Høst-✓Bilder✓Hundene✓

Har tatt litt høstbilder i dag, første gangen i høst. 🤍

Se innlegget for bilder, jeg var ute å gikk tur og måtte bare få tatt noen bilder med de fine høst fargene og hundene🤎 klart jeg hadde ikke så god tid så det ble litt kjapt og galt. Men elsker de høst fargene.

Måtte skrive ett innlegg bare for dette her , fordi når jeg også gikk tur med hundene mine, så var det en mann som stoppet å sa”: ser ut som en av dem ikke har fått nok mat”! Og jeg kjente at jeg ble forbanna for han åpnet kjeften uten å tenke på at det kan kanske være en god grunn for at han er så tynn og ikke han andre.

Så jeg sa:” å sier du det ja” forbanna , og prøvde å holde meg i tøylene noe så i helvette da.

Og så sa jeg :” han har noe som kalles patella , i begge bakbeina. Som var grad 3 , verste graden og for p ikke måtte operere så har han blitt trent godt ( uten å si : og ned trapper, vært aktiv, og hoppet hinder løype. ) Og har ikke lov å legge på seg for da med overvekt får han i tilegg overbelastning. Og med tanke på at beina er noe som skal løfte resten av kroppen, så går det ikke med  litt overvekt en gang, får smerter,og halting og som medfører operasjon.

Nå er han perfekt vekt i følge dyrlegen, og vi har jobbet lenge med å passe på denne vekten. Så jeg kjente jeg ble ganske forbanna.

Han spiser jo som en hol- skarv, sa jeg også til han.

Han skal ha alt den store spiser , og godteriet og bamsene. Og i tilegg har de tørrfor stående 24-7-31 hele året .

Og får da stooor tallerk med wom, med tre forskjellige for typer oppi. For og ikke nevne lørsdags kos, med pølser.

Folk må bare åpne kjeften sin og være så jævla Mr. Know it all liksom

En mann som åpnet kjeften, ville kaste han på sjøen. Ingen hadde sett det for han var alene på kaien. MEN JEG gjorde det ikke. Hehe, pustet dypt og holdt meg igjen.

Tipper hans hund ,ville være av den som får problemer med å gå, og i tilegg fedme og sykdommer.

For jeg har møtt flere som sier slikt til andre sine hunder , og de har hatt hunder selv som har vært de som ikke får nok tur, fedme , menneskemat osv.

Og problemer med helsa.

Og en ting til:” det er forskjell på raser, og forskjell på blandingshunder og rase hunder også.

I bet you didnt know that u old man.

Hehe, med mindre han kan fortelle meg at min hund ikke er en chihuahua, og er en russisk toy terrier som skal være 2 kg i voksen alder. Så sier jeg , get out of here. Stfu. Og legger det ikke på meg.

Nicolas han er faktisk nå 2, 16 kg. Han har fått lagt på seg ,og Rico har tatt av litt og er nå 10 kg. Ca . Fantastisk hvor bra den treningen våres har vært og foret og dietter.

Nå for tiden går vi bare vanlige turer , Nicolas fikk diagnosen når han var ett år , med 3 grad. Og nå i dag har han grad 1 , og ingen grad. 🤍🤎

Han er nå 3 år , i januar er han 4 år. Så jeg har vært så sykt heldig med dette. Jeg tenkte for dyrlegen sa at jeg ikke kunne la han løpe fritt.

Byttet dyrlege etter det, jeg kunne jo ikke ha hunden i ett bur og minimere energien hans. Låse han inne.

Så jeg gjorde det motsatte, det gav mening at når han har patella kan muskler støtte opp kneet som ikke sitter fast. Og går ut av ledd.

Og vev og muskler han har bygget opp har styrket kneet, begge Knær. Og vi slipper å operere.

Og jeg er sp glad for at han er frisk p rask, når jeg kjøpte han for 14000 kr. Visste jeg ikke om dette her.

Og når jeg fikk vite det var jeg blitt så sinnsykt glad i han at jeg skulle gjøre alt i min makt for at han skulle ha det bra.

Stol på magefølelsen , og kunnskapen 🤍

Det har reddet mg og mine dyr så sykt.

Og nå er det høst, og det var så nydelig ute når jeg så at bladene i forskjellige farger på langs bakken,fortaus kanten. Og alle de lykkelige fargene jeg gikk forbi det var helt fantastisk.

Gå ut og nyt høstfarger , de gjør en glad og lykkelig 🤍 når en først legger fokus på de vertfall hehe. Har jo gått forbi de så ofte uten å “legge merke” til det.

Men i dag merket jeg de godt , og det er sp fint p se til at jeg blir så merkelig når jeg prater om det føler jeg ikke får forklart nok. Men dere vet jo selv hvor fint det er og bare stoppe opp ,puste dypt inn og bare trekke inn den gode luften, oksygenet og tenke fy søren hvor bra jeg har det nå, og we rundt deg plutselig legger du merke til alle farger , lukter og tiden står stille i ett minutt der. Og en bare trekker til seg omgivelsene , og på en måte gir det oss styrke ! 🤍 Helt fantastisk med naturens funksjon og syn. 🤍 Energien i naturen er så kraftig.

Så nå vil jeg  spise fiskeboller og gulrøtter, i hvit saus. Og se tv. Jeg har sett så mangen drikke å gå forbi full, og 14-tissert. Det er for gale , at de skal begynne sp tidlig. Og for å ikke snakke om p måle opp min opplevelse i av ,imot det å være ikke tilstedet og lukket i en alkohol rus. Det er jo to vidt forskjellige ting. Det er av og på -på så dypt.

Jeg har vært av i 14 år i rus, og det er så deilig å være så PÅ. Og gjør meg så trist at ungdommer vil rikke bort dette nydelige vi har av ett liv og natur.

Egen fri vilje er noe vi alle har , så jeg kan ikke noe annet enn ø dele mine erfaringer her, og håpe noen av de tar det til seg og lærer av mine lærdommer.

Ha en rektig så fin lørdags kveld til deg å dine, måtte dagen i morgen bli like fin som deg. 🤍

Klem fra luckyluka

2 kommentarer
    1. Hei! Og tusen takk for innlegget ditt i kommentarfeltet mitt (under innlegget om koronahunder). Jeg er så hjertens enig med alt du skriver. Og når det kommer til folk som uttaler seg om ting de ikke har peiling på: gjør som hundene 😀 Piss på det og gå videre.

      Vofsen min har også patella luksasjon, grad 2. Hun er operert i ene kneet.

      1. Oi, ble det bedre etter operasjon ? Jeg føler at vi har vært så heldig veldig få som bli bedre av trening når de har patella. Tok en rå kjangs 🤎
        Tusen takk for kommentar🤎 og støtte 🤎 ogdt det ikke bare er jeg som mener det og. Hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg