Akutt , sykehus Operasjon Haugesund sykehus. -BLODIG LIVMOR.

Hei , ja da ligger jeg på sykehuset.

Med denne livmoren min som er fyll i blod. Smerter som ikke ligner grisen. Jeg har måttet ligget over en stol og på huk akuratt som ved rier og fødsel.

 

Godeste mamma har fulgt meg hele tiden. Men etter en stund sendte jeg henne hjem for det blir en hel del venting her på akutten.

Det som var når de fant ut at jeg hadde fulle livmoren i blod.  Er at det er ferie avikling og de kun har lov å operere på kreft og keisersnitt pasienter.

 

Og etter at jeg skrev innlegg i går , tenkte jeg å ta til meg min egen anbefaling om at vi må tørre å si i fra når vi har vondt.

Så det gjorde jeg. Og da når jeg ringte telefon nr jeg fikk til nød. Sa hun at ha de hadde forventet at jeg skulle bli verre ut i fra ultralyd bildene i går. Men det er den eneste vegen de kan gå, når det er ferie avikling. Vist de skal få mg inn.

Så jeg ble veldig fort tatt inn, etter ringe. Veldig bra jo ba av de alle sammen.

Men det er noe dritt når man har så enormt vondt og må vente. Jeg har bare prøvd å tenke at det er flere som antageligvis har det verre enn meg.

Men etter tatt blodprøver , fikk jeg en sprøyte i ræva. Den tok en god stund før den virka. Plutselig sovna jeg..det slapp opp litt og litt. Sakte med sikkert.

 

Jo vondt enda. Men ikke i den grad som jeg hadde tidligere. Ikke halvparten en gang. Så nå går ventingen helt ok. Det eneste er at jeg har hatt så vondt i hele dag at jeg har ikke klart å spise. Og nå begynner jeg å blir ekstremt sulten og kvalm og føler jeg må kaste opp.

Røyken la jeg i fra meg , for viss jeg hadde kjøpt røyk på vegen bort ville jeg antageligvis ha røyka hele tiden på trodd av at jeg skal i narkose.

Nå har jeg fått plaster , nikotin plaster. Legen trodde ikke det ble operasjon i kveld. Men han ville gjerne prate med meg før jeg spiser mat.

 

Jeg håper de får tatt ut alt blodet i livmoren snarest mulig slik at jeg kan bli frisk snarest. Men det er en ganske ukjent sak dette her. Noe mindre vanlig.  Ene legen hadde sett dette før men det var ikke vanlig. Så jeg er vell en veldig spennende sak for legene i kveld tenker jeg hehe.

Jeg skal prøve å skrive innimellom smertene. Så langt jeg rekker. De kan bli litt halve innlegg her og der. Men jeg prøver hvertfall.

Du får heller spør meg om du lurer på noe , om jeg glemmer å skrive alt. Er litt i ørska. Ikke pga smertestillende fordi det er ikke noe sterke greier jeg får nå. Det er Voltaren injeksjon. Muskulært.

Når hun kom med en stor sprøyte inn på rommet første jeg sa var wæææææ. Så lo hun da haha.

Jeg får se litt serie , hvile litt. Og bare ta det helt med ro. Håper dere alle har det godt.

Og spør i veg.  Ingen spørsmål er for dumme.

 

Jeg skal nå ligge her og få smertelindring , og så skal jeg få injeksjon med glødende væske i blodet. Her fordi de skal ta CT scanning , og da gløder de opp i årene. For å vise TIL bedre bilder.

 

Jeg må si jeg er ganske spent , på hva de finner på blodprøvene og hva de finner i operasjonen. Som feks årsaken til at livmoren er full av i blod.

Jeg er så utrolig sulten, at det gjør vondt. Legen skulle jo komme snart. Men han måtte komme og prate med meg før jeg spiste mat da. Og de stenger jo i kiosken. Arg. Hurry. ! Sist gikk jeg uten mat i to døgn her. Fordi de skulle komme. Og så plutselig ble Operasjon , så ble den ikke noe av og jeg fikk fremdeles ikke spise fordi operasjon kunne jo komme. La oss be om at alt ordner seg til slutt. Jeg har bedt til Gud hver dag jeg. Og jeg blir bønnhørt hele tiden.

Nemlig trodde jeg at jeg hadde kreften tilbake. Så jeg er evig takknemlig til Gud for at det bare er blod i livmor. Og ikke cyster og kreft. Og div. Å være takknemlig for det man er heldig med , er en kunst. Mn hjelper å få ett mer positivt syn på de galne ting man opplever og må igjennom. Hehe.

 

Ha en fortsatt fin kveld. Mvh Luckyluka.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg