Sometimes , You Just got to Cut You’re self Some Fucking Slack ! Just enjoy the ride….

 

Hei alle sammen ! Da var jeg tilbake med ett blogg innlegg. Jeg tenkte at nå, nå må jeg bare kutte litt slack her og få min tid. Jeg har jo malingen men det blir liksom ikke helt det samme som bloggingen.

Jeg har ikke blogget på veldig lenge faktisk, men oppdateringen kommer her og nå.

Sluttet å røyke.

Ja, jeg har sluttet å røyke, fire uker nå snart fem. Jeg bare valgte å stoppe, selv om det gikk bra har det vært vanskelig. Jeg har flere ganger vært på kanten til å kjøpe en 20 pakning fordi jeg har slike stress momenter for tiden.

Funnet ny bolig.

Jeg skal flytte så jeg er midt inni sluttet å røyke og flytte, pakke og male. Jeg har pakket bort sy utstyret og maskinen , og har malingen oppe i tilfelle. Jeg holder på med nytt maleri men skriver mer om dette siden. Tilbake til funnet ny bolig.

Jeg hadde bare ett års kontrakt her jeg bor nå, ett skole år. Lite tenkte jeg at når denne boligen går ut, og jeg må pakke en stund før den 19 juni, når leieforholdet opphører. At dette kommer MIDT I ALLE PRØVENE. Shit, ja, lite gjennomtenkt, etter min mening. Så dette tar tid, men huset er kjempe kjekt, ligger med nydelig sjø utsikt og nydelig hage og ett lite rosa /lilla skur i hagen. Jeg har tilgang til å vedlikeholde hagen, og har avtalt at jeg skal klippe plenen der da jeg elsker å jobbe i hagen. Og det er muligheter etter nærmere avtale å få fikse litt i hagen. Og huset har tre stuer, det ene skal være bake hjørne, og en spise stue og vanlig stue, og jeg må lage plass til jentungen også. Hun skal ikke ha seng hos meg enda, men om så blir så fjerner jeg meg med ene stuen.

Jeg skal lage oppholdsrom til henne som er hennes eget, og oppe i andre etasje er det en gang, soverom, og fire små rommer, som er ypperlige til arbeidsrom, klesrom, og syrom, og malerom.

Så jeg flytter nå den 1. juni, men har god tid på meg til å flytte siden leiligheten her ikke går ut før 19 juni.

Jeg har fått litt støtte til møbler av venner, og nav, nav har bestilt kjøleskap til meg med liten frys i forhåpentligvis, kombi.

Også fikk jeg penger til seng, men jeg skal kjøpe brukt siden da får jeg kanskje råd til mer enn seng.

Det tar nok litt tid å fylle huset med møbler, da jeg er student og mottar AAP, men det er veldig fint at jeg har denne muligheten og kan bruke tid. For her i huset kan jeg nemlig bo lenge, langtidsleie. Med mindre noe skjer og de vil si meg opp. Eller omvendt. Lets hope not.

Har hatt den store mat prøven, praksis. 

Min egenvurdering. Mine tanker rundt prøven.

Det gikk veldig greit, jeg kunne gjort mye bedre men følte jeg gjorde det bedre enn jeg har gjort tidligere. Så jeg håper på en god karakter, men vet jo med det samme at det blir ingen 6 er , det skal mye til for å få 6 er i mat praksis tror jeg i og med at det er veldig mye å lære og å kunne. Veldig mye teori og praksis her, fagutrykk også helse, sikkerhet råvarer ja myye.. Og man blir liksom aldri helt utlært innen dette faget det er mye å lære, og evig mye faktisk. Så 6 er er noe man må jobbe seg til i over år å to, tenker jeg.

Men jeg følte det gikk veldig bra, jeg følte jeg var effektiv, og ikke dullet så mye med maten som min perfeksjonist side bruker å gjøre. Men skrelt kjapt, og kuttet alle matvarene samme tid i stede for en og en. løk, feks.

Også glemte jeg å koke ut mel smaken i kålstuingen, lol, dette er noe jeg vet og alltid gjør hjemme, og andre steder, samme når jeg lager suppe også. Når jeg lagde suppe til en hjelpende hånd haugaland var jeg så streng på at jeg måtte koke ut mel smaken før jeg hadde oppi kjøttet. Så jeg ble litt irritert på meg selv når jeg klarer å glemme å gjøre det under mat prøven på skolen. Men det får nå bare være, det er alltid ting man glemmer når man er under stress. Jeg hadde ingen grunn til å være stresset heller, læreren min sier alltid ikke stress, det går fint. Men det er vel  det at jeg vet det er en prøve, hehe.

Jeg hadde noens slurve feil, og en stor feil, jeg glemte å skrue på ovnen før jeg startet ! lol. og glemte å sette på rasteskapet. før jeg begynte. Men jeg gjorde alle utstyr klart dagen før, dette fikk jeg veldig mye skryt for. Jeg føler jeg har noen gode lærere, som faktisk lærer meg. Ja jeg er en vanskelig nøtt å lære fordi jeg er så forbaska sta, og jeg slet i begynnelsen med å ta til meg råd, fordi jeg vet best og kan best innstillingen min. Og nå dette halvåret har jeg gått mer inn for at jeg er her for å lære, og å gjøre feil er helt ok, det er en naturlig del av det å lære nye ting. Så jeg fikk vite at jeg var blitt flinkere til å ta til meg tilbakemeldinger, uten å bli sint. hehe. Ja , jeg kan bli sint. hehe. Det er ikke meningen men jeg er så påståelig.

 

Jeg har satt for høye forventninger til meg selv hadde bare 5- 6 ere i fjord. Og dette året er det vanskelig å følge opp de her gode karakterene mine. Spesielt når man har sp mange prøver. Det er bedre å begynne lavt og bygge seg opp med tiden. Som de andre sier. Og ikke før nå , forstår jeg det selv hehe.

Maleriet mitt, og jeg lærte noe nytt, slike øyeblikk gjør alt verdt det! Fantastisk. 

Jeg har malt og malt, sjø i mange omganger, og att og frem med alt , og tilbake og frem igjen. Og ikke funnet ut noen gang hvordan jeg maler skum i sjøen, sjø kanten osv. Og hvordan bølgene skal se ut dette sliter jeg med fremdeles, men fy søren. Fremgang. jeg fikk til skummet i sjøkanten. Og sanden min ser mer og mer realistisk ut, samme med sjøen.

Jeg så en youtube video på engelsk, og der var det en dame som sa det: Du skal prøve ut forskjellige strøk med penslene dine, bli kjent med penslene, Hva kan de penslene dine egentlig gjøre? Og lage? Hvist du vedner tuppen ned, og drar til hlyre hva gjør egentlig det? Hvordan ser det ut og hva kan det egentlig bli til?. Og jeg fant ut at med denne flate penselen min, kan jeg lage skum, prøvde forskjellige strøk, og til slutt fant jeg ut at det var ikke strøk som skulle til, det var faktisk å bare tuppe den nedpå og opp igjen, i forskjellige retninger. Med MYE hvit maling på. Og ha de mindre , med mindre mellomrom lengst bak, og med mindre maling på lengst bak, siden det skal være litt mørkere bak, og lysest fremme. Og større fremme. Neimen dette var så gøy, at jeg kasta meg opp på stolen på kjøkkenet og sto på stolen for å få perspektiv og ned igjen for å male videre.

Nå har jeg latt alt ligge og når jeg får en ide, maler jeg, jeg bruker kanskje en uke på noen strøk. Og andre ganger en dag på flere. Jeg ligger i sengen og sover, imens bilder kommer i hodet av hvordan jeg skal gjøre og hvordan det skal se ut.

Noen ganger må man gi seg selv litt slack i tøylene, og bare lene seg tilbake og nyte turen. 

Slappe mer av, og ikke minst være i nuet.

Jeg vet jeg har skrevet dette mange ganger, men jeg har glemt å ta det i bruk selv den siste stressende tiden.

Jeg merket, etter alle prøver, og øving, og øving, og maling, rydding, pakking, vasking, møter, og samtaler, psykolog timer, ta meg av hundene, og meg selv i samme slengen. Ikke kunnet blogge fordi jeg måtte fokusere på skolen. Og det hjalp på skole siden.

Men jeg tror at dette med flyttingen, og alt det andre utenom skole prøver, eller i tilegg til prøvene. At det har vært alt for mye på meg selv i det siste.

Det hele begynte med at jeg hadde spurt en veninne om det samme flere ganger, fordi jeg husket ikke at jeg hadde spurt om dert før, om igjen og om igjen.

Deretter fikk jeg en karakter tilbake, og jeg svarte på den og så gikk dagene, så spurte jeg om karakteren igjen.

Og så rota jeg med noen samtaler med de nye husvert jeg har, rota med datoen og påståelig som jeg er, kunne det virkes  helt feil ut,enn jeg mente det. Og att og frem med ting , skyldes stress btw.  Og jeg søkte på google, fordi jeg var redd for denne hukommelsen min. Er jeg i forstadiet på demens? Lol. Man kan jo lure etterhvert som man biter seg merke i at hele de to forje ukene er helt borte i detaljer.

Søkte opp, kan stress påvirke hukommelsen?

svaret jeg fikk opp traff meg midt i blinken,

 

Når vi er utsatt for mye stress eller når vi prøver å gjøre flere ting samtidig, kan det være vanskelig å konsentrere seg, og vi begynner å glemme eller huske feil. Hukommelsen kan virke dårligere på dager man er syk eller når man er sliten etter en lang dag.

 

Og jeg tenkte med meg selv, fytti katta at flere har sagt dette til meg før, jeg er bekymret for janne britt , og det at hun driver med så mye på en gang, det er ikke bra. Og jeg har bare sett forbi det, fordi jeg er en hyler på å balansere flere ting samtidig. Alltid gjort det liksom. Men denne gangen gikk det ikke. Jeg har blitt påvirket av mitt eget tempo, og mine egne interesser og gjøremål.

i have to cut myself some slack! Seriøst. Det går motsatt veg, enn jeg ønsker og prøver å oppnå. !

Ellers håper jeg at dere alle har hatt det fint, og at dere hadde en fin 17 mai, jeg lagde suppe på 17 mai, fiske suppe ,  70 liter. Det var meget tungt, men det ble veldig god suppe ut av det.

Nå skal jeg slappe av, spise is med masse lakris saus , og sjokolade som stivner på isen. Andre ville blitt kvalm, hadde de sett det. Ja jeg skal vise, med ett bilde hehe. Og så skal jeg rett og slett bare CHILLE i hele dag. Og dysje, klippe neglene mine. Hundene har klipt sine negler så da er det min tur. Og bare tenne noen talg lys, og slippe meg helt fri for alt en stund , hvertfall for resten av kvelden.! hehe.

Ønsker dere alt godt, så snakkes vi på siden.

Før du går , svar meg på dette: Hva gjør du ? For å stresse ned? , har du tendens til å balansere for mange baller i luften på en gang?

 

Mvh. Luckyluka ! Stooor klem. !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg