ABSOLUTT NYDELIG! Tur/røykOGstoff slutten

Absolutt nydelig tur, og været stråler.

 

En kjenner varmen fra solen legge seg som et godt varmt pledd over huden, solen står på stek og vi har blå himmel.

 

Asfalten var varm, og det var nesten helt vindstille i dag. Godt vi hadde ør lite vind,ellers hadde vi smeltet bort. 

Det er så nydelig når været er så herlig og solen står på stek.!

Vi gikk tur ned til skolen og hoppet hinder, løp inn fjell, bakker, opp og ned. Meg, Rico og Nicolas mine to søte små voffser.

Når vi var ferdig der, gikk vi tur oppi marka , hvor vi hilste på noen skjønne lam, og sauer.  Vi jogga litt, så gikk vi en heftig oppoverbakke på veg hjem. 

Det var alle tiders å kunne gå ut på tur igjen, har hatt en del vondt i armen siden jeg har flyttet ut av leiligheten min , da jeg vil være i nærheten av familie pga helså mi og familien. 

Den leiligheten jeg hadde som jeg netopp har flyttet ut av, var den første plassen “min” ,hvor jeg følte meg trygg, og fikk skikkelig rotfeste. 

Det FØLES SOM ET”HOOooME”! 

Og uten det “hjemmet,/rotfestet” ,er jeg og føler meg litt “lost” egentlig. 

Angsten var heftig når den begynte å bli tom, kjenner at tilhørigheten min løsnet opp.

Meen ! Jeg skal ikke klage for jeg har en familie som elsker meg mer enn alt, og har alltid mitt barndomshjem jeg er velkommen i. Det er bare at når det er ditt og føles som hjem for første gang så er det vanskelig å gi slipp på det. Men helt siden jeg sprakk, så ønsker jeg ikke at noe galt skal skje der jeg bodde for har gode referanser der fra. 

Så da handler det om å t ansvar før noe galt skjer, å ta forhåndsregler, hvertfall om man ikke ønsker å ta ansvar for det som kunne ha skjedd , hehehe. 

 

Det som er ganske kjekt er at jeg har slutta å røyke, vellykket. ! Så nå slipper jeg endelig å bruke penger på dritt som skader kroppen min ! 

RØYKESLUTT og stoffslutt. Konge i eget liv! 

Når jeg slutta med stoff var det for jeg hadde fått alt å alle som har med det å gjøre langt oppi halsen, og mye problemer mentalt og fysisk med helsen min på grunn av det. 

Så valget var lett, endte gå slik og mye verre,kansje død ,eller slutte?

Og røyken sluttet jeg med etterpå, det bare stoppa opp.

Vanligvis før har jeg vært så svak for morgen og kaffe røyken, og middagsrøyken, alle måltidsrøykene. Og nattrøykene og kaffeen. 

Men det som skjedde var at jeg vokna på natten, og var slutta slutta å røyke…simpelt, men hva skal jeg gjøre nå i stedet for å røyke som jeg er vant med hver gang jeg vokner? Dampe nikotin fritt! 

Tre dager har jeg sagt at jeg skal bruke damp maskin, for flimmerhårene vokser ut igjen og det er ubehag og vondt i halsen samt irretasjon.  Så for å ta litt av belastningen til ubehaget og dårlige vanene min, uten å legge noe press på denne røyke slutten min valgte jeg bare å stoppe ,for nå. Ikke si: jeg skal aldri røyke mer ,eller gjør det ulovlig å ta en røyk for da setter du oppå tuuuunge mursteiner over deg selv og denne røyke stoppen. 

Samtidig som når jeg skulle slutte å ruse meg, jeg har aldri sagt at jeg aldri skal ruse meg igjen, men har sagt jeg ville vært stokk idiot i hode vist jeg gjør dette igjen. (pga armen min , helsen, infeksjon i kroppen, stafylokokker,osv osv vann i føttene og nedsatt allmenntilstand)og ikke minst operasjonen. 

Jeg har sagt at nå er det nok,FOR NÅ. OG INGENTING MER, presset går bort og entenker aldri på røyk eller stoffet mer. Fordi det løper aldri bort fra oss det vil alltid være der å vente om det skulle bli til det. Ingenting stikker av. 

Men om vi røyker og ruser oss, så stikker helsa vår av og til Dickens. Røyk og stoff vil alltid være ,og ingenting har hastverk som man skulle tro av og til. 

Hvorfor ikke spare helsen sin imenst? 

Jeg har sagt at uansett er det myyyye bedre å være røykfri noen dager i uken , enn ingenting, og mye bedre å røyke en til dagen enn førti. ! 

Ta bort tegnene for røyke slutt så fjerner man presset. Det er ikke slik om at vist du sier du har sluttet så må du slutte å fortsette å presse deg selv, ikke si du har sluttet. Derfor presser man seg selv, vekten blir for tung. Ingen sa at du måtte, du må velge å slutte for deg selv. Vil du  det nok så fikser du hva du trenger for deg selv. 

Jeg har ingen regler annet enn forhåndsregler når det kommer til å skjerme meg selv fra ting som ikke er bra for meg og min helse,og barna rundt meg. Og min jentungen. 

Det er lett når man vet at det skader barna, eller at du skader deg selv med røyk eller stoff så skader du barna mer. Da er det veldig lett å stoppe,”ikke slutte men stoppe”,for nå. 

Pauser er også mye bedre for kroppen , gi deg selv og kroppen pusterom. Sånt at immunforsvaret får opparbeide seg og forbedre seg igjen, om du velger da å bryte det ned etterpå, er helt og holdent ditt valg. Men når jeg ser hvor mye bedre jeg er nå helsemessig, og hvor nær døden jeg har vært, så velger jeg å leve. Enkelt å greit. 

Å leve , innebærer å skjerme seg selv og sine for alt vondt, og som ikke er bra for seg eller de rundt seg.  Har man barn ,bør man kunne dette for de låser oss narkomane inne på tvang for å ikke kunne klare skjerme oss fra slike ting selv om vi ville gjort alt for våre barn. 

Det var noen tips, ta det til eg som du vil selv? 

Man har ALLTID  valg, i flertall. Det handler bare om å trekke det rette kortet. Hele livet er som poker,generelle livs regler.  De som er god i poker kan nok komme langt, ikke tull en gang. Når jeg satt å lærte poker tenkte jeg hele tiden , oii det er akuratt sånt man må gjøre i livet også ,eller være mot andre osv. Hehe  så Next, skal jeg lese om litt poker og legge igjen lite innlegg om dette. 

Ønsker alle en super flott kveld videre “,”

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg