16. Skinnhellig

Et typisk høsttegn er når skinnplaggene inntar butikkhyllene igjen. Dette året er intet unntak. Årets farger varierer fra svart til jordtoner som burgunderrød, mosegrønn og brun.
BOOTS 3390 KR , GESTUZ

Skinn er kult, men jeg bruker kun skinn i jakker og boots ! Det blir for corny for meg å bruke skinnbukse i tilegg.
sammenligner det  med SM  liksom vist det blir sånne tettsittende skinnbukser og skinn topp og skinn jakke og skinn boots. Det blir for mye. Jeg liker å kombinere skinn med, strikketøy, silke og eller jeans. !

17. Strikkesett

Matchende strikkesett er et elegant og sofistikert valg, uansett om du går for skjørt eller bukse. Pynt med en gammeldags nål eller brosje for en feminin touch.

OVERDEL 1800 KR, LOVECHILD 1979

SKJØRT 2600 KR, LOVE CHILD 1979

JIL SANDER

Personlig mener jeg at mote og det av klær som er inn i dag er oppnåelige priser for en middelmådig kvinne/ mann.

men jeg har lagt ved noe som jeg har funnet som man kan finne på H&M ,lindex og lignende dette er jo  en del billigere enn LOVECHILD for å si det slik.

Men man vet hvilke farger som går inn nå, KNASJ FARGER, sterke farger er høstens mote i år 2022.

 

Strikke tøy er genialt ! Jeg elsker strikke tøy men så har jeg så problemer med å finne de strikketøyene og klærne som passer meg, og de som er på mote. Ta f.eks denne strikke toppen fra LOVECHILD som jeg la ut, den er noe jeg har letet lenge etter !

Det er jo bare så nydelige tøy, men harlighet for en pris på de ! Nå vet jeg ikke med deg men, Det er helt uoppnåelig for meg hvertfall.

Det kommer innlegg fra shoppingen min, så følg med !

Jeg har tenkt å gå ut på shopping for å finne ut om jeg kan finne klær som er på mote, med høstens farger og som er oppnåelige priser.

Følg meg og min reise videre, kommenter og del gjerne.
Da vil jeg ønske deg en rektig fin dag videre tusen hjertelig takk for at du følger meg på min blogg, og min reise <3 KLEM fra Luckyluka ! <3

Kilder:  https://www.kk.no/mote/disse-17-trendene-vil-bli-store-i-host/76828860

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg