🍰Oppskrift,Med Bilde forklaringer Banan kake🍰

Veldig fin ting å bruke opp overmodne bananer på🍰

Enkel og god oppskrift på banankake i form med sjokoladebiter og nøtter. Bruk overmodne bananer og lag en saftig kake med god holdbarhet, ha i sjokoladebiter og valnøtter rett før steking. Du trenger en brødform på omtrent 1 liter.

Ingredienser

4 stk bananer , overmodne

3 stk egg

100 g nøytral olje , f.eks rapsolje eller soyaolje

400 g mel

150 g sukker

1 ts bakepulver

0,5 ts salt

1 ts kanel

100 g sjokolade

50 g valnøtter , hakkede (om du vil bruke nøtter, kan vær uten ved nøtteallergi)

Slik gjør du

  • 1

    Sett ovnen på 180 grader, og kle en brødform med bakepapir.
  • 2

    Mos bananene med en gaffel til en bananpurè. Tilsett eggene og rør til de er godt blandet inn. Rør inn oljen.
  • 3

    Sikt inn de tørre ingrediensene og vend sammen med en slikkepott.

    Tips!

    Ikke rør for mye, da blir konsistensen veldig hard.
  • 4

    Vend inn sjokoladen og valnøttene rett før steking.
  • 5

    Ha røren over i brødformen, og stek i ca. 50 minutter (avhengig av ovn).
  • 6

    Pynt den som du ønsker og om du ønsker, prøv for eksempel honning og banan i skiver.
    Sett den i ovnen som du forvarmet på 189 grader , der skal den stå i 40-50 minutter. Alt etter som, og hvilken ovn det er.

    Tips!

    Hvis du pakker inn kaken i aluminiumsfolie, vil den holde seg saftig i flere dager.
Ellers har jeg laget tilslørte bondepiker i tilegg til banan kake, denne gangen ble de perfekt !
Når jeg da etter noen ganger har laget dette , noe jeg absolutt elsker ! Har jeg endelig funnet min smak og behag når det kommer til de her deilige bonde pikene med hjemmelaget eplemost.
Tingen for meg var å ikke ha så veldig mye fløte, og to lag med krunsj, og myyye eplemost. 🍎 De ble delikat i dag ! Jeg har vært veldig fornøyd med det jeg laget i dag, og blåbær plukkingen  tidligere i dag sammen med skolen.
Se forje innlegg, så finner du bilder og beskrivelse av hva vi har gjort i dag og hvorfor.
Likte du oppsettet mitt på denne oppskriften? Er det noe du vil jeg skal begynne med fast?
Tenkte at bilde forklaringer kan jo være veldig greit fordi jeg har selv holdt på med flere oppskrifter og så tenker jeg plutselig:” hvordan skal deigen være , skal det være røre eller deig”?
Så greit at man kan se bilder da , når det blir slike spørsmål. For man vil jo gjerne lykkes når man ned det første skal begynne å bake  eller å lage noe.
Lykke til med oppskriften, kos deg. Har du spørsmål så spør gjerne.
Nå skal jeg kose meg med tilslørte bondepiker, og bananbrød med krem.
Til Netflix serie ! Hehe.
Så blir det å gjøre ferdig noen oppskrifter til kjøkkenet i morgen, men jeg skal ikke der i morgen på grunn av tannlege time.
Så har jeg jo nå hatt mega angst i to døgn helt siden jeg fikk påminnelse om timen.
Det hjalp da å bake for meg , jeg fikk tankene på noe annet som jeg elsker å gjøre .
Men jeg glemte jo selvfølgelig å ringe legen i dag, og ordne med at jeg får noe for den tannlege skrekken.
Men vi får se kanske før det bra også, tror ikke jeg skal gjøre noe fordi jeg skal videre til narkose og fikse hele munnen.
På grunn av det tidligere rusmisbruk mitt , så har jeg jo nesten ikke tenner, og bare stubber igjen. Og jeg smiler nesen aldri med hele munnen, eller viser tennene.
Så jeg synes det skal bli godt for både selvtilitt og det hele å få nye tenner , og fikse alt opp.
Og ikke minst å slippe de smertene jeg går med nå bestandig.
Begynner bli temmelig vant til tannverk , hehe.
Derfor har jeg også laget mye uten sukker,og  ute laktose som følge av renner, allergi og diabetes.
Se eldre innlegg i bloggen ,eller min YouTube kanal for de oppskriftene.
Her er det ene deilige brødet jeg har laget egen oppskrift på som ikke inneholder sukker eller laktose .✓
YouTube kanalen min link✓

https://youtube.com/channel/UCW76VMfQmeO65g1_IaSnTnw

Legger til YouTube videoen min oppskrift og fremgangsmåte på tilslørte bondepiker :

Så vil jeg ønske deg en veldig fin kveld videre til både deg og dine kjære.

Og en veldig god natt , jeg ser så frem til p legge meg i kveld hehe !

Ha det godt da sp lenge , tusen takk for du stakk innom bloggen min det betyr så utrolig mye for meg !

🤍Klem fra luckyluka 🤍

#dessert

#kake #kos #snacks #oppskrift #enkel oppskrift

#youtube @luckyluka

#luckyluka.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg