Strikket for første gang// Ett Enkelt dekken til hunden //Trekt alle bak Tenner // Hva er dine juletradisjoner/Og julekaker/bakst ?

Hei, endelig i stand til å blogge litt etter at jeg fjernet alle tenner bak har jeg hatt så mye hevelser og smerter at jeg har rett og slett måtte lagt bort alt og bare kula det helt av for tiden.

jo det går nå greit, forsåvidt. 

Jeg har hatt økning av betennelse og hevelse , måtte sykemelde meg fra skolen fra tirsdag av, men etter i dag virker det ut som det kommer seg ! Endelig. Sist gang var ett rent h… Unnskyld ordbruken , fordi jeg gikk med hevelse og smerter i 4 uker og det var veldig store hevelser og betennelse. Og det var bare en visdomstann. Jeg er en magnet for slike komplikasjoner.

Men jeg har tatt 400 mg ibux , og 1 g med paracet hver 4 time. Og det er også med på å tar betennelse og infeksjoner. Så det er viktig å huske på at selv om man vanligvis ikke ønsker å ta smertestillende medisiner som ibux og paracet så er det veldig greit i slike situasjoner for det er feber ned sette de og demper betennelser. Jeg selv tar nesten aldri smertestillende men denne gangen gjorde jeg det for sist gang brukte jeg det ikke. Og et viser så godt inn igjen på meg at det demper betennelsen.

Jeg tenker meg tilbake på skolen på mandag, jeg må få med meg vurderingene jeg skal ha til jul. Nå er det snart juleferie også, helt til nytt år igjen. Så greit å få med siste rest asså. Og jeg er ganske lei av å være hjemme hele dagene. Selv om det bare er fire dager nå, så har jeg vert syk så ofte at jeg er drit lei av p gå hjemme å trakke. Jeg har bre gode karakterer , og en 3 er i matte. Ellers er det 4+6 ere bare. Så jeg vil veldig gjerne gå på skolen og få karakterene på vitnemålet.

Men så er dette skole trening, og karakterer betyr ikke så mye så vi får beskjed om å sette helsa først. Det er jo tilrettelagt skole, og de ønsker jo at vi skal få orden på helsen nå slik at vi kan gå for fult ut til neste år. Friske og raske. Det er da det er gøy. Når man får med oss alt ,og får gode karakterer og vist hva vi kan.

Jeg har strikket genser/dekken til hunden min 2.5 kg !

Helt utrolig ! Jeg klarte det! Det hadde jeg ikke trodd og jeg fullførte den på to døgn. !

Tidligere har jeg bare begynt og etter en stund kastet det vegg imellom. Fordi jeg har verken hatt tolmodighet eller ork til mer. Og det stresser meg når jeg får hull i de. Men mormor sa :” ja men det gjør ingenting bare fortsett. Det er første gang”! Og det hjalp veldig på motivasjonen min.

Så jeg fortsatte , og jeg ble hekta ! Tok strikket med meg overalt jeg gikk, og satte timevis til dagen å strikket.

Her begynte jeg med halsen, en helt rett og vrangt klut.

Og den skal sys sammen med under delen når den er ferdig. Her under kan du se den ferdig. Og så er det bare å begynne på underdelen. Den skal jeg strikke som en T formet del. Føl med.

Nå har jeg strikket ferdig overdelen, det skal rundt halsen og over ryggen. 

Der er underdelen, jeg strikket noen omganger til på denne slik at det ble en fin T formet del.

Da er den sydd på, og blitt hel ! Grunnet til at jeg lagde den så tynn er fordi han e r så  smal mellom frembeina og han er ikke vant med klær så det må være minst mulig klær. Resultatet ser du nedenfor her :

Her er resultatet, og jeg er fornøyd eneste at et gikk litt i surr for meg med syingen. Slik at jeg sydde den ene under armen delen på feil side at trådene er på fremsiden den kal jo være sydd innenfra ikke utenfra. Men det er som sagt første gang jeg strikker og syr klær. Generelt. Jeg har aldri gjort det , en gang når jeg var liten en kjole til ett barn men den ble ganske dårlig.

Jeg fant det mye enklere å strikke alle delene hver for seg. Og deretter sy de på hverandre. Nå vil jeg lære meg hvordan jeg lager hull til armene , og sette armene på. Og hvordan jeg legger på masker og legger av masker for å lage fasonger. Jeg kan felle av , men når jeg feller av så knytter jeg ny tråd i den første masken min jeg skal strikke.

Jeg vil gjøre det bedre enn dette. Nå har jeg begynt på ett nytt prosjekt , en ny genser i grått og rosa til han. Der jeg strikker fire rette og fire vrange.

Han var temmelig glad for å få denne på seg , plutselig var det snø neste dag! 

Jeg hadde en følelse av at det skulle bli snø, derfor jeg lærte meg å strikke faktisk. Til hunden for han trengte klær som passer , da han har en genfeil sikkert fordi han pisser oppover , på magen sin. Så alle klær jeg kjøper på dyrebutikken er klær han ikke kan gå med. For fasongen hans er feil, nytter ikke med rett størrelse når de ikke lager klær i andre fasonger enn enkelt størrelse small. Han er en russisk toy terrier og de trener spesielle fasonger for de er så lange i beina , små i kroppen, stort hode og lang i halsen og stort bryst og smal mage.

Husker når han var bitte bitte liten var han jo bare 13 cm ca. Lang. Og jeg kjøpte genser til han med den fikk han ikke hode ut av igjen vi måtte klippe det ut. Hehe.

Skreddersydd luksus for hund. 

Jeg må skreddersy og strikke til han hehe , liten utskjemt koko mamma dalt. Hehe, han er ganske glad for klær nå som snøen er kommet. ! Det så jeg virkelig på han i dag.

Nå er jeg hos mamma og mormor. Vi skal spise fisk til middag så skal jeg hjem p vaske litt å rydde og så steke tørre vaffler. Fortsetter på julebaksten. Vi skal ha alle kaker i år. Siden jeg er frisk og oppegående er det min tur etter min mening. Hehe.

Jeg skal også lage nye risboller ,og julemenn og pepperkaker. Så jeg får sette igang i helgen !

Og jeg har fått kjøkkenmaskin Kenwood , med tre boller i stål. Og kjevle av marmor !!  Harrefred jeg er så takknemlig. Takk til Odd Jostein Abrahamsen fra stavagarden kafe ! 🥰 Skal lage nytt innlegg om dette senere i dag tenkte jeg også YouTube video så dere får se det selv. Endelig slipper jeg å bli holdt litt tilbake for å lage nye YouTube videoer. !

**Takknemlig og glad **

Hva skal du ha til middag i dag?

Er du ferdig med julebaksten  for i år ?

Hva har dere på bordet på julaften ?

Mat og julekaker , hvilken spiser dere med jul og hva er dine juletradisjoner ?

Vi spiser ribbe, og har desserter som riskrem og pudding og julemenn, pepperkaker ,kokosmakroner,brune pinner , tørre vaffler, risboller ,brune pinner ,Serina nøtter og diverse kaker. Har jeg glemt noen ? Gjerne gi meg ett vink fordi jeg vil ha alt  i år ! Hehe.

Stoooor julehilsen fra Luckyluka og gjerngen !

Måtte du få en super fin helg,og en rektig god juletid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg