Å kunne legge Rus- Fortiden bak seg / Flytte fokuset på Her og nå, og frem i tid.Trekke igjen sceneteppet.

Hei alle sammen ! Jeg er tilbake ! Jeg har skrevet mange innlegg men desverre har jeg ikke kunnet poste de fordi de fokuserer for mye på fortiden.

Og i og med at jeg ikke vil legge det fokuset i bloggen min , har jeg unngått å poste det. Fordi Ja , alle kjenner til min fortid nå, og jeg tror det kan bli veldig trøttende om jeg fortsetter å skrive om det samme om igjen og om igjen  til og med om det ikke skulle være det samme så blir det veldig trøttende å høre om rus fortiden til en person over tid. Noen Tanker jeg har gjort meg opp til hvertfall, og råd jeg selv har fått av nære. Så jeg tar de til meg.

Og ikke minst så er det noe med det å kunne legge dette bak seg , fokusere på her og nå og fremtiden.

Klart for oss som har vært i det livet vil det dukke opp dårlige vibes , minner , situasjoner traumer osv følelser om denne fortiden hele resten av våre liv.

Men da drar vi igjen det scene teppet og “END Scene” . Sier jeg da. Det kan være littegrann bak lukkede gardiner , fordi det har liksom ingenting for seg å å gå inn på alt dette igjen og igjen . Det er verken nyttig for andre eller meg selv. Når jeg har allerede skrevet alt om dette før , trenger der ikke vite mer enn at: ” ok, i dag har jeg en dag der traumene dukket opp igjen.uten gå inn på detaljer.

også våknet jeg slik og slik,satte på kaffi, og så har jeg vært ute med venner ol.

Så  mover we on , vidre til neste kapittel med en gang. For det er jo det vi gjør i virkeligheten,vi har den tøffe biten, aksepterer at den kom nå i dag også får vi videre med live.

Så å ikke bruke det samme i bloggen ,vil jo være dumt. Jeg meg selv liker å gi meg selv i det nøyaktig samme bilde og imaget jeg er i , ikke i noe annet. Eller sende ut feil signaler. Om hvem jeg er og hvordan det går i dag med meg og mitt liv.

Det å henge seg fast i denne fortiden , gagner ingen. Og noen ganger når jeg hører på andre som sitter fast der i fortiden tenker jeg med meg selv at , vegen for denne personen er veldig kort til en sprekk. Ja. Det er synd og si det , men det har etter kort tid skjedd at den jeg tenker på nå , og de andre faktisk sprakk.

Fokuset de hadde på dette tidligere livet var faktisk ett rop om hjelp, og det er det jeg føler nå når jeg ser andre som har for mye fokus på rusen og det i fortiden. Da faller de sakte med sikkert tilbake i tid, og vegen til sprekken er veldig kort.

Derfor er det så viktig å fokusere på det man har her og nå, og det man skal få til i livet. ! Jeg lover deg og enhver med denne fortiden, lev her og nå og lev og pust for fremtiden. Og det vil gå bra med deg ! Du vil få det mye bedre.

Og ikke minst lykkes i de til du vil oppnå.

Dette var bare noe jeg hadde i tankene , fordi jeg har nylig hørt på en tidligere venn som ble rusfri og han har fokusert veldig mye på fortiden sin , også sprakk han.

 

Og det fikk meg til å tenke på dette , jeg kjente meg igjen.  Også her ene dagen skulle jeg skrive ett innlegg om hvordan å begynne å date igjen som rusfri , eller med fortiden hengende og bagasjen.

Men jeg dater jo ikke, så jeg prøvde skrive så godt som jeg kunne men ramlet hele tiden tilbake på fortid.  Og det ønsket jeg ikke at det innlegget skulle handle om ,for å legge ut offentlig så mye intimt om fortiden  er ikke løsningen. Så jeg skal begynne å date.

Min mor sa også , du må jo først begynne å date før du kan skrive det innlegget. Og hun har helt rett.

Man kan ikke lære bort geografi, når man er spesialisert innen kunst. Det blir like feil.

Så jeg må skaffe meg research først , og deretter kan jeg skrive.

Men å komme seg ut å faktisk begynne , det er en annen sak. Fordi jeg vet ikke hvordan. Lol.

Så det blir spennede fremover , nå som jeg er åpen for å date igjen etter sølibat livet i 3 år. Så er jeg netopp blitt kvinne igjen og kommet i puberteten igjen. Det føles hvertfall slik ut.

Det er spennende å gjøre slik research, og deretter skrive om det. Men også drit skummelt.

Og det er dette jeg mener md at vi må la fortiden være fortid , og fortsette å leve her og nå og tenke litt fremover.

Hvordan er livet ditt nå? Hvordan føles det å date igjen som x narkoman feks. ? Det går helt greit å skrive om. Men føler at skrive om enkelte ting som er så langt tilbake og skrevet forbi. Som traumer , eller den gang jeg var død ,livet tok stopp, eller psykosene jeg har hatt , det vil jeg ikke skrive om  nå når det går så fantastisk bra !  Ingen vits med hakk i plata. Fokuset mitt flyttes til her og nå. Hvor alt er bra.

Vi kan jo skrive om mye vi som x brukere , selv om man er rusfri, kan man også skrive om utfordringene som dukker opp, som kan bli litt mye for oss med vår bakgrunn. Det kan hjelpe andre også. Som er der vi er.

Jeg sier vi, fordi jeg vet det er flere som meg her , både skrivere og lesere.

Jeg er så stolt over hver og en av dere , oss , meg og deg som har snudd livet vårt rett veg !  Jeg må bare få si det. Fordi det er ingen lett sak. Men vi klarte det. ! Og jeg vil gi oss alle en klapp å ti på skuldrene for denne jobben vi har gjort.

Vi har vist at vi kan få til hva vi enn setter hodene våre til . Applaus !

Stolt av dere ! Og meg selv ,virkelig. Og det er lov !

 

Jeg vil veldig gjerne være den Som hjelper andre med mine blogg innlegg , det jeg kan bidra med å skrive om ting jeg møter på som er ett hinder , eller problematisk for en med min bakgrunn. Også vil jeg bruke min stemme til å gjøre en god gjerning her på jorden , i Norge. For alle andre som er der jeg var.

Og vi med erfaring er de beste til å faktisk vite hva som må til for at det skal bli bedre , lettere å kutte ut feks. Ta imot hjelpen. Jeg bare ber om at vi noengang skal bli hørt av staten.

Slik som til er nå, alt øker i pris, renter , studielånet øker i renter , nei fytti. Det blir ikke lett for de som kommer etter oss.

Rus poster legges ned , og staten tar 59% av lønn, pga det er 2 inntekt. Selv om 1. Inntekt bare er arbeidsavklaringspenger, og da tar de 1. Timelønn av aap. Og 50% skatt av lønn.nr 2. Og renter , og renter på lån, huslån renter , moms. Økte mat produkter , FFS. bæreposer koster nå nesten 5 kr. Og de vil stige til 7. DET ER Jo GALSKAP. Vi eier ingenting lenger , staten eier alt , og staten eier oss ,og vi er kontrollert.

 

Jeg stemmer for frihet , rettferdighet , og privat /personvern, og ett ikke forskjells Norge. LikeStilling , og ytringsfrihet. Frihet til å eie  alt man tjener og jobber så hardt for , at menneskene skal jobbe for seg selv og ikke for å forsørge staten. Slik at menneskene ikke klarer å forsørge seg selv.

Nei det er for gale. !

Sorry,jeg måtte bare meddele dette. Har provosert meg veldig idet siste dette her.

I dag har jeg hatt Live sending på TIKTOK. 

Jeg har hatt to sendinger på tiktok live i dag, den ene var kunst , og relaxation med musikk

Der jeg fortalt slitt om hvem jeg er og hva malingen og gud har gjort for meg.

Og den andre var matlaging. Jeg lagde stekt ris , med vårruller og sweet chilli.

Jeg fikk 100% måloppnåelse og gaver. God respons og mange fine komme tarer fra masse fine mennesker. Jeg er så velsignet med gode mennesker rundt meg. Dere her på vlogg , med skrivere og lesere.

Og alle hjemme , familie ,venner , slekt , og skole kamerater. Lærere. Med mennesker. Frivillige ! Nei jeg er velsignet.

Og evig takknemlig. !

For dere alle. Tusen takk for at netopp du stakk innom. 😍🌹🙏

Her er maleriet jeg holder på med nå, jeg har flere. Jeg skal legge de ut i morgen de alle jeg har malt til nå i sommer. Jeg har også malt selvportrett i ett veldig rart ansiktsuttrykk, dere for se alt i morgen hehe. Ha en strålende fin natt alle sammen ønsker dere alt godt. Love u all. ! Årh jeg elsker mennesker !

 

Godnatt! Klem

9 kommentarer
    1. Dette innlegget var så deilig å lese, fordi jeg er så enig i alt du skriver og har bred forståelse for det meste her. Vet du, for noen år siden dukket det opp en blogg her på blogg.no. Vedkommende skrev om livet etter rusen, hun var nettopp blitt rusfri. Jeg heiet på den bloggeren, postet innlegg om hvor bra jeg syntes det var at hun tok opp dette som tema. I dag blir jeg rett og slett kvalm av den bloggen. Den handler faktisk ikke om livet etter rusen. Rusen blir brukt som klikk-bait i svært dramatiske overskrifter, uten at innleggene samsvarer. På samme måte brukes klikkbait-overskrifter om barnevern og det at barna ble tatt av barnevernet fordi hun var rusmisbruker. Etter flere år på blogg går det i det samme om og om igjen. Overskrifter som «jeg er rusavhengig», «jeg mistet barna mine til barnevernet pga min egen rus», «bytta rus med hus», «pårørende av rusavhengige», «var ille ute i rusen», «jeg har løyet til dere alle, jeg har aldri vært rusfri», «da barna ble tatt av barnevernet lot jeg rusen skli helt ut». Altså, det er side opp og side ned, og overskriftene er skikkelig ille. «Jeg tar heller mitt eget liv enn å sprekke nå», «Ypperlig mulighet til en sprekk», «aldri vært så nært å sprekke som i dag», «jeg tar heller mitt liv enn å sprekke enda en gang», «jeg sprekker snart». Etter hun giftet seg har ord som «skilsmisse» blitt dratt inn, fortellinger om at mannen har ruset seg og løyet om det og bla bla, fullstendig uthenging. Vedkommede har altså i løpet av flere år ikke kommet et steg videre, ikke lagt noe bak seg.

      For meg som rusfri rusmisbruker etter å ha levd i rus en del år, vært barnevernsbarn og har min bakgrunn, så ble det veldig provoserende og triggende og se alle disse overskriftene hver dag. Da sa jeg ifra, da begynte overskriftene om at jeg trakasserte henne, hadde truet henne og så videre. Jeg måtte faktisk anmelde for å få henne til å gi seg, saken gikk til konfliktrådet. Jeg får være i fred nå, men overskriftene fortsetter, rus, drama, rus, drama.. jeg tror det er langt flere enn meg som er dritt lei den bloggen. Slik jeg ser det har dama et problem hvor hun har byttet ut narkotikaavhengighet, med avhengighet av drama og oppmerksomhet. En farlig vei å gå. Man må komme seg VIDERE!!

      At vi blir eid og styrt er ikke noe nytt. Det er World Economic Forum som styrer verden med sitt NWO. Målet er at jordens befolkning skal reduseres, og man skal ikke eie noe. Det er kun denne eliten som skal eie, resten av oss skal være styrte marionetter. Friheten vår er et narrativ. Det er veldig skremmende, men det er slik det er. WEF har sine møter, styrt av medlemmer fra Bilderberger-gruppen.

      Jeg fokuserer mest på min lille familie, for virkeligheten der ute, den består av mye galskap. Klem til deg 🥰🐰

      1. Ok, shit hehe skulle skjekke kommentarene nå og så kom jeg til en hel diskusjon 😅🫣 Hehe , nei det er lov å fortelle hvordan en har det og slik. Og her har du jo fortalt noe du trengte å få ut , til meg som person. I min blogg. Og jeg er lytte øre.

        jeg følte at flere trengte å høre dette . Så jeg la det ut , har jo lest en hel del blogg innlegg i det siste også. Som fikk meg til å ville skrive om dette. Fordi jeg har vært der selv, og har noen venner som også er der akuratt nå.

        Men noe som ikke er lov i min blogg , er å navngi folk, person angrep. Det har jeg null toleranse for. Man skal ikke navngi folk, uten samtykke. Og heller ikke skal man legge ut bilder eller fortelle private ting om andre. Det er gyldne regler i min blogg.

        Jeg vil si at du var saklig. Hadde noe på hjertet som angikk netopp det her som jeg skrev om.

        men jeg vil ikke ha krangling , henging ut. Osv. I min blogg. Så setter pris på om at dette blir holdt borte fra kommentarflt. Har slettet de andre kommentarene , da det var ingenting der som omhandlet blogg innlegget mitt så da trengs det ikke være her inne. 🤪

        Tusen takk Bunny for masse kjekt å lese , er så enig med deg i det du skriver. (merk jeg tar ikke parti holder meg nøytral til AKURATT DEN delen med hu, men poenget ditt bak det , og det du skrev lengre nede. Forstår jeg 110% og er enig.
        Jeg skjønner veldig godt at du føler det slik som du gjør , det treffer jo fordi du har jo vært der selv , akuratt som meg nog i våre hoder er det feil av prinsipp. Og man blir tatt nær av d på en måte. Og det blir trøttende , fordi vi som har vært der , vet jo at om man gjør som man skal , og holder oss rene , så kommer vi forbi det stadiet. Og finner roen. Men så er det en farlig ting som du sier , å sitte fast i det som har vært. Man havner i en sirkel , og sjangsen for å hoppe ut av de. Sirkelen på feil sted og havne rett tilbake er mye større en å hoppe av på ett sted og lykkes.

        Det er virkelig skummelt hvordan staten holder på. Og er enig , vi gjør det beste vi kan gjør når vi prøver å fokusere på her og nå, rundt oss våre nære å kjære. Ellers blir vi sannsynligvis gal 😅🫣😆

        Håper du har det fint 🌹🌹

        1. Takk, jeg liker hvordan du tenker, og fokuserer på hva man faktisk skriver, og ikke konstruerer egne vridninger på mine ord. Håper du også har det fint, du er godt menneske 🥰🐰

      2. Vil bare påpeke at du er så sinnsykt flink ! Tross alt som har vært. Du står på, gir aldri opp. Og det er rått og få se ! Respekt 🌹 🙏

      3. Rart med de tittlene du skrev da , det var AKRUATT slike titler jeg hadde o bakhodet når det kom til meg selv og mine tidligere overskrifter. 😬😆🫣 Der jeg prøvde å vri det til rusproblemer hele tiden , og tenkte : hva kan jeg skrive om rusen i dag ? Og vrir og vrenger for å finne tittelen som ikke var skrevet om, men alilevell gikk jeg inn i akuratt det samme gamle som jeg hadde skrevet ti ganger før. Bare en annen tittel. Det var rart med det asså.
        Og det er det jeg mener , man må tørre å gå videre ett steg om gangen. For HVER gang. Ikke tilbake. Men det er forskjell på å gå tilbake , og det å skrive om noe , som blir ett dilemma pga fortiden vil jeg si. For da havner man jo i nåtiden , der fortiden henter enn inn men kan liksom hjelpe andre da med p trø forbi den knekken , og kaste fortiden tilbake i tid igjen og ta steget videre uten den. Og skrive om den vegen. Det er interessant ! Synes jeg. 🌹

        Synes det er veldig kjekt at du likte innlegget mitt ,❤️Og at du engasjerer deg ! ❤️Tusen takk.

        Og du er en jeg ser opp til på blogg.no !

        1. Disse titlene er bare en promille i et hav av dem. I dag er overskriften «adhd-medisiner og narkomani». Jeg har ikke klikket inn og lest innlegget, for som nevnt er disse overskriftene bare klikkbait, og innleggene er uten innhold. Det er det som er så triggende og provoserende for meg med min bakgrunn. Vi brukte kjøpe adhd-medisin, altså ritaliner, knuste disse og satte skudd med dem når det var amfetaminmintørke i byen. Å bruke disse overskriftene for å få klikk synes jeg er et hån mot mennesker som sliter eller har slitt med rus. Hadde innleggene hatt innhold derimot, at de hadde vært seriøse, og ikke bare vært klikkbait-overskrifter, så hadde saken vært vært en annen. Dine innlegg om dine opplevelser, hvor du deler erfaring og så videre har jo masse innhold og ting du ønsker å formidle og dele om. Da synes jeg det er veldig bra at noen tar dette opp og snakker om disse temaene, men ikke hver dag selvfølgelig. Rus og misbruk er dystre tema, skriver man om det hele tiden så mister folk interessen. Og igjen, det er greit å komme seg videre, det gjør man ikke når man har rus i hodet hele tiden, tenker på det og skriver om det hver dag. Og til den siste setningen din, det er hyggelig å «bli sett opp til», at du liker innleggene mine. Det er også veldig hyggelig å bli kjent med deg. Du har min respekt skal du vite! 🥰🐰

          1. Ja det er helt sant, vi som har vært i rusen prøver å unngå hvert hjørne som kan være triggere, og få det opp hver dag på blogg.no eller faceook med slike titler kan fort bli triggere ikke direkte rus triggere men en litt dypere trigger til disrespekt. ovenfor vår fremgang, og ikke minst blir det litt hensynsløst om jeg kan få lov å skrive akuratt det. Hån som du sier.

            Takk , ja det å dele erfaringer om det er jo en ting, men kan jo ikke dele hver en eneste dag om tidligere rus erfaringerm det blir veldig trøttende ja. Jeg liker å dele mer ting her og nå, som tittel, og hovedinnhold i innleggene. Men så kan man da bruke fortiden litt av erfaringer som eksempler da og fortelle litt at du kanskje har en del erfaring her selv. Men å la hele innlegget handle om rus, uten en videreformidling og mål og mening, det blir ikke greit synes jeg.

            Men derimot ting som dukker opp nå, som rusfri, det er hvordan man håndterer dette som virkelig kan være brukende for andre. Også å skrive ned dette selv, sine verktøy for da blir det lettere for oss selv også å klare å ta i bruk de verktøyene da når vi sliter selv neste gang igjen.Man lærer også best av å lære andre, det er vist i studier gang på gang. <3

            Men folk er mest intressert i tror jeg også, dette som skjer nå, hvordan ting er nå, og hvor man ønsker å komme i livet, og deta t folk skal få vitne til våre suksesser , tror jeg er til mye mer hjelp enn å skrive om alle våre erfaringer og opplevelser i rusen, og om medisiner. Jeg synes det er en ting å gjøre folk oppmerksom på rusen og fortiden i start fasen når man blir mer kjent som blogger, men alt etter dette da kan de ha det i bakhode når du skriver om hvor bra ting går nå, at du en gang var på bunn og heller være til en kjempe inspirasjon for andre 🙂 <3

            Ja jeg ser opp til deg, og din ærlighet og modighet, harlighet alt du har fått mot deg da , via blogg og sånt og du bare keep on going, det er bein tøft, og det digger jeg. Du er deg selv no matter what, og det er noe man kan lære litt av alle sammen. Selv lærte jeg mye av deg, leste igjennom bloggen din, for å finne ut av hva som får lesere til å ville lese innlegg, legge merke til hvordan du skriver, hvor ofte du blogger. Feks, har jeg lært at du blogger alt fra rundt de her tidene kl 8 om morgen, 13.00- 15:30 og 19,.00 tiden på døgnene, og du blogger ofte 3 ganger til dagen. Og det er veldig mye å lære av din blogg. Som medblogger og leser. <3 Og du har jobbet vedlig hardt for å komme til topplisten,velfortjent plass det vet jeg for jeg klarer knapt å få blogget en gang til dagen ett par ganger i uken kanskje, det krever mye for å skrive ett innlegg vist det skal være fytt i det. jeg har også lært at jeg ikke skal skrive innlegg med mindre jeg faktisk har noe å skrive om. Og legge topplisten litt bak meg. For det viktigste er at innholdet er verdt å lese og er intressant å lese og har innhold som matcher tittelen. 🙂

            Veldig hyggelig å bli kjent med deg også ! Håper aldri du slutter å blogge, med mindre du gjør det for deg selv fordi du vil. For du er til kjempe inspirasjon til mange ! <3 Og så flink å skrive. Skal legge meg ned i sengen nå å lese ditt nyeste innlegg, spart det til i kveld:) hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg