TIDEN ER INNE – For å trø ekstra hardt til for å spre glede og en hjelpende hånd

Tiden er inne:

Hei alle sammen !

I dag ønsker jeg å skrive om mitt nye prosjekt , samtidig som det vi holder på med for å hjelpe andre. Er du litt nysgjerrig på hva vi gjør for å hjelpe andre ? Alle har vell sitt de gjør. Men nå er tiden inne for å trø ekstra hardt i for å glede og hjelpe andre. Fordi menneskene rundt oss sliter. Og jeg er vel i det meste over empatisk sies det, men jeg mener det. Vi må rekke ut den hånden vi kan klare å gi av selv.

En hjelpende hånd haugaland: 

Dette er det jeg driver i regi av, en frivillig organisasjon som min mor startet i min midtlivskrise ( rus tiden) . Hun startet dette fordi hun hadde stor glede av å hjelpe alle rundt meg, og meg. Og vite at nå har folk det de trenger, da sover hun godt. Mamma er ett kjempe godt menneske, som setter alle på lik linje.

En hjelpende hånd haugaland, der startet dette med å dele ut mat kasser allerede i 2014, og det ble drevet fra bilene våre. Da vi ikke hadde noe sted, eller lokale å drive fra på den tiden.

Det gikk greit , men det var tøft- Jeg husker godt i mine finere perioder når jeg hjalp til i organisasjonen. Vi bærte 50 stk tunge esker inn i bilen, plasserte de, det de inneholdt var ikke noe lett vektet, nei det var tungt nedfryst kjøttvarer.

Og vi hadde også møbler og hvitevarer og div til bolig vi hjalp folk med. Og klær vi måtte rydde i også. Vi kjørte ut med mat kasser. Og mange mange mennesker var evig takknemlige for dette. Det var veldig rørende, når de fortalte hvor tungt de hadde det for tiden, og slet med å ha nok penger til å kjøpe det de og barna sine trengte. Det er utrolig hvor mange som sliter, og det er ikke slik i Norge skulle man tro at det er familier som virkelig sitter uten mat i flere uker. Men det er det, og man er det veldig godt når man er ute og hjelper folk. Jeg kaller det for undergangen, vi hjelper folk i undergangen , der ser man mye og hører mye som ikke media får vite. Vi har taushetsplikt, så vi sier ikke noe videre. Men poenget er at det er veldig mange som sliter, og de trenger din hjelp.

Man går mot jul, og vi har mat kasser til utdeling med juletiden nå, samt gaver til barna.

Og vi har fått lokale for  1 år siden, som vi driver i fra. Og vi har åpnet ” huset” som vi kaller det , for ungdommene våre lokalt. At de har ett sted å komme, sitte, slappe av, og ha en hyggelig samtale vist de trenger å lette på hjerte trykket. Sammen med trygge voksne gode mennesker.

Og vi har gratis varm lunsj, onsdagene som ungdommene og videregående får komme å hente seg. Og vi har mat kasser regelmessig til familier, eldre, enslige, og yngre.

Det er stort behov. Og vi er en nydelig gjeng der på huset nå, som ungdommene navngav det.

Vi ønsker å starte opp med mer for ungdom, aktiviteter, og det kommer. Men vi trenger mer midler for å kunne gjøre mer ut av det.

Vi må få ungdommene ut av gaten om kveldene, og inn under tak, og ut i aktivitet. Og det har vi fått til. Men vi må utvide tilbudene våre.

 

 

Bilder Av Ungdomsarbeidet vårt:  Vi har kommet helt opp i 250 ungdommer nå for tiden. Øker for hver gang. <3

 

Jeg startet opp med: 

Jeg har jo vært i rus, 14 år nesten ish. Og jeg glemmer aldri de som var der for meg når jeg slet. De som alltid hadde en sofa jeg kunne sove på. Og vi har sloss og vi har ledd og gråte og blødd sammen. Det skaper ett bånd , som man ikke har med andre.

Og da siden jeg går på kokk nå andre året, ønsket jeg å starte opp med middager , næringsfokuserte middager , så jeg handlet inn en hel del varer, og mat varmebokser, og utstyr, og begynte å lage middager i regi av huset, og det blir laget på huset. Så kjører vi ut med de middagene, og desserter jeg har laget. Og det blir de kjempe glade for.

Det er spesielt å stå på denne siden av det livet, og føles godt å kunne hjelpe til, sørge for at mager er mettet. Men skulle alike vell ønsket at jeg kunne gjøre så mye mer, så jeg må søke midler til dette formålet, fordi det har kostet, vi har investert i noen tusen for å få startet opp med dette. Veldig verdt det, men det koster jo å holde det gående så da må jeg bare spør om hjelp, Og det må da være lov. pr dags dato har jeg ikke økonomisk støtte til dette formålet. Så ønsker du å hjelpe med dette? Så er jeg evig takknemlig, og det er det flere som blir. <3 Vi ønsker å ha det oftere, nå har vi annen hver uke, men mager må mettes mer enn hver 14 dag selvfølgelig. Jeg vier min tid og energi til dette, så håper  og ber jeg om at noen ønsker å sponse det videre. <3

 

Bilder til dette formålet:

    

       

Ønsker å starte: 

Jeg har veldig lyst etter hvert å  starte terapi maling, da jeg maler selv med akryl. Men  vi mangler jo redskapene til dette. Er maling og hobby saker noe du kan bidra med? Da kan du sende mail til [email protected] Så avtaler vi levering. Tusen takk på forhånd.

Vi tar også imot julegaver til barn, som skal leveres ut til jul. Send meg en mail. Og har du lyst å besøke oss for å se hva vi gjør? Før du bestemmer deg at du ønsker å sponse oss. Så er du hjertelig velkommen. Trenger du noen av tilbudene selv? Hjertelig velkommen skal du være. <3 Her er alle velkommen, og like mye verdt <3

Dette er veldig givende, for alle oss som driver. Og det gir mye godt tilbake til samfunnet. Vi håper å kunne hjelpe flest mulig hele året, men også spesielt med jul. Vi har opprettet en spleis til jule formålet.

Til Rus mat utkjøring formålet kan du vippse til 121572 og MERK: utlevering (rus)

Til terapi maling så kan du vippse til den samme vipps nr. Og bare merke det med Terapi Maling.

Jeg håper mange har lyst å hjelpe her, hver en krone, og hver en gave og hver en ting /hobby utstyr teller her. Vi blir kjempe glade for alt som kan hjelpe <3 .

 

Besøk facebook gruppe og siden. Til en hjelpende hånd haugaland her: Vi har en gruppe og en side.

https://www.facebook.com/groups/1582138992007158 Gruppen

https://www.facebook.com/enhjelpendehandhaugaland  Siden

Mine Malerier vist du ønsker å se , trykk på linken. Det passer fint for meg som maler selv å kunne starte med terapi maling for andre. <3

https://www.facebook.com/search/top?q=luckyluka%20malerier

Vår Spleis: https://www.spleis.no/project/347350

 

Tusen Hjertelig Takk for at netopp du bryr deg <3 Og leser her, og hjelper de med behov for ekstra hjelp i år, og neste år <3 Du er god, Gud velsigner deg <3

 

Mvh LuckyLuka, <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg