Min 1st JuleStemning,Dekorasjon Egen Bolig,Hele Mitt Liv,Rusfri/Frisk Psykisk

Hei, nå er det snart jul ! 5 UKER Igjen bare !

Og jeg er allerede begynt å pynte til jul, for i år er nemlig FØRSTE Skikkelig julaften jeg har på 14 år.

Jo jeg har feiret jul før, i løpet av de 14 årene, men ikke vært tilstedet på grunn av min psykiske tilstand, og rusavhengighet som var.

 

Men i år er første jule stemning jeg skikkelig har fått nemlig, og førsste gangen jeg dekorerer min egen leilighet med jule dekor. Også har jeg fått JULETTRE ! oioi ! jeg gleder meg over denne høytidelige aften som vi har i vente. Og jeg har allerede laget ribbe som en øvelse , for første gang ! Og svor og alt ble helt perfekt. !

og jeg har baket hvite julemenn,  kokosmakroner, og smørkjeks med sitron og sjokolade på. !

Legger ved bilder:

jeg har fått på plass juletre, pyntet juletreet. Og det jeg gjorde var noe helt eget med hele greia fordi i alle år har jeg mistet minner, gode minner. og litt etter litt kommer de tilbake igjen.

Og når jeg da satt der på gulvet og hang opp gull og sølv julekuler poppet det opp enda ett nytt bilde fra når jeg var barn og satt akuratt i samme stilling på gulvet som jeg gjorde nå.

Da min mormor sa: ” du må ikke henge de så tett, spe de litt mer utover slik at vi får det gjevnt ut over hele treet. ” Og jeg satt der med de her minnene mine i hodet og nynnet på julesangen”: we wish you a mary christmas. ”

Og så svarte jeg de her minnene mine med: ” Åja , ja det stemmer “. he he , det var så morsomt, fordi jeg hang alle kulene gjevnt og spredde de utover hele treet. Det var som en påminnelse , jeg svarte, og jeg lyttet til det i handling.

Jeg har fått opp julestjerne i vinduet, dette var det første jeg gjorde samtidig som jeg kjøpte gull glitter duk til spisebordet og en svart løper som jeg har også hvit og rød rose med gull blader i.

Legger ved bilde:

Og jeg må bake på nytt, og på nytt fordi jeg spiser opp alt etterhvert. Nå har jeg kjøpt rispuffs fordi jeg skal lage risboller straks. Jeg som elsker å bake, og stå på kjøkkenet såklart jeg gleder meg over denne tiden hvor det er så mye som skal ordnes.

I kveld kommer artikkelen min ut i avisen, karmøynytt.no

Følg med på www.karmøynytt.no

Jeg er så spent, fordi artikkelen jeg ble intervjuet til kommer ut i kveld ! Og jeg har svart en del private ting her angående barnevern, og hva som skjedde med meg ved omsorgs overtagelsen noe som jeg også har skrevet en del om i forje innlegg.

 

Men det er litt forskjell på blogg, og avisen lokalt. Men lokal samfunnet vet jo hvem jeg er, og hvor jeg har vært fordi jeg har jo også blitt observert av dem ganske ofte i en dårlig tilstand som før var når jeg var i rus, også har jeg vært på tv haugaland før, og en gang til nå nylig. Så de fleste vet hvem jeg er, og jeg lever jo ett ganske åpent og offentlig liv når jeg har valgt å blogge. Men jeg skjermer min datter for dette livet så godt jeg kan, og med god hjelp av fosterfamilien og god kommunikasjon som foreksempel om jeg blir intervjuet i karmøynytt, eller andre aviser så gir jeg beskjed til fosterfamilien slik at de er klar over det at de da vet at jeg er i denne avisen og kan da skjerme henne litt for dette og eventuelt gjøre forberedelser.

Lets be real, det jeg skriver om er jo ikke for noe barn sine øyne ! Men stor del av årsaken til at jeg holder meg frisk er bloggingen, og det gir meg mening og mål med livet. og holder meg gående. Det er ganske stor terapi  i dette, og at kanskje det jeg skriver kan hjelpe andre også.

Erfaringskonskulent

Nå har jeg vært i kontakt med noen som skal kontakte meg på mandag angående å bli erfaringskonsulent, så da får jeg bare vente å se. jeg vet jeg må ha noen kurser og slikt. men om jeg får tittelen erfaringskonsulent, kan jeg komme så mye lenger. og jeg kan også holde foredrag med denne tittelen noe som er litt mer profesjonelt enn å holde foredrag som en tidligere rusmisbruker.

Hva spier dere på JUlaften, og nyttår?

Hva har dere tenkt å spise på julaften, hva er dine tradisjoner? Og nyttår?

Vi spiser ribbe, og egentlig  så husker jeg ikke hva vi spiste på nyttår, på grunn av min tilstand med rus og psykisk lidelse. Men i år har jeg lyst på kalkun. og jeg gleder meg. Jeg skal invitere på middag her i år, på nyttår , og skal stelle i stand og så kan vi stå ute på balkongen og se på alle fyrverkeriene som kommer klokken 00:00 , ja folk starter tidligere. Men kan de ikke spare de til klokken 00:00 slik at det blir ekstra fire, på selveste tiden i stedet for ? Fordi jeg føler det har vært mindre og mindre for hvert år, men ikke rart det når de skyter det opp før de skal.

Nei for en fantastisk tid å bli frisk på.

jeg har vært frisk i 1 år, men så har jeg vørt rusfri før 2 år og her og der, perioder. men det er ikke det samme. Fordi denne gangen er jeg ikke bare rusfri, jeg er frisk ! Og tilstedet. Rusfri men ikke rusfri mentalt, eller frisk da er man jo ikke tilstedet og når man da blir rusfri, frisk og tilstedet føles det som å endelig komme tilbake til alt ditt nære og kjære for første gang på 14 år. og det føles som å ha vært på mars, uten mulighet for å komme tilbake til kroppen som er på jorden og går på autopilot, tatt over av en besettelse på en type måte.

Og det å være her jeg er i dag, det er noe jeg bare må få lov å si at jeg er så takknemlig for. ! At jeg fikk komme tilbake, at jeg fremdeles er frisk. Og ikke minst at jeg har familien og venner fremdeles her rundt meg som alltid stiller opp på tross av alt jeg har gjort tidligere og mer hva jeg ikke gjorde.

jeg er med dette, trygg på at det uten problemer skal gå slik resten av mitt liv, rusproblemet mitt føler jeg ikke lenger. Men jeg føler kampen fra systemet til en med rusavhengighet veldig godt. Til og med når jeg ikke er rusavhengig lenger, og leger og alle ting har lite forståelse for at det å bli frisk fra dissosiasjon lidelsen, det er så mye større enn å bare bli rusfri, at dette er noe som har hindret meg i å klare meg før , selv som rusfri. og at det har hindret meg i å være tilstedet, og hindret meg resterende prosentene av meg selv, 90 % som jeg manglet. Som gjorde det veldig vanskelig å lykkes. SÅ når noen sier: ” jamen du har jo vært her før”, så sier jeg. Det har jeg slettes ikke! ikke i nærheten engang.

” Du har jo prøvd å bli rusfri før”, du har vert her før, uten å lykkes ” ; jeg var aldri her selv om jeg var rusfri 2 år en gang. Jeg har aldri vært her jeg er i dag, jeg har vært rusfri ja. Men jeg har aldri vært frisk de 14 årene mine i rus, heller ei de 2 årene som rusfri, eller de tre månedene, eller ukene jeg hadde gode perioder. og jeg hadde dårlige perioder, men fremdeles var jeg syk.  Nå er jeg frisk, det er et helt annet nivå enn hva jeg noen gang har vært på før.

Og det føles ganske godt ut, takknemlig <3 OBS: Medisinsk behandling , kommer her under: no christmas here. Se forbi om det er uintressant.

Men det bør bli mer viten og kunnskap om dette fordi vi blir alle behandlet likt, de som har gitt opp,de som er rusfri men ikke frisk, de som er rusfri å frisk, de som tar utdanningen og vil noe i livet. Vi er alle behandlet likt, og får samme behandling og krav. Og det er slettes ikke rett.

Ta meg foreskempel, vist jeg skal over på medisiner som har mindre bivirkninger, da de jeg går på gjør meg fysisk dårlig på en truende måte både for min helse, og utdanningen min. Da må jeg hente de hver dag, og det blir ikke tilrettelagt for skole, og jobb. Det driter de i. Nå er jeg kontakt med behandler og han har sendt brev til legen min , uten mitt samtykke. Og det er veldig alvorlig. ! De overkjører oss, samme hvor vi er fra, hvem vi er, og hvor vi er kommet.

 

Jeg tenkte jeg skulle se ann hvordan dette her går, og blir jeg verken hørt eller lyttet til når min helse tilstand er truet av de her medisinene, og min fremtid blir truet av de evnt nye. Og det ikke blir tilrettelagt så går jeg videre med det. Det kan hende de har blitt bedre, men det kan også hende de er akuratt det samme som før, derfor skriver jeg dette ned her slik at jeg har det ute offentlig. Til hvist det ikke skulle skje noe, og det går fremdeles ut over utdanningen min.

 

Nå går det ut over utdanningen fordi jeg er syk, helsemessig, og har en god andel av alle bivirkninger som er på denne medisinen, noe jeg ikke har tenkt over før jeg ble fortalt det av noen som står meg nert som ser hvilke symtomer jeg har og har hatt i lang periode. Og jeg svima av på storkjøkkenet, og det kunne går veldig galt. Og jeg blir akutt dårlig, med abstinens lignende symtomer, også smerter i muskel og ledd, og skjelett, og øynene renner, og jeg har forkjølelses symtomer, og utslett på kropp og ansikt. Og puste besvær i ny og ned, plutselig om morgenen. Og jeg hoster og hoster bruker 20 min på badet bare for å hoste. Og jeg hoster opp blod, og blør i nesen. Og går med bestandig hodepine, migrene anfall, og det begynner å gå veldig ut over skolen. Mage probleme spesielt. Fordi jeg kommer meg ikke ut døren med de problemene. Nå har legen min sendt hendvisning til mr, Radiologisk rønken. LS; HV , Og da om de ikke finner noe er det ganske tydelig at dette er medisinene lar har meg på, ved tvang faktisk. det var dette eller ingenting. Og da er det dette eller ulovligheter, ingen godt liv. Så da, får vi se. Men de bør lytte mer til pasientene sine, fordi det er deres helse og liv som blir utsatt for de her symptomene og stoffene.  pasientene kjenner kroppen sin bedre enn noen behandler gjør. En behandler som aldri ser oss en gang skal bestemme om vi reagerer nok på en medisin eller ikke, og ikke gi oss valg av medisiner, det er faktisk slik at mangen reagerer alvorlig med alvorlig allergiske reaksjoner  på medisiner, det er derfor de har flere typer medisiner. ikke for å tilfredstille Lar sin mistillit til pasienter og medisin bruk.

 

Beklager dette skulle egentlig ikke være med i bloggen, men jeg bestemte i siste liten at jeg er nødt å ta dette med, for min egen del.

 

 

Nå , blir det bra !

Julen kommer, og stemningen er på veg, helse hjelpen blir bra, Videresendt til forskjellige typer rønken for å se hva som feiler meg, Men jeg legger ikke fra meg at dette kans skyldes medisiner. Da jeg før de her medisinene kjennte jeg aldri på de her symtomer. Og det irriterer meg at det kan ha gitt meg varige men.

DERFOR har vi advokater her, for å gi oss våre rettigheter, og kjempe den ved vår side ! Støtten vi ikke får, av dømmende blikk med makt tittel.

Julaften, og tidene her er en vanskelig tid for mange.

Desverre er det ikke så mange som har det så godt som oss på de tidene her. mange har mistet sine nære og kjære, og er alene og føler seg ensom på de tidene hvor de aller fleste familier samles og feirer sammen.

Gjerne inviter en person inn i ditt hjem de her tider som ikke har så mange, gi de juleglede ! Også har vi den dyre strøm prisen, og bensin priser, og matvarer stiger i pris slik at det er mange som ikke har råd rett og slett til å feire jul sammen med sin familie. Derfor har vi frivillige hjelpe organisasjoner som HJELPENDE HÅND HAUGALAND, (klikk på teksten)

Som bidrar og hare jule innsamlinger slik at de kan kjøpe jule middager og gaver til familier som ikke har råd dette året. Vi m å bidra og hjelpe til, med å spre litt jule omsorg og kjærlighet til de som ikke har så mye, hjelp på dine lokale veldedighets organisasjoner, og bidra til de du kjenner som sliter. PÅ den måten kan vi sørge for at om ikke alle men enda flere får denne gode jule opplevelsen. !

La oss ikke bare tenke på oss selv, vi er ett samfunn og vi skal stå sammen som det gode samfunnet vi er. Spesielt i de her tider som kommer. Vi lokale må stå sammen, og vi må hjelpe de vi kan. Det er ikke jul uten at alle får føle på denne gleden. ! Jeg husker  så godt når min mor sa som driver en hjelpende hånd haugaland :” Nei jeg klarer ikke å spise, fordi jeg tenker bare på de som ikke har mat nå denne tiden “, en julaften før de begynte med jule hjelpen.

Og det er menneskelig av oss, så vis menneskelighet bidra ! Der du kan. Jeg selv har ikke feiret jul på grunn av økonomi, bosted, rusavhengighet og jeg vet hvordan det er. Heldigvis har jeg alltid hatt ett godt hjem å komme til om jeg ike var ruset. Men det er det ikke alle som har desverre.

La oss ikke glemme våre medmennesker i år ! <3

Ellers ønsker jeg dere alle en veldig fin søndag videre, så snakkes vi på. Ikke glem å les artikkelen min, på karmøynytt sin nettside.

Hjertelig hilsen Luckyluka. !

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg