God morgen til deg ,hesten min ,busselibuss

God morning søte mennesker !

Hehe, jeg er så trøtt i dag. Og så måtte jeg ta bussen til skolen i dag morges. Sitter på bussen nå at the matter of fact.

Normalt sett sitter jeg på med min mor til skolen, men det er jo noe jeg har savnet litt også.

P ta buss, sitte å slappe av til Netflix serie om morgenen,stelle meg på bussen med dårlig tid.

Hehe, denne gangen :” blogge på veg til skolen”.

Jeg håper du har hatt en fin og en god natts søvn.

Det har jeg forsåvidt ,la meg ganske tidlig 22:30.

Men alikevell måtte jeg jo stå opp klokken 05:30 for så å gå tur med hundene, koke kaffe og ta en morgen røyk, stelle meg og gjøre klar skole sekken og meg selv generelt.

Ett øyeblikk trodde jeg at jeg ikke kom til p relle denne bussen, men det endte opp med at jeg rakk en enda tidligere buss faktisk.

Og så var det jo kø da, selvfølgelig på sevland (heiå) som vi sier her på Åkrehamn, Karmøy.

Hvor de ikke har mulighet for p lage noe omkjøring ,de kunne jo laget det de holder på med om nettene når andre ikke skal på jobb og skole liksom. Det er jo fleksibelt arbeid de driver med.

Men lys, ja de har også skikkelig gode lyskastere og billys. Så en kan se hva en holder på med for de der lyser jo opp like godt som solen selv.

Hehe, jaggu er jeg snart fremme og , skole here i come.

Jeg må bli plukket opp på Bø ungdomsskole , for det går somregel ikke noe buss fra der og helt inn til hauge vgs. Jeg har møtt på buss der før , og tatt den som skal inn til Torvastad.

Men det er ikke noe jeg kan regne med at jeg gjør hver gang , så nå skal de plukke meg opp på Bø ungdomsskole.

Så får jeg god til til en kopp kaffe og tre, og en røyk og fem , før jeg skal inn til timen.

Jeg har tidligere vært ganske gnien på timene mine, jeg ville ikke bruke ekstra tid på skolen når jeg skulle dit om morgenen for skolen har tatt stor nok plass i dagen min liksom.

Nå begynner jeg å løsne litt på det, og gi mer til skolen. Og det er vel kansje på tide også. Hehe.

Somregel i høstferien for folk utfordringer, for da har de ikke noe å gå til.  Jeg har gardert meg at jeg har mye å ta meg til.

Nå er jeg kommet til skolen , mamma sendte meg ett bilde jeg tok av meg å hesten  min, gamle Goldie highway.

Savner henne så sinnsykt ❤️  Jeg har  jo hatt en del hester opp igjennom årene , haalands dokka, sylvanjia , begge er fjordinger.

Jumbo som var blanding av fjording og islandshest.

Så har jeg stelt , innridd og så å si eid uten kostnader på grunn av jeg har hjulpet en eldre mann med sine dølahester.

Jeg savner så sykt å ha hest da , det er noe jeg elsker og jeg har ikke råd til det.

Forsåvidt ikke så mye tid heller for tiden, hvertfall ikke nå begynnelsen av skoleåret.

Jeg må venne meg til dette med rutinene og skole, og å få med meg alt før jeg i det hele tatt vurderer å få meg hest.

Jeg har ikke lyst å måtte gi fra meg ett dyr igjen i hele mitt liv. Så jeg skal ikke få meg flere dyr nå før jeg har hus å plass til det selv.

Jeg har lyst på lite gårdsbruk med flere dyr. Og vist jeg hadde fått mulighet til å bo på en gård med noen og få ha hest hadde jeg tatt den muligheten.

Så frem til at jeg hadde hatt mitt eget sted , kjøkken bad osv. Fordi jeg er så avhengig av å ha det ryddig og rent og takler dårlig andres rot.

Og må ha kontroll, hele tiden. OCD totalt.

Og vist noe går utenfor min kontroll , og jeg ikke har kontroll over situasjonen eller noenting ramler jeg jo fra hverandre mentalt. Hehe. Neida, ikke så galt men blir helt i fra meg da.

Nei nå begynner timen snart, ville bare egentlig si god morgen. ! Og så må du ha en utmerket fin dag i dag. !

Mvh luckyluka 😅❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg