Terningkast 6đŸŽČBasar-En hjelpende hĂ„nd haugaland

Tidenes beste basar.

i dag har jeg vÊrt pÄ basar for en hjelpende hÄnd Haugaland en frivillig hjelpe organisasjon som min mor driver.

Og jeg mÄ med Êrlighet si at dette var tidens beste basar. Og jeg gir den ett terningkast 6 !

Egentlig skulle jeg bare pÄ basar, men i dag var jeg helt i hundre og hjalp til og bidro der jeg kunne.

Det hele startet med salg av lodder ved dĂžren, folk kom fra 15:30 og det startet egentlig 16:00.

SÄ fÞrst stod jeg og solgte lodder, selv om jeg ikke er sÄ god pÄ akuratt det sÄ var folk veldig tolmodig og hjalp meg Ä lÊre det hele sÄ da gikk det rimelig kjapt.

Jostein, fra mat under broen(en annen frivillig hjelpe organisasjon) kom med sang og musikk.

Det var rÄtt!

Deretter kom mamma med en velkommen tale og fortalte litt om hvem de er og hva de gjÞr,  Hauge videregÄende skole ble ogsÄ nevnt som den eksepsjonelle skolen de er. Skikkelig fin tale, og meget bra informert.

SÄ ble jeg stÄende ved kake salg bordet en stund, deretter ved lydstudio.

Glenn Tony som er med Ä hjelper utrolig mye og godt til i en hjelpende hÄnd Haugaland talte ett nydelig bibel vers og presenterte, HÄkon med sjÞen gir seg aldri prosjektet som hjelper folk med diverse pÄsmurt, mÞter, legemiddel assistert behandlings mÞter og diverse hjelp i rus og psykiatri for at folk skal fÄ den hjelpen de har rett pÄ og fÄ rett behandling.

Deretter fortalte HÄkon om sitt prosjekt han startet for 9 mnd siden som ble sÄ vellykket.  Som jeg skrev over her.

Det som var sĂ„ morsomt var jo at han ikke visste at han skulle tale fĂžr samme dag og ble “tatt litt pĂ„ sengen” om dette.men han fikset dette kjempe bra !

Og Jostein med mat under broen (en annen frivillig hjelpe organisasjon) fortalte ogsÄ en del om hva de gjÞr, de leverer mat , middager og kos til de under broen i haugesund.

Det trengs sÄ utrolig mye dette arbeidet de gjÞr ! Alle sammen var sÄ utrolig flinke og fikk delt viktige budskapet og informasjon.

Det ble kake salg , vaffler som Glenn Tony stekte som var nydelige !  Kaffe, og saft.

Og teamet som var med Ä hjalp  til var sÄ effektive og positive hele tiden, og flinke !

SÄ tenkte jeg at alle har fÄtt hÞre om alle som hjelper til nÄr folk fÄr behov for en hjelpende hÄnd av forskjellige Ärsaker, men det de ikke har fÄtt hÞre er om noen som har fÄtt all denne hjelpen.Direkte fra noen som mottok hjelpen i over lengre tid.

SĂ„ der kom jeg med ett inspill , og fikk for meg Ă„ plutselig prate om hvor jeg har vĂŠrt, og nĂ„r og hvorfor jeg trengte hjelpen av EN HJELPENDE HÅND HAUGALAND, Frelsesarmeen, hĂ„pets havn,  (frivillige hjelpe organisasjoner som hjelper med mat ), og hva denne hjelpen har gjort for meg.

Og ikke minst hva min fantastisk flotte og gode mamma gjorde for meg og mangen av de jeg var rundt pÄ den tiden.

Om  hvordan jeg ramlet ut , og at jeg ikke hadde sÄ mye penger til mat og at mamma bidro med klÊr, mat og til og med brus..

Og det gjorde dagen min hadde jeg brus og noe godteri. Rart hvordan sukker kan hjelpe mot abstinenser. !

Og tidligere i rusen nÄr jeg var med noen som ikke hadde mat sÄ stilte mamma opp med en hjelpende hÄnd Haugaland med mye mat og drikke.

Og mÞbler og alle ting som trengtes, fikk jeg ogsÄ mye hjelp med fra medlemmene i organisasjonen pÄ fb gruppen.

Ikke bare stilte hun opp for meg men mangen i samme situasjon.

Og jeg fortalte at vi trenger de organisasjonene , sÄ mye !

For vi gjĂžr det ! Og det er utrolig mangen som trenger hjelp!

Og jeg fortalte at jeg ogsÄ er med Ä hjelper til nÄr det trengs , og at det gjÞr noe med en selv nÄr man fÄr vÊre med pÄ Ä hjelpe andre !

Og ikke minst det Ä fÄ gjÞre opp for noe av det dÄrlige en selv har gjort mot andre ogsÄ.

For det er ikke noe Ä legge skjul pÄ at man skader andre og sÄrer andre nÄr man er pÄvirket uten Ä en gang tenke over det eller alltid vite at man gjÞr andre vondt.

Vi mener det jo ikke , hvertfall ikke alltid ! Men det bare skjer. Og da gjÞr det godt Ä fÄ gjÞre litt opp for det da , og det Ä fÄ gi noe tilbake igjen etter all den hjelpen jeg selv har fÄtt !

Og sĂ„ til slutt da mĂ„tte jeg jo si “oi, sĂ„ mĂ„ jeg jo ikke glemme Ă„ si at jeg har vĂŠrt rusfri nĂ„ da i 8 mnd”.

Da kom det en stor uventet applaus !

Og sÄ  det godeste  er jo hvordan alle stilte opp, og sÄ  hvor de trengtes og bare hjalp til der.

Deretter begynte vi pÄ lodd trekningen, sÄ jeg sto ved talerstolen og skrev opp de som ikke var tilstedet for Ä hente  gevinsten sin, og leste opp hva gevinst som skulle trekkes ut der Ä da.

og Glenn Tony og Anita sto nedenfor meg og trekket loddene ut random fra en app pÄ telefonen og leste opp navnene.

Deretter Ä ha trekt ut lodd bÞkene , begynte vi pÄ bord loddene.

Da sto jeg og leste opp fargene og bokstav og tallet hĂžyt , gjentok to ganger.

Og jeg syntes det var sÄ gÞy Ä fÄ liv Ä gjÞre det.

SĂ„ jeg var jo helt gira , og leste det opp sent , gul-O- nitti

wait for it 5! Gul O 95 😆 sĂ„ hĂžrer vi bare , Ă„Ă„Ă„Ă„rh! SĂžren ! Fra mangen og en “jess”  Hehe. Det var morsomt. !

Det som var ganske kult var att en person som vant feks en eu kontroll, hadde faktiske problemer med bilen sin og hadde behov for det. !

Og alle barneleker og div, kom til alle barna i trekningen. Vi sto i Guds hus ! SĂ„ det forklarer nok mye.

NĂ„r vi kom til en leke som jeg syntes var sĂ„ utrolig kul at til og med jeg ville ha den! Da sa jeg :” GUD vĂŠr sĂ„ snill Ă„ trekke et barn nĂ„â€.

SÄ putta jeg hÄnden ned i bÞtta og vridde hÄnden til den stoppet og pang, der var loddet. ! Og det var sÄ nydelig nÄr det var faktisk ett barn som ble den vinneren av denne gevinsten og !

Nei for en fantastisk dag !

Det var mye latter og glede , og hele rommet lyste opp av godhet. ! Og sÄ mangen som bidro med rene hjerter det var helt fantastisk flott Ä fÄ vÊre med pÄ det hele og fÄ ha sÄ mangen gode opgaver. !

Det kom jo som ett sjokk pÄ alle at jeg skulle prate plutselig , og at jeg sto og talte , og leste opp alt og slikt. Fordi vanligvis er jeg folke sky, og fÞler at angsten min henger litt igjen fra fÞr og kan komme tilbake.

Men i dag var det noe helt spesielt som skjedde med meg , som gjorde at jeg klarte Ä gjÞre det forann sÄ mangen folk uten Ä drite meg totalt ut og ! Haha. Tror jeg hvertfall da !

Og Jostein var sÄ flink til Ä synge og Ä spille gitar , og mamma sÄ flink til Ä tale og informere , og Glenn Tony sÄ flink til Ä multi taske , tale , lese bibel vers , klar gjÞre mye og steke vaffler og koke kaffe Ä fÄ ting til Ä gÄ  rundt.

Alexandra og Anita som var alle steder og hjalp til, og alle de var jo med pÄ klargjÞre dagen fÞr i tilegg.

Jeg var bare med i dag, mormor var ogsÄ med hele tiden, i gÄr og i dag . Alle var sÄ sykt flinke !

SÄ har vi da tante, som bidro en hel del og jentungen hennes som lÞp rundt og jobbet sÄ utrolig mye hele tiden og sto i kake salget i tilegg.og min kjÊre barndomsvenninne bidro med Ä selge lodd pÄ bordet med meg.  Nei sÄ utrolig bra dette her ble !

Og det er jo fÞrste basaren en hjelpende hÄnd Haugaland har hatt si det ble til i 2014, siden den dag har de drevet helt med egne midler.

Og ikke bare hjelper de til med mat, men de kjÞrer pÄ mat leveringer , mat hentinger fra ulike steder som Þnsker Ä bidra , hjelper til med jule middager, og hjelper barnefamilier med at de kan feire jul og gi barna gaver som blir pakket inn av en hjelpende hÄnd Haugaland, ribbe, poteter , stuing og alle tilbehÞrene som mÄ til for en skikkelig jule middag, de hjelper med klÊr.

Helt til slutt sÄ mÄtte alle barna komme frem , for mamma hadde et gavekort pÄ pizza som en av de barna kunne vinne om de fant en karamell som sig hadde gjemt under en av stolene.

Det var sÄ morsomt Ä se hvor effektive de barna var og energiske de ble nÄr de lÞp rundt og lette under alle stolene.

Det var skikkelig fint at barna fikk en premie sÄ tolmodige som de var igjennom hele denne basaren .

Det var en livlig og kjekk basar, og tidenes beste basar jeg har vÊrt med pÄ.

Ja jeg tror jeg har fÄtt dekket det meste av hva som skjedde , og vi fikk mangen positive tilbakemeldinger pÄ at dette var den beste basaren de hadde vÊrt pÄ og at de hadde stor kost seg. Og det gjorde jeg ogsÄ.

Legger ved bilder under her, har du lyst Ă„ bidra ?

GĂ„ pĂ„ Facebook gruppen https://www.facebook.com/groups/1582138992007158/?ref=share her <——+—bli medlem, eller bli grasrot giver pĂ„ norsk tipping se nederst.

Har du ogsÄ lyst Ä sponse/bidra fordi du har lyst Ä gjÞre noe godt for andre sÄ ta kontakt med daglig leder , forside bildet inneholder all informasjon du trenger. Alt blir tatt imot med stor takknemlighet, og behovet er stort.

sÞk opp en hjelpende hÄnd Haugaland pÄ grasrotmottaker  pÄ norsk tipping, og bli grasrot giver.

Og sÄ har de vipps, som ogsÄ stÄr pÄ Facebook gruppens forside bilde, og gaver tas ogsÄ imot med stor takk. Alt gÄr direkte til de som trenger en hjelpende hÄnd ! Og gÄr til Ä kunne hjelpe de som har det vanskelig av forskjellige Ärsaker.

NÄr man er med pÄ noe slik, det er fÞrst da man ser hvor mangen av oss som faktisk sliter med Ä fÄ ting til Ä gÄ rundt , Og jeg fÞler vi mÄ fÄ det mer frem i lyset , bruke de stemmene vi har fÄtt tildelt og tÞrre Ä si i fra og be om hjelp. Det er ABSOLUTT INGEN skam i Ä be om hjelp, tvert motsatt faktisk.

For vi lever i en enormt  dyr hverdag, med de strÞmprisene og bensin prisene og i tilegg sÄ er det faktisk en stor del av oss som trenger ekstra hjelp om dagen, enda mer enn fÞr. !

Det er ingenting Ä legge skjul pÄ at vi alle sliter til tider med forskjellig av forskjellige Ärsaker.

SÄ har vi frukt som er sinnsykt dyrt , og glutenfri mat er ogsÄ spinn vilt i pris ! Og noen kan ha lpn og avdragsordning er som gjÞr at ting er vanskelig for en periode, mens andre sitter uten arbeid og nok ytelser for Ä fÄ ting til Ä gÄ rundt, noen har i tilegg til null inntekt, skyhÞyt lÄn og er i ferd med Ä miste det ene og det andre.

Og pÄ gruppen kan en ogsÄ publisere som anonym, eller en kan publisere offentlig ogsÄ vist en vil.

SÄ ja , har du en frivillig hjelpe organisasjon i nÊrheten av deg? Bidra der du kan det gjÞr sÄ mye med oss Ä fÄ strekke ut en hÄnd til de som trenger det.

Har du lyst Ä hjelpe men vet ikke om noen i nÊrheten av deg , skjekk ut disse her flotte frivillige organisasjonene her som jeg kan gÄ god for selv ! Da jeg kjenner godt til de alle og synes de alle gjÞr en utmerket jobb!

Eller trenger du hjelp, men vet ikke hvor du kan henvende deg ?

SÞk de opp pÄ Facebook sÄ finner du de.

Eller klikk pĂ„ lenkene under herđŸ˜Šâ€ïž

EN HJELPENDE HÅND HAUGALAND. Åkrehamn

 .En hjelpende hÄnd Haugland med Inger

Mat under broen haugesund .

Mat onna bronÄ med Jostein

HÅKON (SJØEN)GIR SEG ALDRI

SJØEN GIR SEG ALDRI MED HÅKON

HĂ„pets havn Åkrehamn.

HĂ„pets havn Ă„krehamn

Frelsen Kopervik.

Frelsesarmeen kopervik

Heart Skudeneshavn.

Heart pÄ KarmÞy

 

Alle her gjĂžr en utmerket jobb, og har sykt god hjelp for mangen. Og Ăžnsker du Ă„ hjelpe noen  sĂ„ hjelp! Ikke nĂžl, for det gjĂžr sĂ„ utrolig godt Ă„ fĂ„ kunne bidra med noe. Hva som Helst  en kan bidra med sĂ„ gjĂžr det. For det gjĂžr godt mot andre og det gjĂžr godt for en selv sĂ„ det er en vinn -vinn situasjon , er det ikke slik de sier det nĂ„r det bare kan gjĂžr godt for alle parter ? đŸ˜†â€ïžđŸ˜…đŸ‘ Nei seriĂžst , det er sĂ„ verdt det.

Det var tidenes beste ettermiddag til kveld og dette skal jeg leve lenge pÄ.

NĂ„r jeg kom hjem hadde jeg litt kake med meg hjem, stor koste meg med  flere talg lys , Netflix og KAKE đŸ˜Šâ€ïž men sĂ„ plutselig sovnet jeg med talglys, og balkongdĂžren Ă„pen. Ikke bra da , men var sĂ„ trĂžtt nĂ„r jeg kom hjem og kunne hvile med god samvittighet som alle andre kan som bidro sĂ„ meget bra og kvelden gikk perfekt etter min “profesjonelle” mening. Hah!

Kunne ikke blitt bedre , og sÄ knirkefritt. Det er veldig bra til Ä vÊre en fÞrste gang.

Men for Ä ikke nevne alle de flotte som mÞtte opp da ! Som bidro og hadde med seg ett smil, god energi og strÄlte  glede, og lagde veldig god stemning. Det var fantastisk gÞy Ä fÄ sÄ godt selskap rundt seg med som god energi og barn med entusiasme!

Her kommer bildene for  i gÄr blir det nÄ da siden klokken er 04:17 , jeg skriver antageligvis det stÞrste inlegget jeg noen gang har skrevet og tenker enda pÄ denne dagen ! SÄ gÞy var dette.

 

De to siste bildene , her spiser jeg kake etter en fantastisk flott kveld med mangen flotte mennesker ! Med talglys og ett stort smil 😾

Tusen takk til alle for en nydelig dag jeg lever lenge pÄ, takk til en hjelpende hÄnd Haugaland for at jeg fikk vÊre med pÄ sÄ mye kjekt , takk til alle som bidro og for ett fantastisk flott team !

Da Þnsker jeg alle sammen en fin helg videre sÄ fÄr jeg komme meg i seng hundene begynner Ä bli galne pÄ meg nÄr jeg gÄr ut og i sengen hele tiden.

Men jeg mÄtte bare fÄ skrive ett grundig innlegg om denne fantastiske opplevelsen.

Og jeg hÄper alle fortsetter Ä hjelpe , og at mangen flere Þnsker Ä delta pÄ de neste fremover ! Det var sÄ utrolig gÞy at en vil absolutt ikke gÄ glipp av dette neste gang. Jeg skal vÊre med pÄ alle som kommer videre sÄ langt det gÄr seg til alt !

Stoor klem fra LUCKYLUKA â€ïžđŸ˜žđŸ‘

 

 

2 kommentarer
      1. Takker for kommentar , ❀ja tror alle e enig med at det ble en suksess hele basaren â€ïžđŸ™‚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg