Oppskrift dronning Maud NYDELIG DESSERT

Oppskriften jeg bruker til dronning Maud.

Denne oppskriften lærte jeg fra skolen jeg går på.

Jeg går på restaurant og matfag på en meget god skole som er tilrettelagt for oss som har sklidd litt ut av dette systemet med skole osv.

Hauge videregående skole gir folk en ny tjangse til å klare seg , få utdanning.

Selv om man kansje ikke har flere skoleår igjen så ordnet de alt det der også.

Jeg var jo havnet i rus , og var der i 14 år ca.

Jeg har begynt skole der før også men så ramlet jeg utpå igjen for to år siden.

Men det stoppet ikke skolen for å få meg inn igjen, de holt kontakt og holdt dørene åpnet for meg hele tiden.

Så langt jeg hadde rene prøver i tre mnd fikk jeg begynne igjen på skolen.

Grunnet til at vi må ha rene prøver tre mnd i forvegen er jo på grunn av det er mangen sårbare mennesker som går der, og det skal ikke forekomme rus på skolen. Og det er jeg så utrolig glad for !

For denne gangen er det bedre for meg å begynne igjen ! Også for andre.

Lærerene er så utrolig snille og hyggelige , de hjelper gjerne og de tar også hensyn til hvilken som helst årsak som gjør at vi ikke kan gå på vanlig skole.

Så jeg vil dele oppskriften jeg lærte på skolen her på torsdag, med dere.

Og det er lite appetittlig for å si det slik. Og dronning mauden vil miste den stivheten og renne en del i bunn fordi gelantin ikke er skjært inn i eggedosisen.

Når vi har hatt gelantin oppi , skjærer man fløten rolig inn i eggedosisen for at den ikke skal miste den luftige konsistensen den har !

Jeg bruker på skolen , skolens oppskrift :

3 romtemperert egg,

3fl fløte, rom.t.

100 g sjokolade ,

3 plater med gelantin,

3 spiseskjeer sukker.

Og viktig med å ikke bruke for mye sjokolade , det er forskjell på hvilke type en bruker. Noen er kraftigere i smaken enn andre.

Feks Freia sin koke sjokolade er kraftigere og mektigere i smaken enn dronning sjokoladen.

Så ikke for tynne lag, og ikke for mye sjokolade.

Noen liker jo mye sjokolade på også.

Jeg liker å pynte øverst med fine snurrer med sjokolade som er raspet i store hull i rasp.

Har du noen spørsmål så spør i veg ! Jeg er her , og liker godt å få kommentarer.

Ønsker du mer mat blogging ?

 

Ett spørsmål ser dere hvordan mønster oppskriften har ? Legg merke til 3 ,av ditt og 3 av datt.

Da er det ett egg for hver dl fløte feks.

Denne oppskriften gjorde at jeg laget bedre dronning Maud enn hva jeg gjorde før fra google sine oppskrifter faktisk.

Selv om de ble gode da også da, men oppskriften ble lettere og jeg slappet mer av når jeg lagde det.

I dag skal jeg på basar i Åkrehamn kirke !

Basaren begynner 16:00 , og vi har så utrolig flotte og store premier som skal deles ut.

Basaren holdes for EN HJELPENDE HÅND HAUGALAND, som er en frivillig hjelpe organisasjon som min mor startet i 2014.

Der hjelper hun familier, barnefamilier, enslige , brukere, og andre med den maten som er det grunnleggende en bør ha, og ofte mye godteri og snacks , og mye gode kjøttvarer.

De har også strukket seg veldig langt for folk i noen tilfeller hjulpet med mye forskjellig faktisk.

Dette er første gangen de har basar og lodd salg , på de årene de har drevet.

Dette er fordi det må lager til, en base hvor de kan dele ut mat, og lage middager og ha ett møtested slik at de kan hjelpe enda flere , og utvikle seg enda større.

De er allerede ganske store , og strekker seg fra Haugalandet -odda-etne-ølen osv om jeg ikke tar helt feil. Men lager er ett must når det er vokst så stort.

Så alt vil gå til inntekt for lageret , og hjelpen videre.

Jeg selv har fått utrolig stor og god hjelp fra denne organisasjonen mangen ganger. ! Og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten !

For når man ikke har det greit, er skadet fysisk, eller sliter psykisk og ikke kommer seg ut døren , eller er i rus og ikke har penger til mat. Alle kan havne i den situasjon som gjør at vi trenger litt ekstra hjelp denne mnd eller uken. Og da er det så fantastisk at det kan komme noen på døren med en hel eske med mat og to poser kjøttvarer og snacks. ! Inkl drikke varer. Som melk, saft ol. Noen ganger brus.

Ta turen til Åkrehamn kirke, kl 1600 og støtt de ! Tusen takk! ❤️

Det vil også skje en stor overaskelse helt på slutten ! Det må dere få med dere ! Det skal jeg hvertfall! Harregud jeg gleder meg ! 😅❤️

Ellers ha en ufattelig god helg alle sammen ,og våg å be om hjelp, og strekk gjerne ut en hjelpende hånd viss du har mulighet ,eller du ser noen trenger hjelp!

Mandag begynner skolen igjen, og jeg er spent på hva vi skal til med denne uken av mat og desserter.

❤️😊 Ha en fin fin dag , mvh LUCKYLUKA !

IKKE vær redd for å kommentere , under innlegget finner du kommentar felt.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg