Jeg er i avisen Igjen // Mitt intervju // Hva jeg mener med at jeg vil ha høyere RØST

Back i avisen igjen, Karmøynytt !

Hei alle sammen, jeg håper dere alle har det bra ! Jeg har ventet i spenning på avis artikkelen om meg , og i dag kom den ut. Du kan Lese den helt nederst i dette innlegget her da jeg tok screenshot og poster artikkelen min på min blogg fordi leserne mine er alle steder, og kan ikke alltid bli med og betale for bruker på min lokal avis hver gang.

Mitt Intervju.

Jo det gikk jo ut på Utstillingen min som jeg fikk ha på Veldes Malerservice og den sammenkomsten som kom da jeg også styrte på med en del god matbiter, kaker, og en lek.

Det kom familie/slekt  medlemmer jeg ikke hadde sett på flere år , og det var veldig spesielt. Jeg var veldig nervøs og stresset litt selv om alle sa at det så ut som jeg hadde gjort dette før. Jo jeg har vel kanskje ikke gjort det før  men sett mange slike filmer som har lsike tilstelninger og vet nøyaktig hvordan jeg vil ha det. Og jeg går for det jeg vil kosta hva det koster vil.

Man kan lese om mine malerier og hva som ligger bak maleriene mine såvidt. Men dere her som mine lesere vet jo alt dette så jeg orker ikke å gå inn på det hver gang jeg skal skrive ett innlegg liksom edt kan også bli for mye fokus på det. Så jeg velger å gå forbi det i dag.

Hvorfor jeg går til media? 

Det er ikke det at jeg oppsøker de, det er de som kommer til meg og følger meg opp.Noe jeg faktisk liker at de gjør og finner det veldig gøy  og underholdende. Men aller viktigst finner jeg det nødvendig. For jeg trenger å bygge opp min røst.

Min røst, vil ikke føle meg så liten.

Jeg ønsker å  bygge opp en høyere røst fordi jeg har vert så hjelpesløs så lenge uten å bli hørt under urett og dårlige hendelser og systemet som går imot oss, og retten som ikke er på vår side i det livet jeg har levd. Offentlige tjenestemenn som ikke behandler en bra blandt annet, mitt ord mot ditt blir det da. Og det er ikke noe gøy å føle seg så liten og ikke kunne gjøre noe med situasjoner. Men når jeg ble rusfri, og frisk lovet jeg meg selv, og Gud at jeg skulle gjøre alt i min makt for folket, uansett farge, stil, og alder. Så lovet jeg at jeg skulle gjøre alt jeg kan for at systemet skal bli bedre, at det skal bli lettere å komme seg ut av rusen, og inn i ett normalt liv, at folk får den oppfølgingen de trenger og har krav på. At staten holder det de lover så fint ute media, og ikke river bort mer av behandlings plasser, eldrehjem/boliger ol. At de som har kommet seg ut av rusen kan få bolig , som er trygt og ikke oppi rusmiljøet. For de samler jo alle på ett sted og da er det jammen ikke lett å styre unna. Og at de som faktisk gjør noe og mye for å endre ting, livet sitt og seg selv om de er kriminelle, at de får klapp på skulderen, tilliten  tilbake, og retytighetene sine tilbake rimlig kjapt slik at de kan faktisk begynne på livet. Og ikke sitte fast i fortiden som de så hardt har jobbet seg ut av.

Kriminelt rulleblad skal gå av papirene etter par år, men de gjør ikke det ser du ! Ingen system for at dette går automatisk, og personene som jobbe rmed det er veldig sløve.  Noe  som er veldig kjipt for den som klarer seg så bra i dag, ikke får ta sertifrikatet, utdanningen de selv ønsker og drømmer om, ikke skal få jobb noe sted, og ikke skal bli gjeldsfri og kredittverdig igjen slik at de kanskje kan få etablere seg i nylig kjøpt selveid hus’! Nei de her drømmene kan en tidligere rusmisbruker bare drømme om.

De gir uføretrygd til de som har gitt opp, mens de som aldri gir opp lever i uvitenhet på økonomien, for selv om en aldri gir opp så har en også rusavhengighet og det går ikke bort i løpet av natten, også en helse til noen som er 80 kommer også med det livet. Så at de som fremdeles ønsker noe mer for seg selv og liver, og har drømmer som aldri gir opp, jeg ønsker at de skal få alt den hjelpen de trenger , også å bli veiledet til hvem de skal kontakte, at det ligger en god plan der for  alle de overnevnte tingene her, for en som kommer ut fra rusen og leverer fine prøver. Planen på på plass med en gang, ett håp for å øke motivasjonen til å fortsette.

Normaly gitr folk opp etter noen månder, uker, ett år og to, fordi de kommer ingen veg med livet for alle de hindringene systemet har på de for at de sklidde ut av systemet så blir en straffet. Straffet med at en får på seg ting i papirene som gjør at en plutselig ikke får behholde barn om de ønsker barn, ikke får ta lappen , ikke får refinansiering, utdanningen de vil. Også prater kommunen og staten så fint om at hver og en individ skal få en sjangse i livet igjen etter å ha dretet seg ut. Jeg ser ikke noe til denne sjangsen. Og hadde jeg vert halvparten minde sta så hadde jeg aldri klart dette her.

Og mange kommer ut av rusen uten familie, nettverk og venner ! Hvordan i alle dager skal folk klare seg  når systemet vender dem ryggen også?

Leker med tanken på å bli politiker, en tørst etter å hjelpe alle og ordne opp i systemet slik at mange flere kan få oppleve den gode tiden, lykken og følelsene jeg i dag sitter med. Håpet som gir styrken en ikke visste hadde.

Alle fortjener en sjangse i livet, er ikke staten kristen ? Gud hadde aldri villet dette her for folket.

Og jeg har leste en hel del om det kristlige folkeparti, mye bra der men fremdeles ikke nok !

iNGENTING, av det jeg har skrevet nå kommer frem hos noen politikere, eller partier. Og jeg føler da kanskje at de som sliter mest i samfunnet ofte kan bli fort glemt, og byttet ut og aldri bli hørt.

Hvorfor har vi straff ? Når bak en hver kriminell handling er det ett desperat sykt menneske som virkelig er i en dårlig situasjon hvor en f.eks ikke har mat, kjempe sulten  ikke venner heller familie kan hjelpe og ser seg nødt å stjele seg en brødskive.

For eksempel bak en voldshendelse, kan det være frustrasjon, smerter, traumer, eller psykose som utgjør dette.

Hvorfor har vi straff mot mennesker som er syke, og trenger hjelp?! Spør jeg..

Var ikke DET netopp de menneskene vi skulle tilrettelegge systemet for ? For å få de tilbake igjen inn i systemet? For at alle skal ha det bra , så må vi begynne å se bak hver en handling og ord, og spør hva som egentlig gjør at denne personen utagerer på denne måten? Hva er galt? Er dety ingen som spurte meg om , når jeg handlet i frustrasjon og ble  kastet i glattcellen, uten mat og drikke og uten toalettpapir, uten klær for de tok dem fra meg. helt naken og rett. Hvem kommer og spør deg om hvordan du har det da? Nei det er ikke ett damn shit av et menneske , for de bare dømmer og er ute etter å ta folk. De sårbare. Og fordi de er de som ikke blir hørt da kan de herse med de sårbare. De med lite troverdighet kan man kødde med. Mitt ord mot ditt.

Derfor, vil jeg få høyere røst, skal ALDRI føle meg så liten igjen. Og sørger gjerne for at ingen av oss skal noengang oppleve det jeg har opplevd, jeg ønsker det ikke på min erste fiende en gang!

Og jeg føler en trang for å gjøre noe med det, om jeg bare kan hjelpe ett menneske som jeg sier så er det verdt det! Og jeg vet at jeg kan ekstremt mye, og har sinnsykt med erfaringer som kan hjelpe titusener mennesker. Hvist jeg bare blir hørt !

Derfor finner jeg det nødvendig å vokse og bygge opp min stemme til at jeg en dag kan gjøre noe med alt som trengs, også hjelpe alle jeg møter på. Gud sa : ” Du skal elske din neste”, Og jeg lesker mine alle nester på tross av hver en handling og ord de har, så er det ingen som er unike, med alle like, og alle like mye verdt i mitt syn. Hvorfor er det ikke slik i Norge fra regjeringen? Vi er bygt opp på ett tross sammfunn, og vi har bygd opp lovverket og retningslinjer på Den kristne tro. Hvorfor er vi ikke bedre da? Man skulle tro t vi har glemt hva som er godhet og hva som absolutt ikke er greit. Og at alle er like mye verdt. OG glemt at vi skal bygge samfunnet opp, ikke rive det ned. Det gjelder også for staten! For de har revet samfunnet vårt ned lenge nå, og plukker det hele av lovverket i fra hverandre alt Norge og våre forfedre har jobbet hardt for,d enne freden, rettighetene, lovverket, ikke raistiske, samfunnet vi har. Burde vi være flinkere å ta vare på. Og beskytte det til en hver kost ! Og folket i det, folket betyr aller mest det er folket vårt som gjør Norge til en god plass, trygt land. Men om folket ikke blir ivaretatt, jo se på usa, da blir det ikke mye trygt lenger for våre barn å vokse opp i.

JUST SAYING. Og jeg kan bare håpe, og be til Gud om at noen en dag lytter. Jeg har ett kjempe bra system, og sikkerhetsnett til de som vil ut av rusen, belønningssystem har jeg også. Det er bare å spør så skal du få det. Men det krever jo at du lytter, du som sitter på makt til å gjøre noe med det.

MEDIA INTERVJU,TV PROGRAM

ønsker du ett intervju? Alle innbydelse og invitasjoner sendes til.

Send mail til [email protected]

Jeg er også på let etter sponsorer , produkt tester er også av interesse til min YouTube kanal(mat og dessert,kaker ol) ,  ikke kostilskudd ! Da det er enkelte ting jeg ikke ønsker å bidra og oppfordre til.

Håper du og dine har det bra!

Jeg håper så inderlig at du og dine har det bra, og vit at jeg er åpen for en hyggelig prat om du skulle ha behov, eller ønske om det.

Jeg kan end el om systemet, nav, råd om forsjellinge erfaringer og livssituasjoner man havner opp i. Jeg har også erfaring  “vondter” Traumatiske hendelser, og ting man aldri skulle tro man noen gang komme til å klare å komme seg forbi. Og leve med. Jeg er her for deg, og degog du og henne og han, alle <3 Folket, mine neste betyr utrolig mye for meg. Jeg er opptatt av at alle dere skal ha det bra! Kanskje fordi jeg egentlig ikke skulle vært meg selv igjen, rusfri frisk mentalt, heller ei i live. Gud brakte meg hit, og det er ett mirakel og jeg har lovet han å passe på min neste , elske min neste, og ta vare på jorden som han etterlot oss mennesker som var skapt i hans bilde. Også dyrene våre <3 Som han ville skulle få leve fritt. <3

Nei Gud er bare skikkelig god<3 Og han jobber in mysterious ways. Ikke glem det! Du skal be, og du skal få det du ber om. Let så skald du finne, spør så skal du få svar! Det er helt sant.

Og nå\ må jeg gjøre ferdig vurderingene mine, jeg har slitt litt i dag og i går, helt ødlagt fysisk og uten søvn. Jeg stresser litt for tiden fordi jeg har ikke nok timer i døgnet til å gjøre alt jeg elsker å gjøre. Så jeg har måttet pakke ned sy maskinen for en stund. kJOLEN NERMER  seg jo ferdig da. Legger ved bilder:

Nå går jeg, men er det noe du lurer på bare spør ! Hjertelig hilsen LuckyLuka!

Tusen takk for at netopp du leser min blogg, det betyr så inderlig mye for  meg , jeg tror ikke alle vet hvor mye jeg setter takknemlighet til hver og en leser<3

Her kan du lese avis artikkelen: 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg