ETTERLYST AV POLITIET//OPPDATERING//FØLG SAKEN MIN. Det har gått i ett i dag med papirer,møter og telefoner. Legger ut papirer/Bekreftelse på rusfrihet-periode

Etterlyst av politiet, oppdatering av saken min, kun for dere. Jeg har ordnet papiret, legger de ut. Se lengre nede for papirer. 

Ok, først vil jeg si, tusen hjertelig takk for at dere følger meg. ja jeg trodde det skulle bli det siste innlegget mitt på en stund men jeg tenker jeg skal oppdatere om saken til jeg havner inn.

I dag har jeg vært hos psykologen min, og vi har ringt til fengselet på Evje fengsel og forklart saken. Selv om jeg prøvde dette selv i går gikk det dårlig.

Men psykologen min forklarer denne enorme bedringen, skolegang, og utredninger vi holder på med og ber om at vi kan få utsette soning tilk sommerferien for da får jeg gått på skolen uavbrutt.

I møte med Evje fengsel blir vi jo møtt med god forståelse, og vi blir forklart hva vi skal gjøre. Vi måtte sende en mail til fengselet, og forklare og be om utsettelsen.

Jeg har jo dato mandag, ellers kommer politiet å henter meg i full uniform såklart.

Så vi spør om vi får avvente svar, og det skulle vi få lov til. OM de henter meg på mandag så skal jeg gi passordet til bloggen min klar til en nær venn/eller familie hvor de skriver innlegg om hva som foregikk og hvordan det ble gjort.

Jeg får ringe fra fengselet så jeg skal fortelle hva de skal skrive eventuelt. Fordi jeg vil ikke at noe skal gå forbi bloggen min i denne saken.

Tingen er den at jeg har to dommer, den ene jeg visste om hvor jeg er etterlyst for og den inneholder vold på offentlig tjenestemann i forsvar mot maktmisbruk.

Også den andre jeg ikke har fått forkynt, heller ei levert i brev eller noe i telefon den fikk jeg vite om fra fengselet, og politiet fant ikke denne saken frem.

Så når jeg forklarte at de er lovpålagt å forkynne dommen og saken til meg i person så sa det pling med en gang på altinn.no Fordi da kan jeg ikke bruke det liksom imot de at de ikke har forkynt dommen til meg.

Men etter å ha fått fortalt at vi skulle skrive denne mailen, og legge ved epikriser og urinprøver fra alle instanser om bedringen, skolepapirer og bekreftelser der og prøver som ble også tatt på lar så avventer vi nå svar på okm vi får utsette soningen til sommerferien.

Planen da er at bare vi får litt mer tid, så kan jeg prøve å få den ene dommen som ikke er vold men kun narkotikaovertredelser over til en type paragraf 12 soning hvor jeg kan faktisk få fortsette min utredning i behandling der hvor min psykolog jobber. Noe som jeg skal er jo å innlegges fordi jeg har tatt adhd utredningen og må nok inn for å bli observert under rett type medisinering for adhd-. Og da må de følge med på hvordan jeg reagerer på forskjellige typer slik at vi kommer eventuelt frem til den beste for meg og min diagnose og bakgrunn ikke minst.

Jeg sier jeg bryr meg ikke hva det er heller ei hvilken hjelp jeg får bare jeg blir bra igjen. For det er veldig slitsomt å ha adhd ubehandlet og må takle dette helt på egenhånd. Fordi jeg har så mye annet også som jeg må takle alene.

Anyway, jeg krysser fingrene for at vi får denne utsettelsen. Også leverte jeg kopier av alle prøver, skole bekreftelsen at jeg studerer, og epikriser fra alle instanser som jeg har vært å hentet alle steder i dag. Til politiet også. men i stedet for å ringe meg å fortelle at dette var ikke noe de skulle ha så ringte de til skolen min istedet for. LIksom ? daa? Jeg har jo hatt han på telefonen og forklart at jeg ville bare vise til at jeg har søkt utsettelse slik at de ikke bare kommer å henter meg med blålys og håndjern  liksom på mandag. Men dette skulle de ikke gjøre da så lenge jeg hadde en avtale med evje fengsel.

og jeg har sagt at her skal ike politiet uniformert av mitt personvern mot min fortid i mitt nye liv skal dette tas hensyn til.

Om naboer og alt ser at jeg blir hentet av politiet så kan vi jo bare tenke oss til hva de tenker og tror. Også skal jeg hit igjen etter soningen da. Da er det hele gode jeg har her ødelagt ,jeg og tror egentlig at alle vet hvem jeg er , utrolig mange sier hei og prater med meg som jeg ikke kjenner hvertfall. Flere vinker i gatene og sier det er hun!  Så de aller leste her lokalt vet hvem jeg er og at jeg blogger.

Her er bekreftelse fra lar , om rusfrihet og perioden. 

Søknaden til fengselet : 

 

Jeg legger ikke ut epikriser av hensyn til de som har skrevet de , og av hensyn og respekt for  andre parter som har gjort alt for meg, unnlater jeg å legge  akuratt de  andre ut offentlig. Vet at det respekteres av mine lesere. Men kan hvertfall legge ut det som jeg har skrevet og den bekreftelsen fra lar på rusfrihet fra begynnelsen til nå. Som dere ser ovenfor her. Og jeg har sensurert navner da jeg har en slik policy i bloggen min at jeg ikke legger ut navnet samme hva det gjelder. 🥰 Håper virkelig at denne søknaden går igjennom, og egentlig skal den der ene dommen gå igjennom uansett. Fordi jeg er ikke etterlyst på den, og jeg har heller ikke fått forkynt den dommen så var jeg også på tvangsinnleggelse i tre måneder i 2020 når denne dommen ble til. Vanskelig å finne ut om det var nøyaktig samme tid som det. Men ingen har sagt til meg at denne dommen er sendt ut. Nei tvert motsatt så sa de at den dommen  ble ikke sendt ut fordi jeg hadde den første som jeg var etterlyst for. Så de hadde ikke tenkt å sende den  ut før jeg var i fengsel og de kunne holde meg tilbake md tvang for å sone den dommen også.  Tenke seg til forhåpninger og gleder seg til p slippe ut man teller jo dager. Og sp kommer man til selveste dagen for utskrivning så får vi ikke gå. Og det har jeg hørt om andre også. Det er veldig vanlig. Og men absolutt ikke rett fordi vi har liv vi også her ute. ! Ps  jeg har beviser på at dette ble fortalt. Så om det blir noe kan jeg legge det frem. 👌

Men jeg er i kontakt med avisen og de er klar over situasjonen. Og om noe skjer så har de lov å ringe meg og intervjue meg i fengsel også. Det er en type rett vi har som sitter i fengsel å motta media for intervjuer. For vi har også ytringsfrihet, og rettigheter. Selv om mange prøver seg av statlige instanser å bare kjøre over de rettighetene våre så må vi bare skrike høyt nok til noen hører bruddet på de rettighetene og lov verkene som blir gjort av selveste loven.

Jeg ber til Gud om at jeg skal få fullføre utdanningen min, hvertfall for dette året. Nå er det bare 36 dager totalt men det er veldig lenge uten skole. Jeg sliter on jeg er borte i en dag liksom. Og ikke klarer jeg med mine utfordringer å studere uten læreren til stede som kan forklare hundre ganger og vise femti ganger hvordan vi skal gjør det. Så jeg mistet vel kanskje motet etter å komme tilbake fordi jeg sikkert ikke får til noe og henger så langt etter at jeg antageligvis ikke klarer å henge med igjen. Det skremmer meg. Men jeg gir meg aldri selvfølgelig. Men jeg gav ett løfte om å skrive ting rett ut som det er når jeg startet denne bloggen. Og det akter jeg å følge !  På godt og vondt hehe.

som jeg sier, er jeg absolutt ikke redd for å prate høyt om urett og brydd på personvern og rettigheter mot menneskeretten. Og jeg har møtt på mange dyktige , og snille som virkelig vil hjelpe også. Men det er de som ikke skulle ha jobbet i en slik jobb i det hele tatt med makt posisjonen. Som absolutt vil ødlegge andre mennesker ,sårbare som har sklidd litt ut av systemet og som trenger mer hjelp. Ikke mer motgang og vold og maktmisbruk det hjelper ingen. Og da har de heller ikke noe i en slik jobb å gjøre. Man ser også ett par leger i livet som heller ikke klarer å føle pasientens smerte, eller ha empati , eller ta hensyn til pasientens helse verken mentalt eller fysisk og leger skal de være? Jo. sant du forstår hva jeg mener. Det er de man må sile ut. For som legen på legevakt sa så har de absolutt ingenting i den jobben å gjøre, vi må sile de ut og gi plass for dyktige arbeidere som brenner for det de gjør og jobber med hjerte i behold.

Men at livet mitt atter en gang skulle bli snudd rett opp ned, og denne gangen var det ikke meg. 

Det så jeg ikke komme. Jeg fikk ambulansen på døren i går kveld fordi stressen tok meg og strålet mange smerter og slitasje inni meg og hjertebank, og smerter strålte i armen, og var tungt å løfte armene og smile så de ville ta meg med til legevakt. Og der fikk jeg veldig god hjelp. Men det er angst og stress utslag og blandet med depresjon. Det blir slik når de ikke følger boken og tar hensyn til menneskene de har med å gjøre at de faktisk er mennesker med følelser og ett liv! Meningsfylte liv også har veldig mange! Og de ser det ikke. for de er så høye på hesten selv at de kun ser seg selv og sitt liv som meningsfylt. Og jeg er jo bare en narkoman, uten mål og mening, og glede i livet. Ingenting livsviktige ting har jeg i livet, og heller så er jeg ingen og har ikke stemmerett eller rettigheter. Jo, det er slik noen ser på oss som har vært i rus desverre. Og det er personlige dømmende meninger som står i vegen for å fakgtisk behandle oss som mennesker i den jobben de gjør. Og det er synd, men slik er det . Alt vi kan gjøre er å prate høyt om det og få ting frem i lyset. Også har du opplevd slik urett eller verre, så prat høyt om det. ikke vær stille for da vinner de. !

Man må kjempe videre, meg knekker de ikke! En LIknes Gir seg aldri! Og jeg har Gud med meg og han har en plan for meg,og jeg har jo lagt mitt liv i hand hender og han har fått meg helt hit jeg er i dag. Og så kommer det nok enda en plan. For ut av vegen må jo denne dommen uansett på ett eller ett annet vis. Så den har ikke gud noe kontroll over, men hvordan ting skjer next det har han nok en god plan for. gud Mitt liv er ditt, og min tillit er for fylt ut i dine hender. Jeg legger meg paddalfat for Gud, men ingen andre! Only God Can Jugde Me Now.

jeg tenker ofte på hvor sint gud må være på staten , som utsetter menneskene for alt det som de gjør galt og de feilene og manglene. og tar fra gode foreldre barna sine, og ikke gir folke n sjangse i livet til å lykkes. det er så mange saker jeg kjenner til som har opplevd akuratt det samme. tilbakeholding av papirer og dommer som ikke blir forkynt, papirer som “rotes” bort. Og utsettelser på utsettelser, maktmisbruk, ikke av alle, men noen som jeg sier. vi skal ikke børste alle under samme kam. Men også denne krigen, barn som blir skadet og ressurser brukt på de som ikke blir skadet i stede for på rette barn som virkelig trenger hjelpen. Jo det er ingen perfekt verden det vet vi nå alle. Men Vi får ingen bedre verden om vi ikke prøver å gjøre noe med det. Og første jeg gjorde, va å endre meg selv og mitt liv for å sørge for at jeg gjøre ting til det bedre og ikke sliter ned samfunnet eller skader andre eller meg selv igjen. og nå kommer min stemme høyere frem slik at jeg kanskje kan få mer i lyset og mer øyne på denne uretten og motgangen systemet sender på de som faktisk har snudd om livet sitt. Ja. vi må stå sammen, og jeg elsker folket vårt, og alle mine neste!Også meg selv er jeg veldig glad i, men GUd elsker av mitt hjerte.

mentalt tilbakefall fra alt jeg har oppnådd. 

Og da stoler jeg på at jeg gjør det rette, selv om det ikke alltid føles slik ut. Noen ganger som i de her tilfellene føler jeg meg tilbakefall ,relapsed mentalt tilbake satt  til hvor jeg ikke hadde mål og mening i livet, hvor jeg var en narkoman som ikke brydde meg om  noe annet enn neste fiks. Og det er veldig vondt å være kommet så langt og alikevell bli behandlet som om jeg fremdeles er den idioten av ett menneske, syk og slem. Og jeg mener jo at de som er syke, skal få hjelp av staten ikke straff. JO jeg er frisk nå, enn så lenge. Men jeg var alvorlig syk me noe som heter pretend mode og dissosiasjon lidelse. Helt skrudd av. Ingen hjemme. kroppen vandret alene uten meg inni i 12 år. Og når jeg kommer inn i kroppen min, så er det dette jeg må møte. Straff for handlinger til denne syke personen som ikke fikk hjelp. Og når man har de her diagnosene, så var man jo ikke tilstede i det hele tatt.Jo mange forstår overflaten av det ordet, ” ikke tilstede”, men i min situasjon er det sååååå mye dypere enn bare ikke tilstede. alvorlig syk, kunne verken tenke, føle, ha empati, vite rett go galt, føle meg selv, vita hva jeg gjorde, ikke alltid jeg visste hvor jeg var en gang. så langt borte var jeg. og ikke fordi jeg var rusa, nei fordi jeg var låst fra meg selv. Og min personlighet og mine menigner. Og alt jeg står for, minner og sanser og egenskaper. Alt borte. Og Straks, i den øyeblikket på minuttet jeg faktisk kom til meg selv i min verste form og tid på rus stadiet mitt, av ruset jeg meg selv og måtte ha en endring, fordi det føltes som jeg var skiten i andre synder og måtte vaskes. Fordi jeg er jo helt imot rus, egoisme, styggeskap, og elsker å føle og er helt motsatt av det jeg var når jeg var syk liksom.

Men derfor er jeg alt for: rusreformen, bytte starff med hjelp! 

støtt rusreformen ! <3 Takk.

Nå får vi bare vente og se, håpe på at vedlegget blir sendt og godtatt at jeg får fullføre dette skoleåret. Også har jeg så mange prøver også jeg må ta. Og gik glipp av matteprøven fordi det ble veldig styr og jeg ble nesten knekt av politiet som ikke har prøvd å få tak i meg, ringt , eller sendt brev og ventet helt til nå før de ringer og sier de har prøvd å få kontakt med meg. Når adressen min er folkeregistrert ! Og offentlig for de, og telefon nr til min mor hadde de også, og mitt! Jeg ble så frustrert. Men meg klarer de ikke å knekke! Ikke i det hele tatt. De kan ta alt fra meg, og jeg vil alikevell stå og puste. Og ha redskapene til å bygge alt opp for meg selv på nytt.

Men jeg mener det skal være unødvendig i en stat som er “alt for nye sjangser”. Og jeg tenker ofte på alle andre saker som kommer som er helt like min nå. Og de som har vært som jeg kjenner enormt godt til.

Vi må få en stopper på dette, og få på plass noe for de som faktisk vil noe med livet. Ett belønningssystem kanskje? Men rene prøver kan en feks ta bort litt av dommen, eller få en egen avdeling for de med fine prøver, som har snudd livet opp rett igjen der de får fulgt opp behandling, og skole samt jobb osv.

Slike ting som dette er netopp en av årsakene til hvorfor folk møter veggen og gir opp, det er ikke bare til å snu om livet ser du. Vi skal kjempe for livet våres og denne forandringene vår skal vi kjempe for å få beholde også , at ikke systemet sveiper det under føttene på oss. Og tar alt i fra oss i tilegg til p kjempe kampene som kommer av traumer ,panikk angst ,diagnoser. Triggere til rusen, frustrasjonen og alt det vanlige folk møter i hverdagen skal vi også takle i tilegg. Så ja det er veldig tøft å snu om livet. Det er ikke bare til å snu og leve dette gode livet. Synd å si. Men vi må kjempe hele tiden for å få beholde det også.

Jo, hva om staten :

Enda lettere, begynn å følge boken så slipper vi det i det hele tatt. For da kan vi faktisk få tid til å søke  annen form  for soning, ta det i retten og eller være forberedt på soning i det hele tatt liksom.

Vi avventer svar, jeg holder dere oppdater imellomtiden. tusen takk dere er fantastiske <3 Og veldig støttende noe jeg virkelig trengte <3

På 54 plass på topplisten nå, jeg vi si tusen hjertelig takk, dere og dette er mitt mot akuratt nå for å holde meg selv sane. Så jeg er virkelig takknemlig for hver en eneste person som leser min blogg. Du , du og du !” <3

Stoor klem fra LuckyLUka <3 Måtte dere alle ha en superfin helg <3 Og håper det står bra til med dere alle. <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg