Acryllic paint, Terapi VS skolegang

Hei på deg !

OMG , Chanda Lynn som er artist , sanger og skriver dikt i usa ble venner med meg på Facebook i dag ❤️ og jeg har skrevet med henne på chat mye i dag. Det gjorde dagen min sp sykt mye bedre. Måtte bare dele det med deg/dere.

I dag har jeg vært hos tannlegen , heldigvis at jeg ikke skulle gjøre noe for jeg har vært dårlig i magen av angst i to døgn nå.

Så nå skal vi søke meg til narkose forhåpentligvis, få fikset hele munnen.

Når jeg kom hjem var jeg så utslitt at jeg sovnet helt.

Så har jeg nå senere på dagen begynt på nytt maleri, som skal bestå av blå og grønt og hvitt.

Det er nettopp startet på , så det er langt i fra ferdig.

Men så er det liksom ikke så store bildet heller så detaljene matters her.

De små, detaljene som danner helheten i bilder.

Jeg har altså vært så dårlig på å male i det siste , jeg sliter med tolmodigheten. Det var så lett i starten når jeg begynte å alt gikk helt smurt som om jeg hadde malt hele livet liksom.

Så har jeg bare holdt på i noen måneder nå da.

Og hadde veldig mye på hjertet når jeg begynte på grunn av diagnoser.

Slik begynte bildet :

Så det kommer seg , og det å bare bruke få farger er noe jeg må øve meg på så jeg prøver dette for å prøve å lære mg å håndtere flere nyanser av en farge.

Men tidligere prøvde jeg meg på et bilde av sjø og strand. Og det ble ikke velykket så jeg har låst meg fast med det. Så det må kastes.

Jeg har bilder som ser ut så proffe , men i det siste blir det dårligere igjen.

Men kan skyldes for at jeg har så fult opp om dagen,mye å tenke på og hastverk med å male noe. For jeg savner den indre freden jeg får når jeg maler. Og timene fyker ,kansje noe som er problemet med det fordi når jeg har tid til p male så er det stortsett inn imellom andre oppgaver jeg må få gjort. Eller rett før leggetid. Så om nettene er jo alt inspirasjonen min kommer.

Og so skal jeg på skolen, gjøre oppgaver hjemme kansje og rydde å vaske ta meg av to hunder og spise selv så når vi har så mye som går og så lite timer i døgnet. Finner jeg ikke helt den roen ,og har en frykt for å “glemme tiden” ,litt nå som jeg går på skolen.

Først å fremst er å ha orden rundt seg, for å kunne ha den roen.

Og ikke minst ha god tid ,slik at jeg har tid til å la tiden fyke.

Og i helger hadde vært ypperlig men da må jeg jo bruke mye av tiden til å lage YouTube video.

Noe jeg elsker å gjøre , og blogger en hel del egentlig i tilegg.

Forhåpentligvis kommer det seg igjen når jeg finner mer roen, bare er litt redd for å “miste touchen ” imellom tiden.

For jeg merker det så godt nå når jeg ikke har malt på en stund at jeg mister litt touchen.

Og det er veldig lett å skylde på tid og skole i tilegg til at det er ganske reelt for dette også.

For jeg føler jo at skolen har tatt en god del plass i livet mitt nå, og klart det er jo en god ting.

Men det med maling ,blogging, og YouTube kanalen har liksom holdt meg fra å ruse meg og havne tilbake til rusen igjen. Så det er det jeg har som holder meg oppe liksom i en tynn tråd.

Så har jeg jo bakingen , og jeg er så redd for å gi slipp på noe av det for at jeg skal da få mye tankekjør, depresjon ,og angst igjen og havne tilbake til rusen.

Alt jeg gjør er for terapien sin skyld, og det er jeg nødt å gjøre for å holde meg rusfri , og jeg må være rusfri for å klare skolegangen. Så må prøve å finne en fin balanse der, uten at det ene påvirker det andre.

Har jo prøvd , men får prøve videre igjen man skal jo aldri gi opp !

Men å fylle dagene mine så fylle at jeg ikke har tid til å få tankekjør , er jo det jeg har gjort hele det året jeg nå har vært rusfri. Og da har alt blitt så enkelt for meg. For jeg tenker jo ikke på rusen i det hele tatt når jeg sitter hjemme i stuen min eller rundt familien.

Det er noe jeg har vendt meg av, og å ikke gjøre de tingene som har hjulpet meg med dette er skummelt ,og risikofylt for meg.

Det krever en hel landsby for å oppdra ett barn sies det , og da krever det jo en hel del for å snu om livet også.

Og det er sant, og man skal ikke gi slipp på verken det ene eller det andre før man er klar for det. 100%,ellers detter man tilbake.

Planen min var jo at jeg ikke skulle gi slipp på noe noengang av de terapeutiske metodene mine.

Men jeg må legge opp en plan for når jeg skal gjøre hva, og sp er det så vanskelig for inspirasjonen den kommer ikke akuratt på kommando heller.

Har du ideer som kan hjelpe meg ? Kommenter jeg blir veldig glad for tips.

Uansett hva det gjelder egentlig. !

Jeg føler jeg må gjøre noe nå ellers mister jeg det ene eller det andre.  Og jeg holder fast på alt så godt jeg kan men det begynner gå ut over hverandre de her tingene jeg fyller dagene mine med.

Så er det jo alltid noe med meg da , endten legetime, tannlege time , psykolog , adhd utredning, sykehus, fysisk dårlig. Osv.

Nå fikk jeg svar på prøvene mine sist, og det viser seg at jeg har stor mangel på jern og folsyre.

Derfor har jeg vært så sinnsykt trøtt om dagene , og må begynne ta medesiner for dette også. Jeg har en hel kurv snart med symptom behandlings medesiner. Er det da ikke på tide å ta tak i selveste problemet å slutte å behandle symptomer.

Irreterer meg , denne metoden de gjør. For vi skal jo fungere i ett  normalt liv liksom.  Forhåpentligvis komme ut i jobb.

Bruke mye penger på nye timer hver gang for de bare har behandlet symtomer , og da når det ikke fungerer lenger skal vi inn igjen p behandle de forverrede symptomene. Og så videre slik hele tiden.

I stedet for å bare gå  til en lege , ta tak i problemet og bli ferdig med det. Sånt at vi kansje da kunne tatt tak i neste problem.

Når symptomene blir behandlet vil det alltid oppstå nye problemer undervegs, og for å snakke om meg  så har jeg plenti å ta tak i liksom. Trenger ikke være redd for at jeg skal gå tom for issues å måtte behandle liksom.

Ikke vær redd doctor , her er det nok  å behandle.

Hehe, neida men det er Irreterende slikt da.

Fordi jeg har ikke bare lege issues ,jeg har fylle kjeften i mangelfull ,og halve tenner og røtter liggende igjen. Og i tilegg mye mentalt som må fikses og behandles. Etter ett liv 14 år i rus helvette så kommer man aldri like hel ut av det nei.

Heller det at man kommer ut med kroppen til en 80-åring. Måtte vært ett mirakel   til for å kommet ut som en 40-åring til og med.

Det er noe alle vet , at rusen bærer med seg mye vondt. Det er ikke noe jeg trenger å skrive her liksom.

Planen med maleriet er at det skal være fin fjellet, blå hvit skumring med grønne trær.

Og vann, steiner i vannet osv. Jeg har troen på det.

Men før har det jo vært slik at jeg har klart å male mye mer om gangen , og da ser jeg større fremgang. Og nå går alt så sent at jeg låser fast inspirasjonen og blir sittende fast og tenke “: hvordan skulle utfallet her bli egentlig !?” Du skjønne hva jeg mener ?

Og jeg skal muligens stille ut maleriene mine snart. Og jeg prøver å få flere Abonennter på YouTube kanalen min, og jeg prøver å opprett holde bloggen min på topplisten no matter what place im in.

Det er vanskelig, å få flere lesere til bloggen, og Abonennter til YouTube kanalen.

Når jeg var ungdom, og var på 10 plass på topplisten, barndomsvenninnen min lå på 13 plass.

Da var det så mye enklere , det var jo helt nytt og få som blogget.

Rareste er et jeg leste det bare var 59 bloggere på denne tiden.

Noe slikt.

Og jeg tenke, ingen har tatt oss med i dette tallet da vell siden vi var så kjapt ute når rosa bloggerne begynte å blogge  sank de oss helt ut av topplisten.

Jeg husker jeg gav opp den dagen jeg gikk nedover til bunnen.

Og helt siden har jeg prøvd gang på gang å komme meg opp igjen, etter at jeg havnet i rus og ble rusfri i perioder og to år her å der.

Jeg fikk sist egen fotograf  sponset til bloggen min, vi tok biler som ble kjempe fine. Det ene har mamma rammet inn og hengt på veggen min.

Vil dere dele bloggen min på Facebook profilen deres, så blir jeg kjempe glad for det. Og takker mye på forhånd.

Og elsker det vist dere abonnerer på kanalen min på YouTube også. Den ligger ute på flere av mine innlegg.

Luckyluka på YouTube ,bla litt ned så finner du mine videoer.

Orker ikke legge til link, jeg har litt hastverk nå med å komme meg i seng siden jeg skal på skolen i morgen tidlig.

Og må ta buss  i morgen så da blir det litt tidligere enn vanlig. Og hundene skal gås tur med først og jeg skal spise , gjøre klar sekken og stelle meg litt.

Da vil jeg ønske deg og dine en kjempe fin kveld videre, tusen takk for du ville stikke innom bloggen min det setter jeg veldig stor pris på.

Ha en fin natt 🤍❤️ klem. Luckyluka

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg