Fikk delta i god gammeldags påtenning !( PYRO?) Brann på Karmøy Hehe

Vi fikk inn at det var en brann i går som var ute av kontroll. Dette skulle vi få med oss så vi kjørte og lette etter stedet. Som skulle være på Langåker.

Med det samme så så vi en røyk stige , men det så ut til å være veldig langt borte.

Så var dette jo i skog og merk, så vi kjørte på en sti først. Som førte oss helt på vidde feil veg.

Der fikk vi oss en veldig fin tur og vi fant en veldig skjønn hytte.

Dette var jo en n veldig fin tur , men vi skulle jo også finne brannen. Og jeg tenkte med meg selv at det er godt jeg ikke er fra brannvesenet , det hadde brent ned til grunne før jeg hadde kommet meg frem. Jeg er skikkelig dårlig med veger og vi brukte gps for å se hvor langt stien gikk før vi kjørte neste runde.

Tilbake vegen fant vi en ørn ,

Deretter etter å ha prøvd å tatt bilde av denne ørnen som fløy her rundt så kjørte vi videre.

Og etter en stund kom vi frem til den såkalte ukrontrollerte lyngbrannen.

Og fy søren det var mye brann. Men i det vi går de i møte spør jeg hva som har skjedd.

Og de svarer at jo dette her er jo kontrollert , det er slik de gjorde før i tiden.

Brenner bort alt av lyng. Og de hadde ingen aning om at dette var meldt inn til brannvesenet som ukontrollert. Dette hadde de selv meldt inn om i forkant av det hele til forskjellige instanser.

Og man kan egentlig tenke til seg at det kan være noen som har gått tur , eller sett røyken og ringt inn i panikk og sagt at det brenner.

For før dette så vi brannvesenet kjøre full fart avgårde mot dette stedet. Og på vegen bort var de allerede på veg tilbake. Men etter å ha spurt de om de ikke hadde vært her så fikk vi vite at de har ikke vært innom.

Jeg tenker til meg at de kan ha sett at det var jo denne som var kontrollert og bare snudd igjen ?

Ikke vet jeg, det var jo ikke noe andre steder å finne det kom røyk i fra.

Det var ganske store mengder som var brent her av lyng , og de var nok de eneste på denne tiden som brant lyngbrann kontrollert. De var veldig heldige med været da , men det kunne også gått aldeles galt. Men det var veldig godt å vite at det var kontrollert. Det så ut til at de hadde alt under kontroll, og de var flere menn det og kontrollerte , satte fyr og blåste. Og til og med noen på atv kom kjørende fullfart imot oss.

I det vi skulle til å gå, satte pyroen store mengder brann rett forann oss og vi fikk se hvor fort det spredte seg , alle løp bakover imens røyken og flammene kom mot oss. Og jeg sto fast og tok bilder til bloggen min. Hehe så ser jeg at jeg er den eneste som står der. Og de glemte bensin kanna 🤣🫣🤪 og jeg bare , oj den må du hente den eksploderer det vet du. Hehe ! Det det var litt av en opplevelse jeg  finner brann å være ganske så fasinerende , så frem til at det er kontrollert da.

Og få være med på gammeldags nedbrenning var veldig gøy !  For uten at vi begge luktet god gammeldags grill av å stå midt i flammene å ta bilder 🤪 ps : jeg fjernet meg med bildene der det vises ansikter. Av personvern årsaker. Taushetsplikt.

Legger ved noen bilder :

Vist du liker bloggen min, del gjerne og sleng inn en kommentar om hva du synes om dette innlegget også bildene jeg tok ! Er ikke flammer fasinerende ?

Jeg tenkte på det etterpå når flammene kom imot oss at jeg skulle tatt ett bilde av meg selv der det ser ut som at flammene kommer bak meg og jeg hopper ut av en eksplosjon. Hehe det hadde vært så rått ! Men too late. Uheldigvis. Neste gang ? Hehe

Ha en fortsatt fin påske og god helg. Søndag ! Hjertelig hilsen LuckyLuka.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg