Farget håret/Trust the process//Akutt Psykolog time //Laget Middag til Flere og delt ut ! For en fin helg !

Hei og god mandag alle sammen !

I går farget jeg resten av håret som dere ser på bilde over her ble det svart oppe og rosa i tuppene , ja ikke helt rosa da fordi jeg glemte å væte håret først så jeg fuktet det etter at jeg hadde fargen i å da ble det type lilla/rosa/rødt litt av alt i en farge.

Men jeg skal farge det igjen , under delen av håret men det må bare få slappe av litt nå.

Akutt Psykolog time. 

Som dere fikk med dere før helgen slet jeg veldig med ptsd anfall,noe jeg ikke har hatt siden jeg ble rusfri for 1.5 år siden.

Og jeg ba da om akutt time , så vi har nå vært hos psykologen og tatt min time. Og pratet en del om ptsd , og deretter snakket om adhd. Fordi jeg er jo også mitt i en utredning for adhd.

Og hun sier det at ptsd og adhd gir like symptomer. Så det tar litt lenger tid fordi vi må ekskludere ptsd , for at det ikke er bare det så må vi utelukke det. Da tar det litt lenger tid enn ventet.

I dag har vi pratet om hvordan jeg var som barn, samtale med min mor. Og jeg er ferdig med å gå igjennom alle mine år , fra mitt syn.

Så har jeg tatt wice testen , så det gjenstår bare nå egentlig å få kontakt med en lærer fra barneskolen som kan huske hvordan jeg var. Men det er egentlig ikke ett must. Men det hadde vært greit vistnok. Å fått lærerens syn på meg.

Og jeg trenger virkelig hjelp fordi jeg føler jeg går rundt på amfetamin med rene prøver. Får også bivirkningene av det uten å faktisk gå på amfetamin. Tankekjøret , slitasjen i ledd ,kjeven, smerter , fryser og svette om hverandre. Så sliten også til tider som jeg var når jeg faktisk brukte stoff.

Så det ville vært greit med litt hjelp ja, For det blir veldig slitsomt i lengden å takle meg selv.

Full fart, alltid ute på noe sprell, baker ,maler. Synger , lager desserter, syr, vasker og rydder , går turer , spiser , og for så å gjøre det samme om igjen til jeg detter å dupper av i søvn. Til ledd gjør vondt , til ryggen kvir seg og jeg får vann i beina av å løpe hele dagen slik.

Slitsom ja. Men nå ser vi jo snart lys i enden av tunnelen.

Jeg har det bedre nå! Man må stole på prosessen, også seg selv! 

Jeg sier alltid til meg selv, :” Gud Jeg legger mitt liv i dine hender ! “. Og jeg stolt på det også. So just go with the flow. Da vil alt gå bra.

Det går mye bedre nå etter å ha pratet med psykologen, og jeg har ett par lettere skuldre.

Jeg leste horoskopet mitt å der står det at Saturn har forlatt mitt nærvær nå og at jeg ville merke det godt.

ÅRSHOROSKOP 2023: VANNMANNEN. NÅR SATURN FORLATER TEGNET DITT i mai, vil du føle at en stor vekt blir løftet fra skuldrene dine – men samtidig vil du savne hans konstante tilstedeværelse. De siste tre årene har Saturn hjulpet deg med å bli sterkere, sprekere og mer motstandsdyktig.

Har du sjekket ditt horoskop for å se om Saturn kommer i ditt nærvær nå? Fordi jeg vet at den går ut av mitt for så å gå inn i noen andres.

I mitt tilfelle stemme horoskopet ekstremt med det jeg har vært igjennom det siste.

Jeg har kjempet meg hit jeg er i dag de siste 3 årene , så det er jo ganske sykt hvordan det stemmer for meg. Når jeg leste horoskopet her i går ble jeg litt satt ut.

Rus triggere kommer i ulike forkledninger. 

Jeg hadde kommet meg da ,her på fredag og skulle gå å handle noe mat. Og jeg har jo ikke hatt noe med alkohol å gjøre på mange mange år.

Det er jo rus som er mitt problem ,men som er veldig lite problem av livet mitt for tiden.

Så hadde jeg jo hatt denne tøffe tiden , og russuget stoppet ikke meg en gang da.

Men da på veg til butikken , sier jeg :” ja hadde det ikke vært godt med en smirnoff ice liksom ? Det er fredag.”.

Men det har vært mange mange tusen fredager uten , så jeg forsto liksom ikke hvorfor akuratt nå? Jeg har jo ikke behov så tenkte jeg og sa faktisk høyt :” åja , den luringen der ja!” .

Og det var triggere /luringene i forkledning. Du vet jo aldri hvor de kommer fra, hvem de er ,hvorfor , eller når de kommer , heller ei i hvilken forkledning de kommer i ,mot oss.

Jeg syns det bare det var så morsomt , “ja den luringen jah”, liksom. Det var min metode å håndtere det på.

Det kommer jo alltid noen form for slike idioter i forkledning når vi sliter. Og det er bare oss selv som styrer det.  Kan man se at det er vi selv som sender de luringene mot oss , da blir det mye lettere å takle å gjøre noe med når de kommer.

Det er veldig viktig å skjerme seg selv, for alt det er verdt. Og jeg synes jeg er flink å sette meg selv først , og skjerme meg selv fra alt jeg kjenner på kan være en trigger. Men det er fordi jeg vet hva jeg ikke vil.

Jeg lagde middag til mange mennesker og delte ut middag med flatbrød og bacon til lapskausen til andre som hadde behov. 

Da sto jeg hjemme og kuttet fine terninger av alle slags middag, flotte store poteter  bake poteter, og Selleri,purre,gulrot,løk,rødløk,chilli,bacon,grytekjøtt og pølse, det ble stappfullt . Og så hadde jeg beger jeg hev mat oppi og kjørte ut til andre mennesker også middag til alle rundt meg også.

Nei det har vært en fin helg, og jeg håper dere har også hatt det fint ! Jeg er så takknemlig for at dere leser min blogg ! Tusen hjertelig takk! Jeg hadde ikke klart meg uten bloggen så godt som jeg gjør da. ! 

Og nå har vi vært på mat henting og hentet mat fra bedrifter , som vi skal levere ut i form av mat kasser til mennesker som har behov for litt ekstra hjelp.

Jeg ønsker dere alle en super fin dag, jeg håper jeg får malt litt med akryl i dag , og sydd litt videre på jumpsuiten min jeg holder på å syr som jeg har designet selv. Håper på få lagt ut bilder etterhvert også.

Nå har jeg fått skrevet blogg innlegg, imellom slagene her det er så mange samtaler i dag og lange samtaler. Og på veg i bilen har jeg skrevet innlegg så godt jeg kan. Hehe. Hvem vet kanskje det kommer mer senere.

Aldri glem at du er unik, verdifull, og fortjener lykken på lik linje som alle andre ! ❤️

Ha en fin dag videre !

Mvh Luckyluka 💯❤️

2 kommentarer
    1. Du e så flink på adle måtar.
      Og e sjå kjekkt å få “fylla” deg i denna prosessen… Eg har Stor tru på deg,

      YOU CAN DO IT!!

      Stå på!

      PS!
      Var godt du hadde sånn “Folie” i håret på håve så du ikkje blei BEAMa av nogen Ufo’ar 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg