LilleJUL Med barnet mitt(Fosterhjem)JulaftenGODJUL/Dette fikk Jeg Til JUL(SYMASKIN)wii! ol.Hva mener du om at foreldre blottlegger barna offentlig

 

GOOOOD JUUUL ! Alle sammen !

Nei fy søren for en nydelig dag, og tid dette her har vært. 

 

Dagen i går kom jentungen min på 8 år hjem til meg for første gang i min egen bolig. 

Og vi var på juleshopping før dette her uten tilsyn. Det begynner virkelig å se lyst ut dette her nå. Og jeg begynner endelig å føle på fremgangen barnevernet lover meg. Og i går hadde barnet mitt feber, men de kom likevel. Selvfølgelig kjente vi jevnt og trygt på panna hennes, og fulgte godt med. også har vi bakt julekaker som vi pyntet inn i gaver til fostermor, fosterfar, storesøster og mormor og oldemor. Dette var veldig gøy !

 

Vi har jo liksom aldri hatt en typisk “hjemme dag” . som mor og barn har daglig. Og det er noe slik jeg har så inderlig savnet fra dagen hun ble født. Å få kjenne på det å være mor selv om det er noen gråere dager enn andre. 

Sykdom, smil og latter og glede, kleine spørsmål, og tristhet er alle stunder en mor har med sitt barn så jeg er selvfølgelig evig takknemlig uansett hvilken av de punktene jeg får når jeg er med henne. 

Dagen gikk jo over all forventning med tanke på at hun var syk med feber, så gikk det jo kjempe bra. Jeg forklarte at hun måtte jo kjenne på det selv, og gi beskjed hvis hun ville dra hjem også. 

Hun har jo også hatt så lyst på hund, men som jeg sa til henne så har hun jo fått en hund av meg som er hos meg. Jeg kjøpte han for 12000 kroner, og meningen var at hun skulle jo mer hjem etterhvert. men slik ble det ikke. 

 

Så endelig har hun da fått tilbringe kosetid med Nicolas, hunden vår. Og hun hadde jo feber, da la han seg inn i armene hennes, koset sammen med henne på teppe. De går jo hånd i hånd, harlighet for en tilknytning de hadde da ! Også etter de hadde gått, har han bare knurret på meg, også surmulet , med syte lyder og sovet en hel del. Tror faktisk at han savner henne veldig. Det kom seg veldig da når pakkene begynte å åpnes i dag. 

 

Jeg fikk noen kleine spørsmål / kleint samtaleemne faktisk. men selv om jeg ble litt satt ut, så fant jeg det veldig kult at hun har den tilliten til meg å klarer å prate om slike ting med meg , for det er veldig naturlig. 

Hva mener du om bloggere som blottlegger barna, private samtaler. Og med bilder og navn offentlig !?

Jeg vil gjerne høre din mening , for dette er ett veldig stort tema for tiden.

Mange som opplever dette med barn fra 8 år og oppover. Det er helt normalt. Men jeg føler ikke for å blottlegge mitt barn offentlig for det å være offentlig er det jeg som har valgt , ikke barnet mitt og når hun er voksen nok til å velge selv så so be it. Men ikke før hun en gang kan snakke for seg eller være i stand til å se konsekvenser av ting liksom.

Og jeg sa fra dagen jeg ble gravid at dette barnet skal få svar, hun skal ikke få rundt grøten svar, eller halve svar eller løgner servert. Det skaper uvitenhet, og kan senere i tid føre til alvorlige hendelser, for eksempel om det gjelder dette med kroppen og slikt. Så hvis et barn ikke blir fortalt hva som er greit og ikke greit, kan det føre til ganske alvorlige ting, og barnet kan la være å fortelle det til foreldrene fordi barnet ikke vet at det er galt. Og derfor har jeg sagt at mitt barn skal aldri være uviten , og hun skal bli forklart etterhvert som hun spør. 

 

Men også skal det holdes en klar grense for hva barn absolutt ikke trenger å vite og.

Jeg leste på et blogginnlegg der en mor skriver om flere slike samtaler med sitt barn, også har hun både navn og bilde av seg og sitt barn der også. ! Jeg finner dette helt uhørlig! Barn skal absolutt ikke blottlegges på denne måten ! IKke på noen måte skal de blottlegges slik , det var jo en privat samtale de hadde.

 

Jeg er alt for å dele erfaringer, men man trenger ikke å dele hver en eneste detalj av de her erfaringene som angår sitt eget barn med bilde og navn ! Nei vet du hva..

 

Så jeg skjermer mitt barn fra min blogg, det har jeg gjort fra starten av fordi jeg vil ikke at hun på noen måte skal assosieres blant vennekretsen sin sammen meds det jeg skriver. Og det er slik jeg mener det skal være også!

 

Jeg legger kanskje på ett mennesker, og litt slikt innimellom for at det ikke skal kjennes igjen helt, og jeg er veldig diskre når det kommer til private samtaler som angår andre samme hvem de er sammen med. 

 

Og jeg skriver aldri navn, med mindre folk samtykker til det muntlig.  Og jeg finner dette som gyldne regler for offentliggjøring av andre. 

 

Barnet mitt på LilleJUlaften

 

Vi bakte julekaker, og åpnet opp pakker! Dette var veldig gøy, hun ville jo ikke dra hjem for hun ville være over hos meg. Men det kan hun ikke for det er alt for tidlig enda, vi har nettopp økt kontakten. Og jeg er veldig glad for tilliten, tryggheten hun har sammen med meg det er fremskritt. Og jeg håper virkelig at hun skal være mer hos meg , lengre og kanskje over i helger og slikt. Men Det skal gå veldig langsomt, for hennes egen trygghet og sikkerhet. også for min situasjon med rus historikken. Så egentlig alt i alt er jeg veldig glad for at det går fremover, men i hennes tempo, slik at alt er klart og sikkert med meg også. fordi å være rusavhengig er noe usikkert i seg selv. Selv om jeg denne gangen vet at jeg er 100% trygg nå , fordi jeg er endelig frisk psykisk og har meg selv igjen denne gangen noe jeg ikke har gjort de andre gangene jeg har prøvd. Så har jeg fremdeles mye å “fikse” på med meg selv også. Det er noe jeg må jobbe med resten av livet. En rusavhengighet forsvinner ikke over natta, men at jeg ble frisk psykisk, tilstede med alle gode minner, meninger og alt jeg står for har jo gitt meg ett stort forsprang i å lykkes som frisk og rusfri resten av livet med hele 90 % vil jeg si. Resten står på fremgangen , og motivasjonen. 

 

I dag har vi feiret jul , jeg og familien min ! Det begynte med en oppfriskning på badet, kjolen på og så sminken på. Men så sovnet jeg med hodet nedi puta i sofaen! Og så ropte mamma : “ NÅ er det Mat !” Og da var det rett opp, og halve trynet mitt var dovnet bort fordi jeg la kanten på puta over tinningen slik at sminken ikke ble tørket i alle kanter i tryne, og hang igjen på sofa puta. For det har skjedd så mange ganger ! 

 

Nei jeg var så trøtt i dag, så jeg bare sovnet. Men kjempe god middag ! Ribbe, og jeg var den som krydret og skjærte svoren dette året. Fordi jeg har laget ribbe en gang og jeg lyktes med dette første forsøk, den var bedre enn noen annen resturant eller andre steder sa middagsgjestene mine. Fordi jeg har en del hemmeligheter når det kommer til ribbe lagingen min. Metoder jeg gjør det på som gjør at nesten alt fettet renner bort. Jeg fant faktisk ikke fett i ribba jeg lagde. også var det tynnribbe også. Skal jo normalt sett være en del fett i den, men nei og kjøttet smeltet på tunga. Var utrolig nybegynner flaks for første gang steking av ribbe ja. ! 

 

Denne gangen ble den også god, men jeg fikk ikke bruke de ingredienser som jeg normalt ville brukt fordi det er litt utradisjonelt. Hehe. Men fantastisk måltid. Fordi min mormor har laget den , langtidstekt den. Jeg skjønte bare opp rutene og krydret. Jeg kunne kanskje hatt enda mer salt denne gang faktisk. 

Det er nydelig å få feire sammen med de beste menneskene jeg har i livet mitt.

Også denne juletiden fikk jeg besøk av pappa , det var veldig hyggelig ! Siden jeg har vert i rus så har vi ikke hatt så tett kontakt. Og jeg kunne ikke være alle steder , spesielt ikke om det er barn tilstede da holdt jeg meg borte om jeg har vært påvirket. Og det var noe jeg så og si var hele tiden.

Og jeg fikk enormt med julegaver , harlighet det hadde dere da ikke trengt folkens. ❤️🤩

God kontakt med alle i familien, men jeg skriver ikke alt fordi jeg er veldig opptatt av at de som ikke ønsker å være offentlig blir respektert.

Jeg har noen nære som absolutt helst er anonym, og da deler jeg ingenting om de. Så de finner ingen noe om her i min blogg. Det er viktig for meg å ta hensyn til det at enkelte ikke vil at jeg skal dele om de. Og respektere det. Men de som finner det greit å være offentlig , de skriver jeg om men bruker alikevell ikke navn. Jeg er streng slik. Jeg satte de reglene når jeg begynte å blogge for mange år siden faktisk. Før jeg kutta det ut og begynte igjen , og de reglene mine har jeg tenkt å forholde meg til alltid.

OGSÅ ! FIKK JEG SYMASKIN ; OG AIR FRYER ! OMG ! OMg!

Jeg begynte gråte når jeg så symaskinen ! Ikke tull en gang. Fordi jeg har hatt så lyst på symaskin lenge, fordi jeg tegnet og designet klær før når jeg var ungdom, også gikk jeg på interiør og design i haugesund og men klarte ikke å fullføre pga rusen. 

 

Så har jeg hatt et sug etter på begynne litt igjen med å designe mine egne klær, og lage tik tok fashion show av de ! OJ dette skal bli så gøy. Egen youtube kanal for designet mitt Kommer ! Jeg får se hva jeg gjør. Men nå er hvertfall muligheten her. Og jeg har lyst å lage klær for alminnelige mennesker, ikke sånne strekmenn, og strek damer som ikke har noe på kroppen det fins det nok av moteklær for. Hva med oss andre? Med normale former? uTen silikon? 

 

Nei så dette skal bli gøy ! Og hva om noen legger “merke” til talent hos meg ? Oj det ville vært så kult ! Men jeg er ute av trening så jeg trenger en del tid på å komme mer inn i dette igjen. Cant wait !

Også til dessert hadde vi riskrem og dronning Maud. Dronning mauden hadde jeg laget og den ble veldig god. Det var nesten helt tomt etter vi hadde spist faktisk.

Hva har du fått til jul ? Hadde du en fin dag med familien ? Eller alene?

Jeg vet det er mange som er alene med julen, vi inviterte ett par bort som ikke skulle være noe annet sted men de møtte ikke opp.

 

Slik er det av og til, man vet aldri for julen kan bli en veldig tøff tid for mange. Men jeg kjenner en kjempe kar, han mistet sin kone, og hver julaften ville han hatt en utrolig god unnskyldning til å  være deprimert eller full i negative holdninger og dårlige assosiasjoner til julaften, eller til p begynne med rus /eller drikke . Men han gjør ikke det. Fordi han kan ikke la det holde han nede selv om det er vanskelig sier han. Og jeg ser så opp til det ! Det er stort, og tøft ! Og jeg er helt enig med han. 

 

Fordi jeg har selv mine veldig triste hendelser, overdoser, og ran og diverse overgrep som har hendt rundt de tidene her, ikke alt med meg, men noen jeg kjenner , mistet gode venner ,og noe dårlige ting jeg har gjort mot andre, noe som gjør det enda tøffere. Og for en periode slet jeg veldig med de tidene, men jeg er alt inn for å bygge nye gode minner opp dette igjen for å legge det andre bak meg. Og det har jeg lykkes i ! Så jeg anbefaler dere, kom dere ut døren, bygg nye ,minner, og ha det gøy med mennesker som bryr seg ! For neste år vil det da bli myyyye lettere igjen. For desto mer du bygger over det, med nye gode minner desto mer vil det legges bak, lengre bak for mer gode minner du legger over ! 

Si Ja til invitasjoner, si ja til å henge sammen med venner når de spør. Ikke hold deg selv tilbake !

Vi kan ikke bruke alt det dårlige som har hendt som en unnskyldning lenger til å holde oss selv nede ! Vi må reise oss ! Og leve forbi dritten, la livet gå videre ! Og gleden og lykken komme tilbake til oss <3 

TUSEN TAKK TIL ALLE RUNDT MEG FOR FINE GAVER ,OG NYDELIG JULAFTEN ! 🤩❤️ 

OG TUSEN TAKK TIL LESERNE MINE , FIR AT DERE HOLDER MEG GÅENDE ! ❤️🤩 Dere gjør så mye mer enn å bare klikke inn i bloggen,og lese. Dere gjør mye mer enn dere tror for meg. Dere holder meg oppe, og gir meg mening i hverdagen ! Noe som driver meg !  Tusen hjertelig takk gode mennesker. ❤️ Måtte din jul  og nytt år,være like god som deg !

God klem fra LuckyLuka <3 ! God JUl , Og et kjempegodt nyttår ! IKke drikk for mye, det er ofte inngangsporten til alt annet dritt fordi vi verken ser konsekvenser eller forstår alvoret i det når man allerede er påvirket av alkohol.

Det jeg er mest takknemlig for , er alle jeg har fått lov til å møte en gang til som jeg bryr meg om. Samholdet rundt meg mellom de jeg er mest glad i🥰Hva er du mest takknemlig for ? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg