50.000 KR ! Tusen takk for Bidraget, Sparebanken vest ! Til En Hjelpende Hånd Haugaland!.

 

Virkelig, Sparebanken vest har senket skuldrene til Alle I en hjelpende hånd haugaland !

Tusen virkelig takk for at dere valgte å bidra med ett sponsorbeløp til Vår frivillig organisasjon, prosjekt gratis lunsj til ungdommene !

Hver onsdag kommer det 100-150 ungdommer som spiser lunsj hos oss, og vi har fått på plass gaming rom, chill rom også en del fine , nye ungdomsklær til ungdommene. Der får ungdommeme komme å hente seg klesplagg som trengs, mat, også hente mat kasse etter skoletid om det er behov for mat hjemme. Helt anonymt, og vi er alle taushetsbelagt og har signert taushetserklæringer. Og vi alle vet hvordan det er å ha så alt for lite, og slite for å få ting til å gå rundt, vi er alt for godt kjent med dette, så her får en heller ingen dømmende blikk eller snikk snakk ! Nei her blir alt negativt lagt igjen før vi trør innforbi døren til “huset” som det går for nå til dags.

Også er det ett sted for ungdommene å komme og senke skuldrene, være seg selv og slappe av og slå av en koslig prat om det er behov, vi lytter gjerne ! Og det er en koslig stemming i hele huset.

Jeg var faktisk der å jobbet en del, løftet opp noen kasser opp på loftet , og når jeg gikk ned trappen fikk jeg en skikkelig kjærlig følelse, som når man løper ned trappene fra soverommene som barn på jule morgenen i en kjærlig familie. og hele lykken og gleden , og kjærligheten fra de rundt slår deg, og denne ” hjem ” følelsen som er så trygg og stabil og kjærlig omgir deg. Du kjenner denne følelsen eller? JO jeg stoppet da opp i trappen, og så bak meg , og smilte og mamma bare så på meg og sa : hva er det ? “. Og jeg fortalte henne om denne fredlige , kjærlige følelsen som slo meg i det jeg løp ned trappene, og vist nok er jeg ikke den første som har fått denne følelsen.

 

Ungdommene sier selv, at de vet ikke hvorfor men de føler at det er som hjemme her, og de føler seg så hjemme som ett andre hjem. Og det er så fint å høre de si det ! Og det varmer godt, fordi det betyr at jobben er gjort !

Det var jo netopp dette de startet for, hjelpe, biodra, og støtte, og gi denne tryggheten, kjærlige følelsen og god mat og gratis lunsj slik at ingen skal være så ulike, alle har samme verdi i det huset våres. Og samme hvor de kommer fra, hvem de er, hva de har i lommeboken skal de alle behandles likt. For her er alle likle verd ! Og det vises s”godt igjen !

Og med denne støtten sparebanken vest har gitt oss skal vi få til så mye mer cfor ungdommene, vi har noen ting på lur som jeg ikke kan skrive så mye om enda men blandt annet skal pengene gå til ustyr , til matlagingen, mat, og ungdommene. Jeg skriver mer om detaljer når infoen blir offentlig. Men dette blir bra !” De har gode prioriteringer for de her pengene, og denne støtten blir brukt veldi fornuftig , og ifh at ungdommene skal få alt de trenger, og at en hjelpende hånd haugaland skal ha det de trenger for å kunne gi de den beste mulig opplevelsen når de kommer inn i huset og skal spise lunsj som huset lager på egenhånd. Gode planer ligger i ruten, og jeg er virkelig giret etter neste steg her, vi skal få dette til så meget bra ! Og alle sponsor , bidragsytere , hjelpere , midler, ressurser blir tatt imot med stor takk !

Det trengs, og nå som alt er så dyrt har påganget steget med 40 % alle veger ! Det er ett økende problem denne staten har pådratt oss, men en hjelpende hånd haugaland er bare glad til for å kunne hjelpe. Men helt ærlig min personlige mening er at staten burde stikke ut en god del penger til de som driver frivillig siden de er de som plukker opp bitene etter statens egne dårlige handlinger og beslutninger, økende proser. Også de som driver frivillig de har såvidt til seg selv, men de gjør alt de kan for å prioritere at de medmennesker som sliter skal ha det de trenger, foran seg selv. Og dette er ren godhet ! Det må jefg bare få si, at dette kan staten , politikere , styremedlemmer  og diverse i regjeringen lære en hel del av !

Uten de frivillige, ville menneskene rundt oss stått fra disken, og fylt ut hele rommene på nav, og langt ut i gatene, fordi prisene er så dyre. Og jeg har sett flere innlegg nå på facebook der flere og flere ber om hjelp på grunn av strømprisene, som feks privatlån, hjelp økonomisk av ren godhet uten å forvente noe tilbake. Ja menneskene har samlet seg, for å hjelpe hverandre ! Bør ikke dette åpne øynene dine littegrann, det er kommet til den økonomiske folkebevegelsen!

Det er godt vi har gode mennesker her i verden også , som virkelig bidrar til alles beste !

TUSEN TAKK til sparebanken vest som gjør det mulig for oss å fortsette med prosjektene våres, og deres støtte blir virkelig verdsatt hos oss ! Vi får ikke sagt det nok. Og Gud velsigner dere , som handler i godhet, og  hjelper dine medmennesker. Du skal elske din neste ! Og det er helt sant. Virkelig, gud velsigner dere i sparebanken vest, denne hjelpen vil komme så utrolig godt med ! Og hjelpe mange flere! Pass it on, slik at alle får hjelp. 

Tusen takk for du som leser min blogg <3 Det betyr mye for meg ! Jeg vet det  har vært litt av hvert på denne bloggen. Men nå som dere er godt kjent med hvem jeg er, og hvilke erfaringer jeg har gjort meg opp til tenker jeg at jeg skal ta bloggen ett hakk videre, til nåtid, og fremtid ! Slik at fortid får bli fortid. Men tvil ikke på at jeg gjerne stiller opp med fortid som kan bidra til å hjelpe deg eller dine, i nød. Med mine erfaringerm lærdommer, kunnskap og slikt. Men spør meg da i kommentarfeltet så vil jeg respondere veldig kjapt.

Også skriv om det er noe mer du kunne tenke deg å  vite så får jeg laget ett eget innleg på det sånt at vi får kommet oss videre.

Jeg vil ønske deg ett UTRIOLIG GODT NYTT ÅR ! Virkelig, måtte det neste året bli enda bedre enn dette her ! Og vi ser fremover, og holder positive tanker og løfter oss opp, og går med hodet heva igjennom det neste året vi har i vente. også ALDRI tvil på godhet, aldri legg det vekk fordi det er det beste med oss mennesker, lykken, godheten, kjærligheten , våre følelser handler i stor grad for å vite hva som er rett og galt, best for oss selv og ikke.

og vi trenger det så utrolig mye nå<3  Du er hjertelig velkommen i ” Huset “, der hvor alle er like verdt, og får senke skuldrene.

Vil du støtte En Hjelpende Hånd Haugaland? Se her: 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100081043225069

Er du en bedrift og kunne tenke deg å støtte denne veldedighets organisasjonen , som driver på egenhånd ? ta kontakt med en hjelpende hånd Haugaland .

Trengs en bil til å hente maten med , og kjøre ut mat kasser med om du har en som du ikke bruker selv. Eller eier en bil bedrift. For øyeblikket har vi fått bil haveri , og har brukt egne biler  det har gitt enorme slitasjer på bilene  , så om du har lyst å sponse med bil, til utkjøring av mat og henting av mat kasser vil du også få ha reklamen på bilen , også vil du får god reklame , hos oss. I min blogg og facebook sider. Vi har veldig mange følgere nå. Det trengs også kjøtt /middags avtaler. Så ta kontakt med En Hjelpende Hånd Haugaland for en hyggelig prat og kom til enighet.

Vi ønsker deg ett godt nyttår ! 👌❤️

Hjertelig hilsen LuckyLuka, jeg heier på dere ! Og ønsker dere alt godt ! Klem <3

3 kommentarer
    1. Det var fantastisk å se og høre at SR-Bank Vest virkelig stiller opp og har tro på dette prosjektet.
      Dette er ett prosjekt jeg håper flere ser nytten av…fordi dette fortjener ungdommene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg