Min30 årsdag i går // Narkose hos dyrlegen nå med Nicolas//Frykt Ikke sa han.

Min 30-årsdag i går. 

Hei alle  sammen, det var meningen at jeg skulle skrive innlegg i går. Jeg begynte godt men så sovna jeg faktisk. Vært helt utslitt for tiden. Og går med konstant smerter som forflytter seg rundt i hele kroppen. Og siden jeg ikke får hjelp av legen min må jeg bare gå slik. Med de her smertene kommer det ulike symptomer også. Uggen i hele formen med feberfølelse.

Og ja det går ut over skolen, så jeg skal ringe rustjenesten sin lege igjen. Og få god hjelp der igjen. Men det er synd for han kan jo ikke ta tak i utredninger fordi han er ikke min fastlege. Så det er minimalt hva han kan gjør annet enn å si hva han mener. Og tenker.

I går kom jeg hjem og så kom det blomster på døren fra datteren min og fosterhjemmet.

Så utrolig hyggelig ! Fordi jeg selv hadde seriøst glemt bursdagen min så det ble ikke noe feiring på meg. Ja i know. Det er ett rundt tall og store greier. Men jeg har liksom ikke vært tilstede og ikke vant med å feire på 12 år i rus. Og det er det at etter at jeg kom til meg selv så har liksom alt i livet vært en feiring og noe p være takknemlig for å lykkelig for. Så jeg har liksom så mye jeg er glad for og takknemlig for i hverdagen at dagen min føltes ikke ut som noe store greier. Til forskjell fra andre dager.

Men senere på kvelden ser jeg at det popper inn på vipps  Og  jeg har jo bare sovet , tatt livet med ro og grodd serier. Og laget enkel mat som potetmos og pølse og bacon terninger.  Så ser jeg beløpene også får jeg tårer. Fordi jeg har vært redd denne måneden for økonomien. Siden dyrlege besøk,medisiner osv langsiktig har dette pågått i fire måneder. Det har slitt på økonomien med dyrlege timer hver 14 dag. Og medisiner  og slike ting. Og min egen helse og økte strøm priser osv. Så jeg ble seriøst så overrasket men ikke bare det , kanskje litt lettet om jeg får si det slik. I og med at da skal jeg jo kanskje klare meg denne måneden. Og hva er det som man kan bli mer takknemlig for enn å faktisk få lov å klare seg denne måneden økonomisk , ha mat og alt man trenger ? Det er vertfall den fineste gaven jeg kunne fått nå.  Og det går jo også til noe jeg trenger og vil ha, noe jeg også ønsket meg. Så det dekker alle tingene for hva man ser i en gave.

 

Tusen takk alle sammen , for making my month , not day ,but the whole month is made ! ❤️

Sitter nå hos dyrlegen . Med Nicolas. 

Jo,. Årsaken til dette er jo for han har vært mye syk. Men siden han nå etter 4 månder med medisiner og dyrleger og spesialfor og vitamin pulver og non snop regel. Så må han ta tak i tannhelse problemene  sine. Han luktet i munnen og har litt smerter. Så kan jo tannhelsen gå ut over magen også. Veldig få som vet det. Men det er alltid uforklarlige plager med magen,når noen har tannproblemer.

Og her i Nicolas sitt tilfelle har han tarmbetennelse også noe sånn luftrørsprolaps. Det var ikke helt prolaps. Men noe i slekt. Som gjør at han tetter luftrøret når han f.eks spiser fra lave skåler. Eller legger han på seg for mye så kan han kveles.

Han har også måttet trekke dobbelt sett med tenner. Rasen får det vistnok.

Så har vi jo fulgt opp alle vaksiner og slikt. Og han har patella , hadde grad 3 og 1. Men nå etter mye trening og bygging av vev og muskler rundt kneskålen så har han sikkert 1 er på begge bakbeina. Han halter aldri. Kan vise små irritasjoner bare.

Nå sitter vi her hos dyrlegen igjen , han gikk en sprøyte i bakfoten og hylte som en stakkar stukken gris. Det var skikkelig vondt. !

Også pakket jeg han inn i teppet hans  og satte meg i benken å kysset og koset med han. Til han sovnet fint.

Så kom dyrlegen å hentet han, det er vell tid øyeblikk for at han våkner. Så jeg må skyndte meg nå. Skrive ferdig. Han skal nå ta bort tannstein og se om andre ting er nødvendig også.

Jeg håper han virkelig føler  seg bedre etterpå. Og jeg måtte egentlig bare ta han rett hjem for han kom til å kjenne på denne narkosen.

Det er så utrolig vondt å sitte her å vente og levere han i fra meg. At jeg ble sint , når and e hunder gått. Og frustrert og ville grine. Og vondt i magen ot føler jeg må spy. Men det er til det beste for han. Jeg elsker han og han trenger dette. Da står vi i dette.

 

Vil ønske deg og dine en strålende fin dag. Tusen hjertelig takk for netopp du leser min blogg. Det betyr så utrolig mye for meg !

Stor klem fra Luckyluka.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg